ja
door jacqueline33 Nov 26, 2013 om 18:44
Geldzaken & recht

Moet ik 2x nominale som betalen?

Ik heb met mijn stomme kop een rek. vergeten te betalen. Van Direct Pay kreeg ik dus een brief. Heb die 30,66 dus wel betaald, alleen 4 dagen te laat. Nu krijg ik een brief dat ik weer 30,07 moet betalen. Is het gebruikelijk dat je 2x de nominale som moet betalen? Heb ze daarover gebeld, maar ze snappen het niet.
Dan staat er in die brief een gebruikersnaam en paswoord dat je op je persoonlijke pagina in kunt loggen. Dat doe ik en daar staat: geen facturen gevonden.
Wie is er nu gek. En moet ik die rek. in zijn totaal betalen.

1822 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Nov 26, 2013 om 19:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Hebt u van de leverancier wel eerst een herinnering ontvangen? Want er mogen niet meteen kosten in rekening worden gebracht.

Die € 30,66 hebt u aan de leverancier betaald?

ja
door jacqueline33 - Nov 27, 2013 om 06:16
6 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ik heb wel van de leverancier een herinnering gehad, maar zat middenin een verhuizing. Dus kreeg ik Direct Pay op mijn dak. Heb hun nog gemaild of ik deze rek. eind nov. mocht betalen. Dat werd geweigerd. Dus toen meteen betaald, wel 4 dagen buiten de termijn van 14 dagen. Nu sturen ze me weer een vordering over hetzelfde. Het bedrag wat ik aan de leverancier had moeten betalen was 20.66. Die 20.66 staat nu weer op die nieuwe vordering. En dat vind ik raar, Die heb ik de 1e keer toch al betaald?

tijger1
door tijger1 - Nov 27, 2013 om 10:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Met die herinnering had u, als het goed was, nog 14 dagen de tijd om te betalen. Als u dat dus niet gedaan hebt, wordt daarna de nota verhoogd met kosten. Dus als u de nota met kosten aan Direct Pay hebt betaald, moet het klaar zijn. Hebt u alleen het bedrag van de nota voldaan, dan zult u alsnog de kosten moeten betalen.

ja
door jacqueline33 - Nov 27, 2013 om 10:50
6 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ik kreeg de vordering van Direct Pay gedateerd op 29 okt. 2012.

Die bevatte: nominale som 20,66 met daarbij 10,00 buitengerechtelijke kosten.

Die heb ik via internet op 18 nov. betaald.

Nu krijg ik dus weer een vordering gedateerd 22 november.

Die bevat: nominale som 20,66, rente 0,09, buitenger.kosten 9,34 totaal dus 30,09.

Moet die dan ook binnen 7 dagen betalen.

Krijg in die brief ook inloggegevens en als ik inlog geeft ie de melding: geen facturen gevonden.

Vind dit allemaal zo raar. Want die 20,66 gaat naar de leverancier. Dus zou die dan 2x 20,66 krijgen??

tijger1
door tijger1 - Nov 27, 2013 om 11:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Nee natuurlijk hoeft u dan niet nogmaals te betalen. Ze zijn een beetje in de war of maken een fout.

Zij zullen de betaling intern nog niet verwerkt hebben. Stuur ze een mail. Vermeld wat en wanneer u betaald hebt met de gegevens van de nota en dan klaar.

ja
door jacqueline33 - Nov 27, 2013 om 11:35
6 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ga ik dat eens doen. Heb ze gisteren al gebeld hierover, maar die mevr. bleef volhouden dat ik het niet snapte.
Ahum............. ben niet eens blond!

tijger1
door tijger1 - Nov 27, 2013 om 12:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Niet meer bellen, kost alleen geld en dan ligt er niets vast.

ja
door jacqueline33 - Nov 27, 2013 om 12:52
6 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ik heb een email gestuurd. Laat hier wel weten hoe ze er op reageren.

ja
door jacqueline33 - Nov 27, 2013 om 15:56
6 Antwoorden / 5 Vragen
0

Antwoord van Direct Pay:

Bedankt voor het toezenden van uw e-mail.

Onze gerechtelijke kosten zijn wettelijk bepaald conform de nieuwe wet incassokosten.
Wij hebben u eenmaal de gelegenheid gegeven om 75% van de incassokosten te besparen, echter heeft u pas na de gestelde termijn uw betaling overgemaakt waardoor de termijn verlopen is. Uw betaling van €30,66 is dan ook eerst afgeboekt op de volledige buitengerechtelijke kosten waardoor het bedrag van €30,10 nog open staat.

Wij verzoeken u vriendelijk het bedrag van € 30,10 binnen de gestelde termijn van de laatst gezonden brief de ‘aankondiging rechtsmaatregelen’ over te maken.

Vertrouwende u met deze informatie van dienst te zijn geweest verblijven wij,

Met vriendelijke groet,
DirectPay Services B.V.

L. van Wingerden
Afdeling debiteurenbeheer

tijger1
door tijger1 - Nov 27, 2013 om 16:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Hier kunt u lezen of zij op de juiste manier handelen en gehandeld hebben.

Klik hier

Alles moet precies gevolgd zijn, voordat zij u € 40 kosten in rekening mogen brengen.

ja
door jacqueline33 - Nov 27, 2013 om 16:58
6 Antwoorden / 5 Vragen
0

Bedankt voor de info.
Heb hem nu maar betaald. Ben het effe zat.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer