na
door naadje28 Oct 31, 2013 om 11:49
Geldzaken & recht

Misbruik van naam om spullen te bestellen.

Mijn vader heeft op 1 januari 2012 de sleutel gekregen van zijn nieuwe appartement. in februari/maart heeft hij zich op het oude adres uit laten schrijven. een half jaar later krijgt hij een brief met acceptgirokaart om een bedrag over te maken voor een tv. op die brief staat dat de tv is afgeleverd op zijn oude adres, maar de rekening kwam op zijn nieuwe adres. nu blijkt dat de nieuwe bewoners de tv besteld hebben op naam van mijn vader. wij gelijk de politie ingeschakeld, maar zonder gegevens van de tv (serie-nr, type-nr) kunnen ze niks. neckerman, waar de tv besteld is, weigert informatie door te geven. in tussen zijn we al een jaar verder en krijgen steeds meer brieven en aanmaningen binnen, en niemand wil snappen dat wij geen tv besteld hebben en dat iemand anders misbruikt maakt van onze naam. wat kunnen we doen?

17230 31 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Oct 31, 2013 om 12:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Was uw vader klant van Neckermann voor februari/maart 2012?

mahadma
door mahadma - Oct 31, 2013 om 12:15
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Dring bij Neckermann aan op meer/ alle(!) informatie te verstrekken, want ze willen geld van u. Als uw vader klant was in die tijd, is er kennelijk post bezorgd, met de nodige bestelgegevens, zodat die levering heeft plaatsgevonden. Is er wel een adreswijziging naar Neckermann, op welke manier dan ook, verstuurd? Als uw vader toen geen klant was is er dus identiteitsfraude gepleegd.

do
door doradora - Oct 31, 2013 om 13:57
58 Antwoorden / 1 Vragen

je kan bij de gemeente een uittreksel van adres vragen, zodat je de juiste datum van de adreswijziging hebt.
welke datum is de tv op je vaders oude adres bezorgt?

na
door naadje28 - Oct 31, 2013 om 15:57
20 Antwoorden / 2 Vragen

voor zover ik weet heeft hij al jaren niks besteld via neckerman. we hebben alles zwart op wit staan dat hij in die tijd daar niet gewoond heeft. we weten zeker dat het id fraude is. maar als je verhuisd naar een ander huis, is het altijd mogelijk dat je eens iets vergeet af te melden of te wijzigen. dus is het mogelijk dat ze ons klantnummer enz gebruikt hebben om aan gratis spul te komen. vandaag heb ik weer gebeld naar hun, en ze sturen me een brief waarin de juiste gegevens staan, dus wordt afwachten of het inderdaad het goede is.

na
door naadje28 - Oct 31, 2013 om 15:59
20 Antwoorden / 2 Vragen

mijn vader heeft in februari/maart 2012 zijn huis opgezegd en in juni 2012 is de tv besteld.

zoekster
door zoekster - Oct 31, 2013 om 16:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

De bewijslast ligt bij Neckermann, dat wil zeggen dat zij moeten bewijzen dat uw vader de tv heeft besteld Is er getekend voor ontvangst van de tv?

Uw vader woonde daar niet meer en ik denk ook niet dat Neckermann kan bewijzen dat uw vader vanuit zijn nieuwe woning een bestelling heeft gedaan. Komt nog eens bij dat een tv bij de nieuwe bewoners laten bezorgen niet erg handig is, wat is het voordeel van uw vader daarbij?
Tenzij de nieuwe bewoners familie/vrienden van u en uw vader zijn, lijkt dit me een geval van oplichting door nieuwe bewoners jegens Neckermann.
Dat Neckermann dit liever op uw vader afwentelt, dat is vanuit hun optiek logisch, maar ik denk dat als dit bij een rechter voorkomt, ze een slechte zaak hebben.

Wat ik me wel afvraag, heeft u al eens contact opgenomen met de nieuwe bewoners en wat was hun reactie?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 31, 2013 om 17:26
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Dit komt vaker voor Neckermann pakt gegevens van oude klanten erbij (sowieso belachelijk dat ze deze opslaan) en sturen ze weer 'n boek of andere reclame. Hierin staan vaak alle gegevens gewoon ingevuld, inclusief rekeningnummer.
En bij verhuizingen denk je daar vaak niet aan om deze gegevens te wijzigen of op te zeggen, aangezien je al jarenlang geen post meer van hun gehad hoeft te hebben.

