pi
door pientje78 Nov 14, 2014 om 11:28
Geldzaken & recht

Na maanden weer gebeld Door vesting finance

Een aantal maanden geleden werd ik gebeld Door vesting finance dat ik bij neckermann nog een schuld heb staan. Zij zouden alle bewijsstukken wel opsturen. Tot nu toe niks meer gehoord en gezien. Nu bellen ze mij weer na al die tijd. Moet ik opnemen of ze laten bellen tot ze een ons wegen?

477 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 14, 2014 om 11:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo pientje78,

Je herkent het nummer zomaar? Knap!
Je kunt natuurlijk je kop in het zand steken - struisvogelpolitiek - maar daar los je natuurlijk niets mee op.
En héb je nog een openstaande schuld? Dat weet je toch zelf wel.
Als je de telefoon niet beantwoord gaan ze schriftelijk reageren.

me
door mein33 - Nov 14, 2014 om 11:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Niet opnemen biedt denkelijk geen oplossing.
Geef aan dat u de zgn. bewijsstukken tot heden niet heeft ontvangen en vraag of ze deze "aangetekend" aan u willen opsturen zodat u een grotere kans heeft dat ze bij u aankomen en zij een bewijs hebben dat de stukken zijn aangenomen.
Geef in dit gesprek geen enkele persoonlijke gegevens, laat zij maar met adresgegevens etc. komen waarnaar ze de stukken moeten opsturen. Het zou wel eens kunnen zijn dat ze die niet of niet correct hebben vandaar dat de stukken tot heden niet bij u zijn aangekomen en nu proberen per telefoon die gegevens alsnog in bezit te krijgen.
De kans is heel groot dat ze hierin niet meegaan, maar dat is dan hun probleem.

Succes gewenst.

pi
door pientje78 - Nov 14, 2014 om 11:51
6 Antwoorden / 2 Vragen

Ja ik herken dat nummer doordat ik in het verleden er vaak genoeg door ben gebeld. In mijn vorige vraag en antwoord kun je dat ook allemaal teruglezen. Zij kopen oude vorderingen op. In mijn geval zou dat in 2005 zijn geweest. Heb direct contact opgenomen met neckermann en zij wisten nergens van. Ik heb daar ook nooit iets besteld. Dat heb ik ze toen ook duidelijk gemaakt. Ten eerste konden zij niet vertellen om wat voor product het ging en moesten alle bewijsstukken nog verzamelen.
Daarna heb ik niks meer van ze gehoord tot op heden.

edrick3
door edrick3 - Nov 14, 2014 om 12:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@pientje78,

..... In mijn vorige vraag en antwoord kun je dat ook allemaal teruglezen. .....
Tja, dan had je beter bij die eerdere vraag verder kunnen gaan!
We weten dus echt niet automatisch dat jij een eerdere vraag hebt gesteld. ;-)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 14, 2014 om 17:48
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Maak een logboekje wanneer ze precies bellen en neem drie keer de telefoon op. Bellen ze hierna nog vaker, kun je aangifte doen van stalking.

costnix
door costnix - Nov 14, 2014 om 22:44
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als u opneemt, vertel dan, dat het gesprek opneemt. Schakel de telefoon op handsfree, zodat eventueel aanwezige personen kunnen meeluisteren.

zoekster
door zoekster - Nov 14, 2014 om 23:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U kunt ze laten bellen tot ze een ons wegen, maar incassobureaus zijn volhardend. U kunt ook zeggen dat u alleen schriftelijk met ze communiceert en dan ophangen. Verder geen enkele vraag beantwoorden en nergens op in gaan.