am
door amgelder Nov 15, 2018 om 21:25
Geldzaken & recht

Moet ik huur betalen voor het gebruik van een schuur van mijn ouders?

Ik wil een zorgboerderij beginnen op het erf van mijn ouders.  Mijn ouders blijven voorlopig wonen in het woonhuis. De schuur wil ik gebruiken als kantine en activiteitenruimte. Nu wil ik graag weten of ik huur moet betalen voor het gebruik van de schuur. En hoe is dit belastingtechnisch geregeld?

1311 6 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 15, 2018 om 21:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit is een consumentenforum. Je vraag is geen consumentenvraag zo te zien. Probeer het eens op higherlevel.

tijger1
door tijger1 - Nov 15, 2018 om 21:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een zorgboerderij nogal liefst. Hebt u daar de nodige papieren voor?

Aan het gebruiken van die schuur zitten voor u en uw ouders een heleboel haken en ogen, ook fiscale.

Ik zou maar voordat u start eerst een belastingconsulent raadplegen over uw plannen.

jftm
door jftm - Nov 15, 2018 om 21:52
182 Antwoorden / 5 Vragen

Die is diepgaand en commercieel. gezien uw vraag op dit forum, heeft u geen enkel idee waar u aan begint. Ik adviseer u zich gedegen voor te bereiden op de vernatwoording voor de zorg over anderen dan uw familie. Misschien kunt u eens "droogoefenen" als mantelzorger? Groet, John

aurora1
door aurora1 - Nov 15, 2018 om 22:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u wel enig idee van wat dat inhoudt? U geeft mij niet de indruk. Zoek eerst maar e.e.a. goed uit en ga bijv stage lopen op een zorgboerderij. Dat woord kan de meest uiteenlopende zaken betekenen.
Heeft u dat huis van uw ouders gekocht of doet u maar wat en slikken uw ouders dat? Als niets van u is zult u huur moeten betalen neem ik aan, dus ook van een schuur die niet uw eigendom is.
En, zoals gezegd: u kunt maar beter op een ondernemersforum uw vragen stellen. Uw ouders wens ik veel wijsheid toe en vooral dat ze e.e.a. voor zichzelf zo goed en veilig mogelijk regelen en verschoond zulken blijven van overlast.

Thijs12
door Thijs12 - Nov 15, 2018 om 22:37
541 Antwoorden / Vragen

Kantine en activiteiten ruimtes? Vergunning van de gemeente , diploma's voor begeleiding, waren keuring, vergunning brandweer, Bedrijf dus KvK, en nog heel veel meer.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 16, 2018 om 04:18
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Uw vraag is of u huur moet betalen. Op die vraag kan ik een heel kort antwoord geven en wel: U moet niets. Of u wel huur betaalt aan uw ouders is een kwestie van afspraak/overeenkomst met uw ouders.

Als u geen huur behoeft te betalen en u begint een commerciële activiteit (zorgboerderij) is wel aan de orde dat de Belastingdienst dan het gratis gebruik van de schuur (indien geen huur) als gift kan beschouwen.