je
door jessica- Jan 26, 2013 om 20:54
Geldzaken & recht

Min- uren terug betalen.

Ik heb drie jaar bij tsn huishoudelijkehulp gewerkt.
Had een contract van 9 tot 12 uur. Min max,
Waarvan ze me elke week 9 uur uibetalen wel of geen 9 uur gewerkt.
Nu is in 2012 gekort in uren van clienten.
Waardoor heel veel medewerkers niet aan hun uren zijn gekomen, dus min uren.
Ik heb zelf een paar keer om werk gevraagd op mijn vaste dagen.
Dan werd mij mede gedeelt dat ik nog niet zoveel min uren had en dat mensen met meer min uren eerst gaan.
Ik heb ze toen uitgelegt dat ik alleen de maandag en de vrijdag kon werken en anders niet in verband met eigen bedrijf. Maar dan zeiden ze nog dat de andereneerst voor gaan.
Toen kreeg ik in november een telefoontje dat ik teveel in de min stond, wat natuurlijk logisch was want mijn min uren zijn aardig opgelopen. Wat ik daar aan ging doen.
Ik tegen de kantoor medewerkster van tsn weer uitgelegt dat ik alleen maandag en vrijdag kon werken omdat ik op de andere dagen voor mij zelf werkte. Wat ze vanaf dag 1 al wisten zo was ik ook aan genomen. Nu krijg ik vandaag een afrekening van 250 euro die aan min uren terug moet betalen. Krijg mijn verlofdagen en vakantie geld niet uitbetaald.want dit hebben ze allemaal verrekend. MAG DIT ZO MAAR???. Ik heb vaak gevraagt om inval en nooit nee gezegt als ze werk voor mij hadden. WEET IEMAND HOE DIT ZIT?

11920 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 26, 2013 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja maar zei hadden geen werk voor mij. En ik heb een contract waar in staat dat ik hoe dan ook negen uur betaald krijg wel of niet gewerkt. Als zei mij niet inplannen wat moet ik dan. Ze hebben me in loop de jaren al vakantie uren afgehaald terwijl ik helemaal niet zo lang vrij ben geweest. Krijg nog uren van 2010 terug. Hier heb ik al zo vaak achter aan gebeld.
Tevens heb ik extra werk dagen via de mail door gegeven dat ik kon werken. Waar ik geen reactie op terug gegekregen hebben. Tevens staat in de cao voor ons dat min uren niet mee genomen mag naar een nieuw jaar.
Dat zei een plicht hebben om mij de aantal uur te laten werken . En ik heb de plicht als ze werk hebben dat ik heen moet. En ik ben dit nagekomen.

ve
door verwijderd - Jan 26, 2013 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jij hebt meer uitbetaald gekregen dan waar je recht op had. Natuurlijk mogen ze dat verrekenen.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2013 om 10:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee zij hadden dat helemaal niet in mogen houden. Bent u lid van de bond? Laat u dan bijstaan. Geen lid? Bel het Juridisch Loket 0900-8020 € 0,10 per minuut, of ga daar langs. Adressen vindt u op Google. U hoeft geen afspraak te maken.

Zij helpen u graag en gratis met bijvoorbeeld het schrijven van een brief naar uw werkgever. Neem alle papieren contracten en loonstrookjes mee.

Uw werkgever wentelt zijn risico onterecht op u af. Ga er achteraan.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2013 om 13:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op zondag 27 jan 2013, 10:07: Nee zij hadden dat helemaal niet in mogen houden. Bent u lid van de bond? Laat u dan bijstaan. Geen lid? Bel het Juridisch Loket 0900-8020 € 0,10 per minuut, of ga daar langs. Adressen vindt u op Google. U hoeft geen afspraak te maken.

Zij helpen u graag en gratis met bijvoorbeeld het schrijven van een brief naar uw werkgever. Neem alle papieren contracten en loonstrookjes mee.