Bedrijven zouden gewoon eens moeten stoppen met het eeuwig opslaan van persoonsgegevens, na één jaar gewoon deleten.

Hier ongeveer hetzelfde met KPN na jaren nog altijd reclame op naam van de oude bewoners. Dit via hun site, per fax en telefonisch doorgegeven dat deze mensen hier niet meer wonen, maar toch blijven ze post versturen. Ik moet maar 'n brief sturen, dat dacht ik toch niet, dat ik daar veel kosten voor ga maken.. Het creatief zijn met retourssturen vind ik dan weer leuk :-)

Cookies
door Cookies - Oct 31, 2013 om 18:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 31 okt 2013, 17:26]Dit komt vaker voor Neckermann pakt gegevens van oude klanten erbij (sowieso belachelijk dat ze deze opslaan) en sturen ze weer 'n boek of andere reclame. Hierin staan vaak alle gegevens gewoon ingevuld, inclusief rekeningnummer.

En bij verhuizingen denk je daar vaak niet aan om deze gegevens te wijzigen of op te zeggen, aangezien je al jarenlang geen post meer van hun gehad hoeft te hebben.

En dan ook nog het klantnummer! Zelfde telt voor Wehkamp. Het is dus kinderlijk eenvoudig op iemands anders kosten, van alles en nog wat te gaan bestellen.

Zelfs al geef je bij verhuizing nieuwe adres gegevens door, je kunt als klant ook op een ander adres laten bezorgen.

Wordt de hoogste tijd dat ze bij die postorderbedrijven de beveiliging eens opschroeven.

vi
door virgo001 - Nov 1, 2013 om 12:40
2 Antwoorden / 3 Vragen

al eens geprobeerd om bij de nieuwe bewoners het apparaat op te halen??

zo
door zoeker - Nov 1, 2013 om 13:38
78 Antwoorden / 3 Vragen

@lekkerisdat en @carola83 Ik ben al heel wat jaartjes af en aan klant van Neckermann en Wehkamp (als ze goedkoper zijn, valt de keuze op hun), maar heb nog nooit een reclame ontvangen waar mijn rekeningnummer in staat. Da's dus een beetje overdreven.
Wel staat je klantnummer er op, dus daar kan iemand misbruik van maken als je je adreswijziging niet bijtijds doorgeeft, maar dat kan ook met je gegevens van de bibliotheek als zij je iets toesturen (om maar iets te noemen...).

OT Het lijkt mij dat Neckermann moet bewijzen dat meneer de bestelling heeft gedaan en ontvangen, te beginnen met een juiste kopie-factuur te sturen met de juiste gegevens, zodat je weet waar je over praat. Wie eist, bewijst, dacht ik zo.

Ik zou verder een klacht indienen bij Neckermann met chronologisch alle bekende gegevens en genomen acties vh afgelopen jaar en het gemeentebewijs dat uw vader daar destijds al niet meer woonde. Tevens zou ik navraag doen hoe zij aan zijn nieuwe adres zijn gekomen. Door de nieuwe bewoners, dus de fraudeurs?
Aansluitend zou ik aangifte doen van ID diefstal.

jr
door jrschot - Nov 1, 2013 om 14:15
36 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou zeker nu niet zelf verhaal gaan halen want dan zorgen die mensen wel dat de tv verdwijnt.

Zaak is nu om de details over de tv op te vragen, en dan alsnog aangifte te doen, wellicht kan de politie dan wél een huiszoeking doen en maatregelen treffen.

mahadma
door mahadma - Nov 1, 2013 om 14:28
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@jrschot,

Inderdaad, zelf langsgaan heeft geen effect, eerder een contra effect. En mogelijk is het ding allang verkocht. Aangifte doen is nu zeker een doel, maar of het hermandad iets doet? Ze staan liever met een lasergun in hun handen achter een boom om je te pakken met 3 km te hard ......... in plaats van een huiszoeking.

haarp
door haarp - Nov 1, 2013 om 14:50
514 Antwoorden / 62 Vragen

Allereerst vind ik het erg beschamend om een dergelijke fraude te plegen.

