ri
door rinogouw Jul 10, 2017 om 12:16
Geldzaken & recht

Mijn zoontje wil muntgeld storten op zijn sns kinderrekening. Onmogelijk?

Mijn zoontje heeft een kinderrekening bij de SNS-bank. Nu wil hij muntgeld uit zijn spaarpot storten op zijn SNS-kinderrekening. De klantenservice van de SNS-bank geeft aan dat dat niet mogelijk is. Zijn banken niet verplicht een gratis mogelijkheid aan te bieden om contant geld op je eigen rekening te storten?
In ieder geval bij een kinderrekening....

18331 14 Rapporteer

costnix
door costnix - Jul 10, 2017 om 12:22
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het kan wel, maar dan bij GWK Travelex (het vroegere Grens Wissel Kantoor)
https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/contant-geld-storten-op-je-rekening.html

marita5
door marita5 Jul 10, 2017 om 12:26
11517 Antwoorden / 15 Vragen

@costnix , bij GWK Travelex alleen papiergeld , geen muntgeld .

Cookies
door Cookies - Jul 10, 2017 om 12:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, dat zijn banken niet verplicht. Wissel zijn geld om voor papier geld (uit je eigen portemonnee, snackbar o.i.d.) en stort dat dan gratis bij GWK, zie link @Costnix.

Overigens zou het voor een kinderrekening wel leuk zijn als er 1 - 2x per jaar gratis muntgeld gestort zou kunnen worden. Maar een verplichting is dat zeker niet.

TIP: leer je zoontje geen muntgeld meer te accepteren: Nee, opa graag alleen papiergeld, want die munten kan ik nergens meer kwijt.;-))

hennyb86
door hennyb86 Jul 10, 2017 om 14:40
106 Antwoorden / 5 Vragen

stel-  opa geeft de kleinkinderen 2 euro zakgeld per week , zou hij daar dus op z'n minst 5 euro van moeten maken.  werkt niet, he.  bovendien moet het kind accepteren wat hij krijgt en niet wat hij wil.  bovendien zijn er echt nog wel banken met zo'n muntautomaat in de bank zelf.  even zoeken.  laat het hem er daar ingooien en boek het thuis over.

Cookies
door Cookies Jul 10, 2017 om 14:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, dat er andere banken zijn waar het wel kan, is allang bekend. En opa kan ook 1x per maand wat geven. En een opa die een beetje met de tijd mee gaat, stort het gewoon op de rekening van zijn kleinkind.

Po
door Pontiac Jul 13, 2017 om 10:06
131 Antwoorden / 5 Vragen

waarom geeft een opa een kind zakgeld , ik ken het niet van nu en ook niet van vroeger btw geven de ouders te weinig zodat opa of oma moeten bijspringen ?

tijger1
door tijger1 Jul 13, 2017 om 15:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ pontiac. Mijn kinderen kregen zakgeld van mijn oudersen ik gaf mijn kleinkinderen ook zakgeld. In beide gevallen was er geen kwestie van "bijspringen". Een van de voordelen van grootouders zijn.

Cookies
door Cookies Jul 13, 2017 om 15:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@oma: ik kom zo even bij je langs met mijn rapport.;-) Mijn zwemdiploma laat ik dan volgende week aan je zien.

Cookies
door Cookies Jul 13, 2017 om 16:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@pontiac: zakgeld geven heeft toch niets met bijspringen te maken? Ik kreeg, behalve van mijn ouders, ook zakgeld van mijn oma (had er helaas maar 1), maar ook van mijn al werkende broers/zusters.

tijger1
door tijger1 Jul 13, 2017 om 18:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Kom eerst maar even vertellen dat je je bachelor gehaald hebt, dan krijg je wat:-) Net als mijn kleindochter.

Cookies
door Cookies Jul 13, 2017 om 18:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Is master ook goed voor een kleine bijdrage? Plus veterdiploma?

tijger1
door tijger1 Jul 13, 2017 om 19:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard, nog beter. :-)

ne
door neodutchio - Jul 10, 2017 om 12:44
5154 Antwoorden / 12 Vragen

De sns heeft niet de service van contant geld storten. En er is geen wet die dit verplicht, en al helemaal niet gratis. Enige optie is overstappen naar een bank waar het wel kan, maar gratis gebeurt het niet meer.

panter22
door panter22 - Jul 10, 2017 om 12:53
6599 Antwoorden / Vragen

Sommige winkels willen graag kleingeld hebben. Misschien eens in de buurt vragen. Kun je op een rustig moment met je zoontje en zijn spaarpot naar toe.

Ar
door Arlynn - Jul 10, 2017 om 13:02
6 Antwoorden / 1 Vragen

Doe een (paar) keer flink boodschappen bij de Vomar Voordeelmarkt als er eentje in je buurt zit. Vomar-winkels hebben tegenwoordig een soort betaalapparaat waar je al je losgeld in kunt gooien... heel handig als je je kleine geld kwijt wilt.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 10, 2017 om 13:21
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dit is inderdaad een handige manier om ineens heel veel muntgeld te dumpen. Die machines doen het heel goed.

tijger1
door tijger1 - Jul 10, 2017 om 13:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De meeste winkels zitten te gillen om kleingeld, want ze moeten daar flink voor betalen bij de bank. Dus ga het met hem daar op een rustig tijdstip wisselen.

Neem een rekening voor hem bij de ING, daar kunt u muntgeld storten.

Cookies
door Cookies Jul 10, 2017 om 13:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je werkt zeker bij de ING?

tijger1
door tijger1 Jul 10, 2017 om 13:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard.

Po
door Pontiac Jul 13, 2017 om 10:08
131 Antwoorden / 5 Vragen

heb ik geprobeerd kan niet en mag niet in zogenaamde ing bij-kantoren moest helemaal naar Venlo daar was het misschien wel mogelijk.

tijger1
door tijger1 Jul 13, 2017 om 15:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Rij dan de volgende keer maar naar Rotterdam. Daar kan het beslist.:-)

jo
door jorisw - Jul 10, 2017 om 13:38
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als mijn kinderen (te)veel kleingeld hebben los ik dat heel simpel op: ze geven het aan mij, en ik zet het bedrag op hun bankrekening. Het geld gaat in een grote pot en als ik gebruik het dan voor de kleine boodschappen.

tijger1
door tijger1 Jul 10, 2017 om 13:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Staat er een schoteltje bij u dan?:-)

Cookies
door Cookies Jul 10, 2017 om 13:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: Erg ouderwets, hoor. Ik heb het schoteltje vervangen door een mobiele pinautomaat.

tijger1
door tijger1 Jul 10, 2017 om 14:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan maar een Pinniemaat:-)

lo
door lovewinnie - Jul 10, 2017 om 13:46
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Overstappen van bank. Rabo en ing is storten tot 2x per jaar gratis.
Wat we ook vaak doen is inwisselen bij action. Ff naar klantenservice daar, wisselen en klaar. Zijn ze erg blij mee

jonnes
door jonnes Jul 13, 2017 om 12:34
32 Antwoorden / 0 Vragen

Rabo is niet meer gratis.

lo
door lovewinnie Jul 13, 2017 om 17:46
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Rabo TopKidRekening, Rabo JongerenRekening en Rabo RegenBoogRekening. Sorry ff van website gekopieerd. Kinder rekening hierboven genoemt is gratis storten.

tijger1
door tijger1 - Jul 10, 2017 om 13:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij ING storten is zes keer per jaar gratis. En op een kinderrekening zelfs 12 keer.