Uw werkgever wentelt zijn risico onterecht op u af. Ga er achteraan.

ve
door verwijderd - Jan 27, 2013 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op zondag 27 jan 2013, 10:07: Nee zij hadden dat helemaal niet in mogen houden. Bent u lid van de bond? Laat u dan bijstaan. Geen lid? Bel het Juridisch Loket 0900-8020 € 0,10 per minuut, of ga daar langs. Adressen vindt u op Google. U hoeft geen afspraak te maken.

Zij helpen u graag en gratis met bijvoorbeeld het schrijven van een brief naar uw werkgever. Neem alle papieren contracten en loonstrookjes mee.

Uw werkgever wentelt zijn risico onterecht op u af. Ga er achteraan.

Nee niet bij de bond ik heb wel een rechtsbijstand verzekering. Daar kan ik dan toch ook advies in winnen en eventueel via hun er werk van maken. Ik ben jammer genoeg niet de enige met dit probleem al mijn oud collega's zitten in het zelde schuitje. Wegens reorganisatie van de thuiszorg hebben wij niet voldoende werk. En nu worden we dubbel gestraft. Banen zijn geschrapt, en nu ook nog geld terug betalen, en geen vakantiegeld krijgen !
U wordt vriendelijk bedankt voor reactie ga er morgen meteen werk van maken

ve
door verwijderd - Jan 27, 2013 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is mooi dat u een rechtsbijstandverzekering hebt. Daar direct aankaarten.

Off topic, waarom geeft u het antwoord van wittechoco eigenlijk het predikaat "topantwoord"? Zijn antwoord is helemaal niet terecht.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op zondag 27 jan 2013, 14:40: Dat is mooi dat u een rechtsbijstandverzekering hebt. Daar direct aankaarten.

Off topic, waarom geeft u het antwoord van wittechoco eigenlijk het predikaat "topantwoord"? Zijn antwoord is helemaal niet terecht.

Top antwoord bij wittechoco was niet de bedoeling. Wist niet goed hoe dit allemaal werkt.
Vind het inderdaad geen top antwoord.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Rechtsbijstand gebeld? Niet laten lopen. Hoe langer het duurt, hoe moeilijker het wordt.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 28 jan 2013, 12:30: Rechtsbijstand gebeld? Niet laten lopen. Hoe langer het duurt, hoe moeilijker het wordt.

Ja ik heb mijn rechtsbijstand gebeld. Ik moet mijn verhaal en mijn contract en mijn afrekening via de mail versturen. En dan gaan ze er na kijken,en eventueel werk van maken . Dus nu is het even afwachten.
Of zijn er nog andere dingen die ik kan doen.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kopieën maken van dat contract en de afrekeningen en die sturen, of anders scannen. Er gaat tegenwoordig veel verloren in de post en dan ben je verder van huis. Ook vragen aan de rechtsbijstand wanneer je van hen een antwoord kan verwachten, druk op de ketel houden. Als zij bv zeggen, binnen 14 dagen en je hebt dan niets gehoord, zelf bellen en vragen hoe het ermee staat.

Ik zou zelf op dit moment maar niet met je collega's of je werkgever praten over je voorgenomen acties. Ook niet in vertrouwen tegen deze of gene. Anders heb je kans dat ze je gaan zoeken of treiteren. Dus goed verhaal op papier zetten, duidelijk alles vermelden, maak niet uit of het drie kantjes zijn. Verder kop omhoog en afwachten, wat er uitkomt.
Veel succes toegewenst.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2013 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja alles is gekopieerd en nog ingescand en via mail verstuurd. Dus dat komt wel goed denk ik.
Verder weet ik van een paar oud collega's dat ze vandaag de bond gingen bellen. Weet niet hoe dit verder is gegaan. Ik zal er verder niet te veel over zeggen tegen collega's. We zullen zien.
Hartelijk dank voor u advies en voor u succes wensen