Mijn advies is de rechtsbijstandverzekering in te schakelen als U deze heeft.

ho
door honza23 - Nov 1, 2013 om 14:52
262 Antwoorden / 3 Vragen

Heel simpel: wie eist bewijst.
Dus stuur een brief naar Neckerman, zeg dat uw vader op dat moment daar niet woonde, niets bij Neckerman besteld heeft en dat u dus ook geen rekening gaat betalen. Zeg daarbij dat zij bewijsplicht hebben en dat u in afwachting bent van bewijs dat uw vader iets besteld heeft. En zeg daarbij dat een door iemand anders vals ingevulde naam en dito valse handtekening geen bewijs is.
Tip: ga naar een vestiging van het Juridisch Loket (tip: eerst telefonisch afspraak maken, scheelt heel veel wachttijd ter plekke en u heeft dan veel meer tijd om uw geval te bespreken!); leg het geval uit en vraag of zij kunnen helpen bij het opstellen van een zo goed mogelijke juridische tekst

ar
door aram - Nov 1, 2013 om 15:13
136 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt erop dat er een oplichter na hem er is komen wonen.
Bij sommige bedrijven is het niet zo moeilijk om met de gegevens van de vorige bewoner nieuwe spullen te bestellen en hem of haar ervoor te laten betalen.Wat je ervoor nodig hebt is wat oude post van die bewoner en wat je mist vis je wel van internet of je belt gewoon het bedrijf zelf met een aannemelijk verhaal voor de gegevens.
Het is jammer dat door die bezuinigingen op personeel bij overheid en bedrijven de controle achteruit holt. Verder vertrouwen deze teveel op hun pc.
Niet zo vreemd dat er veel mensen zijn die geld missen en buikkrampen van het eten hebben.

1paul
door 1paul - Nov 1, 2013 om 16:06
3173 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft al alles uitgelegd en kontakt met hen opgenomen, gewoon niet meer reageren, nergens meer o, laat zij uw vader maar dagvaarden en laat hen dan maar eens bewijzne dat uw vader deze tv ontvangen heeft, dat kunnen ze niet dus hebben ze geen zaak...

ik snap dat u reageert en belt enz enz maar stop daar maar mee, ik heb eens een zaak aan de hand gehad waar een postorder bedrijf mij vroeg te bewijzen dat ik iets niet had ontvangen, dat kan en kon ik natuurlijk niet, op een gegeven moment kreeg ik een deurwaarder aan de deur en vroeg hem mij te bewijzen middels handtekening da tik dit goed in ontvangst zou hebben genomen, dat kon hij dan weer niet...

oke dan zie ik u bij de rechter, nooit meer iets van gehoord, simpel omdat ze niets kunnen bewijzen, heb 1x gereageerd naar hen en daarna niet meer, heeft ook geen zin immers staat in het syteem dat uw vader iets ontvangen heeft en zie dat er maar eens uit te krijgen, lukt u echt niet!!!

na
door naadje28 - Nov 1, 2013 om 22:59
20 Antwoorden / 2 Vragen

bij de nieuwe bewoners aanbellen, mag dus weer niet volgen de politie. ten 2de, de nieuwe bewoners zeggen toch dat het niet waar is. de politie wil helpen, maar dan moeten ze wel eerst het serienummer enz hebben, en die weigert neckerman te geven.
volgens mijn oude buurvrouw hebben ze de tv nog steeds, dus de hoop dat ze die dan nog hebben is groot als ik de juiste gegevens heb.
we zijn nu ook al bezig om te kijken of we recht hebben op rechtsbijstand enzo.
zonder de juiste gegevens, kan/mag de politie geen inval doen.
we weten ook al wat voor mensen het zijn, dus we weten dat het om foute mensen gaat. dat neckerman geld wilt van de tv is terecht, maar is alleen jammer dat bedrijven/instanties niet willen inzien hoe raar ht eruit ziet, bestellen en bezorgen op locatie a en de rekening sturen op locatie b.

ma
door manwijf - Nov 2, 2013 om 08:54
574 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u al eens de naam van de vorige eigenaar gegoogled? Als iemand een oplichter blijkt te zijn, dan houdt hij het meestal niet bij een keer. Vaak zetten anderen het ook op internet. Heb ik ook eens gedaan. Was heel verhelderend, want ik was inderdaad niet de eerste.

