he
door heksanna Jun 15, 2016 om 14:50
Geldzaken & recht

Minima en toch belastingen betalen

Goedendag
Ik heb een minimum uitkering,  en  heb ik een auto gekregen van mijn vader om mijn vader en moeder  van over de  80  naar het ziekenhuis te brengen en te halen,
en ook te helpen met de boodschappen.
Nu zijn er de gemeentelijke belastingen.  Woz en regionale belastingen,  dat kreeg ik altijd kwijt gescholden,
Tot dit jaar,  er was een ander voertuig op mijn naam.... ik heb al jaren een auto.   Maar daardoor krijg ik het niet meer kwijt gescholden.
 Ik heb bezwaar ingediend en helpt niets. Het heeft niets te maken hoe duur de auto is  maar gewoon het feit dat een ander voertuig aangeschaft is.
 Wie weet hier een oplossing  voor.

Mijn dank is groot
Groet Anna

2739 15 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jun 15, 2016 om 15:03
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Henksanna ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel , kies links bovenaan uw gemeente .

http://www.antwoordopminimavoorzieningen.nl/inhoud?pid=1421

Le
door Leo48 - Jun 15, 2016 om 15:21
1 Antwoorden / Vragen

@Heksanna, Ik weet niet of het nu nog helpt, maar beter zou zijn om de auto op naam van je vader te registreren. Hij is immers vooral bedoeld om je ouders bji te staan (te vervoeren). Een auto die op naam van je vader staat mag door je worden gebruikt (met zijn toestemming), maar het is niet jouw bezit en kan dus ook niet meetellen bij de bepaling van je 'vermogen'.
@Carola.83, wat een nare, zure reactie. Ik hoop voor je dat er, tegen de tijd dat je heel oud bent, nog iemand voor je is die bereid is je naar het ziekenhuis te vervoeren als dat nodig is, ongeacht wie daarvoor de benzine en de wegenbelasting betaalt.

ma
door marnix1 Jun 15, 2016 om 15:27
256 Antwoorden / 22 Vragen

@leo, al eens wat andere reacties van carola gelezen?

he
door heksanna Jun 16, 2016 om 17:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja die heb  ik gelezen, schande wat dat mens  zegt.  ik ben zelf afgekeurd en heb mijn bericht opnieuw geplaatst.  Het heeft geen zin meer om  die auto op naam van iemand anders te zetten, al is de auto aangeschaft voor 5 euro het maakt niet uit. Het is een ander voertuig... nieuwe wetten van de gemeente

hennyb86
door hennyb86 - Jun 15, 2016 om 15:44
106 Antwoorden / 5 Vragen

geweldig antwoord @leo48 !!  logisch eigenlijk, he.  maar vooral die opmerking over carola83.  ging nergens over !!!!!!  succes Anna en geniet nog van jouw ouders zolang je kan.  fijn dat je daar zoveel tijd aan besteedt.

ma
door maarten heest - Jun 15, 2016 om 16:01
463 Antwoorden / 0 Vragen

door carola.83 - 15 jun. 2016 om 14:56
8521 Antwoorden / 19 Vragen

Volkomen terecht dat je geen kwijtschelding (meer) ontvangt. Wel geld voor benzine, wegenbelasting, onderhoud, maar geen geld om andere verplichtingen na te komen?

Weet een topper in het genre 'stel een vraag en krijg een oordeel'...

tijger1
door tijger1 - Jun 15, 2016 om 16:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Blijkbaar had u eerst een waardeloos wrakje en nu een auto die meer waard is. Als iemand met een minimum uitkering auto kan rijden, zie ik niet in waarom die persoon kwijtschelding van lasten zou moeten krijgen.

Tenslotte moeten anderen nu meer opbrengen.