Po
door Pontiac Jul 13, 2017 om 10:10
131 Antwoorden / 5 Vragen

zie mijn eerdere opmerking kan niet op een bijkantoor en gratis is alleen voor papiergeld.

edrick3
door edrick3 - Jul 10, 2017 om 14:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zijn banken niet verplicht een gratis mogelijkheid aan te bieden om contant geld op je eigen rekening te storten?

Nee, dat zijn ze niet verplicht.
Maar uit het oogpunt van klantvriendelijkheid ..... zoals je zelf al aangeeft: bij een kinderrekening ....
Maar ja, helaas pindakaas.

Ro
door Roger Thomas - Jul 13, 2017 om 09:52
26 Antwoorden / 1 Vragen

Bij de ING kan dat ook niet meer. Je kunt op hun kantoor papier geld in een sortingmachine doen maar dat kost bij de 7e keer dat je  dit doet 10 euro per storting. Dit is europees beleid, banken moeten sparen ontmoedigen.

r.kemperman
door r.kemperman Jul 13, 2017 om 15:32
423 Antwoorden / 4 Vragen

Storten bij een ING-kantoor en ING-servicepunt
Storten contant geld op eigen rekening met Betaalpas
  • Eerste 6 stortingen per kalenderjaar € 0,00 (gratis)
  • Iedere extra storting in hetzelfde kalenderjaar € 6,00
Storten contant geld op Kinderrekening
  • Eerste 12 stortingen per kalenderjaar € 0,00 (gratis)
  • Iedere extra storting in hetzelfde kalenderjaar € 6,00

tijger1
door tijger1 - Jul 13, 2017 om 09:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@roger

U kletst onzin.

Misschien de voorwaarden eens lezen van ING? Vanaf de zevende keer kost storten € 6,00. Op een kinderrekening vanaf de dertiende keer. En u kunt ook muntgeld storten.

Po
door Pontiac Jul 13, 2017 om 10:13
131 Antwoorden / 5 Vragen

Echt niet , je kan het voor de automaat neergooien en hopen dat het opkomt . moest naar venlo hier ruim 15 km van vandaan en die pakten het muntgeld(want daar gaat het hierom) niet aan!

Cookies
door Cookies Jul 13, 2017 om 10:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

edit

tijger1
door tijger1 Jul 13, 2017 om 10:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen
r.kemperman
door r.kemperman Jul 13, 2017 om 15:32
423 Antwoorden / 4 Vragen

Storten bij een ING-kantoor en ING-servicepunt
Storten contant geld op eigen rekening met Betaalpas
  • Eerste 6 stortingen per kalenderjaar € 0,00 (gratis)
  • Iedere extra storting in hetzelfde kalenderjaar € 6,00
Storten contant geld op Kinderrekening
  • Eerste 12 stortingen per kalenderjaar € 0,00 (gratis)
  • Iedere extra storting in hetzelfde kalenderjaar € 6,00

Po
door Pontiac Jul 13, 2017 om 17:28
131 Antwoorden / 5 Vragen

Beste ik heb het gelezen en via ing het kantoor in venlo gevonden waar ik dus geweest ben en op de site van de keulsepoort in venlo staat:Geld storten en opnemen bij de automaat (muntgeld storten mogelijk) dus toen ik er was om munten te storten en nee aan mij werd verkocht was het dus niet mogelijk.

tijger1
door tijger1 Jul 13, 2017 om 18:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pontiac. Dan zou ik maar een klacht indienen bij de ING.

di
door digioma - Jul 13, 2017 om 10:23
646 Antwoorden / 29 Vragen

Geen moeite mee... gewoon het kleingeld inwisselen bij een winkel (bij ons de plaatselijke vishandel). Ze zijn er heel blij mee; vooral met de kleine  muntstukken. Veel klanten kopen er nog met "geld"  en gaan niet pinnen voor een enkele haring. Geef je het kind toch een mooi euro-papiertje om mee naar de bank te gaan; als je die tenminste nog kan vinden want bij ons in de regio worden het er steeds minder!