ja
door jan4073 - Nov 2, 2013 om 11:54
83 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo,
kan het niet zo zijn dat de nieuwe bewoners gewoon een toestel besteld hebben bij Neckerman. Bij Neckerman is het oude adres van je vader nog gekoppeld aan het klant nummer van je vader. Maar bij het opmaken van de factuur is die naar het nieuwe adres gegaan.
is helemaal niet noodzakelijk dat er opzet in het spel is van de nieuwe bewoners. Ik kan me zelfs indenken dat ze er helemaal niet bij stil staan dat de TV niet afgeschreven wordt. Ze horen immers van niemand iets?
Als je vader niks besteld heeft (zijn handtekening staat niet onder de bestelling en hij heeft niets onvangen (ander adres en ook hier ontbreekt zijn handtekening) dan hoef je niks te vrezen. Gewoon wachten op de deurwaarder. Deze kun je informeren van de acties die je ondernomen hebt. Als het dan toch voorkomt ligt de bewijslast bij de leverancier en die is er niet. Maar maak je geen zorgen zover komt het echt niet. Als de deurwaarder komt en met lege handen terug gaat dan worden ze bij Neckerman wel wakker.

labren
door labren - Nov 2, 2013 om 13:28
862 Antwoorden / 0 Vragen

je heb bij nekerman toch een klant nummer !! kijk eens of jou eigen klantnummer op de rekening staat en je moet gewoon niet betalen als je niks besteld hebt , je kan ook de afleverings datum vergelijken met de verhuisdatum , als je op dat moment daar niet meer woonde is het toch geen probleem om aan te tonen dat jij die tv niet heb aangenomen

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 2, 2013 om 14:16
2189 Antwoorden / 14 Vragen

De GBA datum van verhuizen tonen dat je reeds geruime tijd voor bestellen daar niet woonde.

Verder is het voor hun hun probleem als ze geen aanbetaling of volledige doen.
Vele webwinkels hebben via Ideal gratis bezorgen om zo achteraf betalingen en problemen te voorkomen.

Elk product wat retour moet wegens niet betalen is beschadigde of geen verpakking en daarom gaan steeds meer webwinkels over op vooraf betalen.
Via Pay Pal zelfs met garantie bij onbekende winkels.

Dat U voor de weinig gebruikte klant nummer niet opzegde of verhuisde is niet Uw probleem.
Bij dergelijke bedragen is het beter om bij weinig kopende klanten vooraf een voorschot te vragen voor versturen, dan weet je het zeker want vooral door
echtscheidingen komt dit soort op andermans naam bestellen ook voor, dus niet alleen bij verhuizen.

Verder is niet bewezen dat er fraude is gepleegd.
Als ik op jou post de naam door streep en mijn naam vermelde,
en zij kijken alleen naar klant nummer en passen het niet aan......
Dat komt ook voor dus of ze frauderen of dat Neckermann slordig een
formulier verwerkte....

Tevens kan de huidige bewoner een trouwe klant zijn maar hij kan ook over het hoofd zien dat het niet zijn maar jou post was.....
Dus de koper hoeft niet Fraudeur te zijn, want hij verwachte in dit geval zijn en niet Uw post....

Een TV kost als snel meer dan €250,- en de meeste vragen dan vooraf een aanbetaling!

Dus niet U of de koper maar Neckermann heeft bewust dit risico genomen.

na
door naadje28 - Nov 2, 2013 om 17:44
20 Antwoorden / 2 Vragen

wie de nieuwe bewoners zijn, weet ik niet. ik ken ze niet. maar ik weet wel dat ze onder toezicht daar wonen, ivm drugs verleden, vast gezeten enz (geen idee of ik dat hier mag zeggen, ondanks dat er geen namen bij staan), dus wie weet waar ze overal toe in staat zijn. omdat ik dus helemaal niet weet hoe die mensen heten, kan ik hun ook niet op google zoeken.
de tv koste dus 1200 euro, plus 400 euro boete die erbij is gekomen door niet te betalen. zijn dus 1600 euro op onze naam. is best veel geld.
bedrijven willen sowieso niet bekennen dat ze iets fout gedaan hebben, alle schuld ligt bij de "koper", volgens het bedrijf.
alle datums van verhuizen, huis opzeggen enz hebben we allemaal zwart op wit, maar neckerman en justitie boeit het niet. als wij maar betalen.
de politie heeft gezegt dat we niks hoeven te betalen, dus zij staan wel achter ons verhaal.