Apetjoek
door Apetjoek - Jun 15, 2016 om 16:24
234 Antwoorden / 16 Vragen

een dikke duim voor carola83 en voor tijger1,het klinkt hard maar ook dit is een waarheid.
misschien kunt u een hand ophouden in uw directe omgeving inplaats van uw kosten op de samenleving af te wentelen.

he
door heksanna - Jun 16, 2016 om 16:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Goedendag
Ik heb een minimum uitkering,  en  heb ik een auto gekregen van mijn vader om mijn vader en moeder  van over de  80  naar het ziekenhuis te brengen en te halen,  en voor degene die meteen een vooroordeel hebben?   Ik ben zelf afgekeurd!! Ik ben geen steuntrekker of een of ander buitenlander die wel alles voor elkaar krijgen in dit land!
en ook te helpen met de boodschappen.
Nu zijn er de gemeentelijke belastingen.  Woz en regionale belastingen,  dat kreeg ik altijd kwijt gescholden,
Tot dit jaar,  er was een ander voertuig op mijn naam.... ik heb al jaren een auto.   Maar daardoor krijg ik het niet meer kwijt gescholden.
 Ik heb bezwaar ingediend en helpt niets. Het heeft niets te maken hoe duur de auto is  maar gewoon het feit dat een ander voertuig aangeschaft is.
 Wie weet hier een oplossing  voor.

Mijn dank is groot
Groet Anna

jo
door jorisw Jun 16, 2016 om 17:12
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Aha, dus als je een buitenlandse achtergrond was geweest had je de uitkering wel onterecht gevonden??? Dit is nog altijd een forum van de VARA, niet van de PVV.

tijger1
door tijger1 - Jun 16, 2016 om 16:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zet u uw eigen vraag nog een keer neer?

aurora1
door aurora1 - Jun 16, 2016 om 17:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waar slaat die toevoeging in de (herhaling) van uw vraag op?
De toevoeging:
Ik ben zelf afgekeurd!! Ik ben geen steuntrekker of een of ander buitenlander die wel alles voor elkaar krijgen in dit land!
en ook te helpen met de boodschappen.

tijger1
door tijger1 - Jun 16, 2016 om 17:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook al zou u een afgekeurde buitenlandse steuntrekker zijn, dan nog krijgt u geen kwijtschelding. Simpel toch?

reflecs
door reflecs - Jun 16, 2016 om 17:55
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik denk niet dat u hier nog iets aan kunt doen, maar u zou contact kunnen opnemen met het Juridisch Loket: https://www.juridischloket.nl/

marita5
door marita5 - Jun 16, 2016 om 18:16
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Reactie @heksanna ,

DOOR HEKSANNA 16 JUN. 2016 OM 18:04
1 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Hallo Carola,  ik weet niet waarom jij zo reageert, ik ben zelf afgekeurd  en ik ben geen  buitenlander die van  alles profiteert in dit land. Ik vraag helemaal niks hier...  En  ik vind jouw reactie  toch wel een  beetje waardeloos

Waarom plust u het antwoord van Carola dan als top antwoord ? U vraagt niks hier behalve hoe u kwijtschelding kunt krijgen .!!!

Dit antwoord van u is helemaal WAARDELOOS en totaal niet van toepassing .

Ik ben zelf afgekeurd!! Ik ben geen steuntrekker of een of ander buitenlander die wel alles voor elkaar krijgen in dit land!

Cookies
door Cookies - Jun 16, 2016 om 18:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En ik vind deze reactie een beetje veel waardeloos: en ik ben geen  buitenlander die van  alles profiteert in dit land.

tijger1
door tijger1 - Jun 16, 2016 om 18:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt dan de antwoorden wel waardeloos vinden, en tekeer gaan tegen de forumleden, maar dat helpt u niets. Zoals u zelf al schrijft; "nieuwe wetten van de gemeente".

U barst dus zelf van de vooroordelen.

ha
door halex - Jun 16, 2016 om 19:21
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vind uw racistische insteek zeer onbetamelijk. Ik vermoed dat ze u de kwijtschelding onthouden hebben op grond van de wijze waarop u over andere Nederlanders oordeelt. U wenst overduidelijk geen onderdeel te zijn van een samen-leving. Dan moet u ook niet willen profiteren van de voordelen van een samen-leving. En wees voor het overige blij dat u ondanks uw kwalen (volledig afgekeurd) toch nog in staat bent uw ouders van de nodige mantelzorg te voorzien. Die paar belastingcenten zijn dit geluk wel waard.
(ironie-modus uit)