ar
door aram - Nov 3, 2013 om 12:33
136 Antwoorden / 1 Vragen

Als een bedrijf het zo moeilijk maakt om fouten te herstellen en dan de schuld maar bij de klant legt. Dan heb ik de nijging om daar totaal niks te kopen.
Een foutje is zo gemaakt aan beide zijden, maar het moet ook hersteld kunnen worden.
Je komt het steeds vaker tegen, een helpdesk waar je niet verder komt het is meer een afpoeier centrale.
Gelukkig heb je er nog steeds goeie tussen waar je wel goed geholpen wordt.

pi
door pieterwolters - Nov 4, 2013 om 11:31
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=honza23 schreef op vrijdag 1 nov 2013, 14:52]Heel simpel: wie eist bewijst.
Dus stuur een brief naar Neckerman, zeg dat uw vader op dat moment daar niet woonde, niets bij Neckerman besteld heeft en dat u dus ook geen rekening gaat betalen. Zeg daarbij dat zij bewijsplicht hebben en dat u in afwachting bent van bewijs dat uw vader iets besteld heeft. En zeg daarbij dat een door iemand anders vals ingevulde naam en dito valse handtekening geen bewijs is.
Tip: ga naar een vestiging van het Juridisch Loket (tip: eerst telefonisch afspraak maken, scheelt heel veel wachttijd ter plekke en u heeft dan veel meer tijd om uw geval te bespreken!); leg het geval uit en vraag of zij kunnen helpen bij het opstellen van een zo goed mogelijke juridische tekst

Dat de vader daar op dat moment niet woonde is niet zo'n sterk argument. Hij had nog altijd wat kunnen bestellen (bewust of onbewust) voor dat adres. Bijvoorbeeld door in te loggen op z'n account zonder het oude adres te wijzigen.

ma
door manwijf - Nov 4, 2013 om 11:51
574 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij is het wel simpel hoor. Bestellen gaat op naam. Uw vader heeft niets besteld, dus kan Neckermann never nooit bij hem een nota neerleggen. De chauffeur heeft op zn vrachtbrief het afleveradres staan. Het adres waar uw vader op dat tijdstip niet meer woonde. Er is ook getekend voor ontvangt en niet door uw vader.
Laat Neckermann maar komen. Niet over in zitten.

cr
door cristal - Nov 4, 2013 om 17:18
13 Antwoorden / 1 Vragen

en tien jaar geleden overkwam mijn toenmalige allochtone vriendin een vergelijkend "drama". Ze verhuisde van een klein appartement naar een in de binnenstad. Niet zo heel lang na haar vertrek kreeg ze de ene aanmaning na de andere. De rekening behelsde een totaal van ruim > €800 aan gordijnen, beddengoed en handdoeken, van....Neckerman. Ik heb bijgestaan, maar dat zette geen zoden aan de dijk. Het adres waar het afgeleverd was, werd in eerste instantie, om privacy redenen ,niet bekend gemaakt.

Uiteindelijk lukte dat wel, maar een achternaam wisten we nog niet en dat leek ook niet te lukken. Er zat geen naamplaatje op de deur. Om bij de mensen aan te bellen leek niet verstandig, Het stel was niet betrouwbaar. Bekend door hun actieve drugsleven.

Ik kreeg een idee dat goed uitpakte. De postbode gooide een gids bij me door de bus, erachteraan een excuuskaartje met de vermelding "In de verkeerde brievenbus gegooid". Ik heb het blad in de bus van de geadresseerde laten gooien. De werd was toen snel opgelost en het stel uit hun huis gezet.

De brievenbus op het vorige adres van mijn vriendin werd door de man leeg gehaald. De bus zat steeds overvol met geadresseerd reclamemateriaal, . Ze had nog nooit iets bij de firma besteld...

na
door nathalie1968 - Nov 14, 2013 om 20:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenavond,

Bij mijn moeder is nu ook zoiets aan de hand verschilt wel iets van wat het verhaal wat hier gaande is.
Mijn moeder kreeg een paar dagen geleden een brief van whekamp dat ze twee maanden achterliep met betalen. Nou heeft mijn moeder wel een klein bedrag bij whekamp staan dat automatisch elke maand door whekamp eraf wordt gehaald en niet achter loopt. Nu zagen we dat er een ander klantnummer op de brief stond en aan haar naam was haar meisjesnaam toegevoegd ook het maandbedrag is hoger dan dat van haar. Ze heeft nooit wat ontvangen aan haar adres van dat klantnummer behalve deze brief. Heb whekamp opgebeld ( waren erg kortaf ) maar ze gingen het account bevriezen en uitzoeken . Bij dat klantnummer stond wel dezelfde geboorte datum en haar emailadres maar een oud telefoonnummer.
Nou heeft mijn moeder geen pc en internet en had ik op mijn pc een mail adres voor haar aangemaakt omdat je dat tegenwoordig nodig hebt voor verschillende dingen dus alles gaat via mijn pc wat haar betreft. Ik ben echt benieuwd wie hier achter zit en waar de bestelde spullen heen zijn gegaan echt bizar dit.

Groetjes Nathalie

mahadma
door mahadma - Nov 14, 2013 om 21:52
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Nathalie68,

je moet voor je eigen vraag zelfstandig een nieuwe vraag stellen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 15, 2013 om 15:59
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=nathalie1968 schreef op donderdag 14 nov 2013, 20:31]Bij dat klantnummer stond wel dezelfde geboorte datum en haar e-mailadres maar een oud telefoonnummer.

Dan zou ik maar eens heel goed je PC na laten kijken. Of even goed nadenken waar je je deze gegevens gebruikt hebt, dat zal niet op gek veel plaatsen zijn geweest.

na
door naadje28 - Nov 18, 2013 om 13:28
20 Antwoorden / 2 Vragen

afgelopen week hebben we dus weer een brief ontvangen, met de bedreiging dat er een deurwaarder binnenkort op onze stoep staat.
vorige week had ik alweer naar neckermann gebeld en dit keer hebben ze dat ook geweten. ik heb 2 vrouwen gesproken die heel verbaasd waren hoe ze door mij aangesproken werden en de eerste vrouw kreeg geen woord meer door haar mond en stuurde me door naar de klachtenservice.
die vrouw heb ik ook weer bijna uitgescholden ivm de nalatigheid en weigering van haar bedrijf. ik heb ook gedreigd om social media in te schakelen als ik niet snel iets te horen krijg. te denken aan zoals hier kassa, radar, facebook en ik heb me al aangemeld bij twitter (waar ik dus niet bij aangemeld was). de vrouw zei dat ik as donderdag iets te horen zou krijgen. ik dacht: ja dat zal wel.
vandaag werd ik dus opgebeld door dezelfde vrouw met de melding dat de gegevens opgestuurd was naar justitie. dus met een beetje dreiging kom je heel ver.
volgens justitie was er al een brief verstuurd naar het adres waar mijn vader vorig jaar woonde (zijn 2de adres zeg maar) dus er was weer nalatigheid van adreswijziging. ik heb het goede adres opgegeven, dus nu maar hopen dat het wel goed gaat, anders kunnen ze een nog bozer telefoontje verwachten.

na
door naadje28 - Nov 18, 2013 om 14:05
20 Antwoorden / 2 Vragen

@cristal
na een opmerking van u, is er een belletje gaan rinkelen bij ons. namelijk de opmerking dat het stel uit huis geplaatst is.
ik heb mijn vader gevraagd of hij met mij naar de betreffende woningbouwvereniging wil gaan.
dus morgen gaan we op pad met onze brieven van de politie en de rekeningen die wij gekregen hebben en zo willen we laten zien dat de procedure nog loopt en wat voor mensen ze erin geplaatst hebben. we weten ook dat die mensen onder begeleiding daar wonen ivm hun drugs verleden en wie weet wat nog meer (ben ff de naam kwijt van die instantie), maar dan weten hun ook van het voorval af. en dan is het verder aan de woningbouw en de woonbegeleiding wat ze ermee doen.

zoals jullie zien, zijn we er heel intensief mee bezig om onze naam te "zuiveren" bij zulke instanties. en ik merk dat veel mensen een soortgelijke situatie hebben, dan wel via andere middelen/instanties, maar het is wel goed om te weten dat er forums bestaan zoals hier en dat je er goede tips en adviezen van andere mensen krijgt. soms lijken situaties ver gezocht, maar wil niet zeggen dat ze ook onmogelijk zijn.
hier speelt zich eigenlijk nog een ander situatie, maar dat is iets waar ik misschien nog een hulp verzoek vraag op een ander gedeelte van deze forum.