li
door liesem Feb 5, 2005 om 17:09
Geldzaken & recht

Niet ontvangen aangetekende

Ik heb een brief (van TPG post) met onderstaande tekst gekregen van een incassoburo. Is dit bewijs dat ik deze zending ontvangen heb? Wat moet ik nu doen, want ik heb de de zending niet?

Aan ... te ... is een brief en antwoordformulier verzonden, waarin werd verzocht te reageren op de vraag of de zending met de streepjescode <.....>, door u verzonden op 9 juni 2004, wel of niet is ontvangen. In deze brief werd tevens aangegeven, dat wanneer niet binnen de periode van 7 dagen wordt gereageerd TPG Post ervan uit gaat, dat de zending is ontvangen. Op deze brief is niet gereageerd.

Op grond van het bovenstaande kan worden geconcludeerd, dat de zending in het bezit is van de geadresseerde.

1428 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 5, 2005 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag liesem,

Het lijkt me het handig om even het betreffende incassobureau te bellen en hen mee te delen dat je hun brief toch niet hebt ontvangen. Vraag of ze een kopie van die brief naar je toe willen sturen. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2005 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een vreselijk lang verhaal om hier op het forum te zetten. Ik heb ondertussen alle info. Het gaat erom dat ik een pakje ontvangen zou hebben, die ik niet ontvangen heb. Maar omdat TPG post bij hun onderzoek naar hun zeggen geen reactie van mij heeft gekregen op de vraag of ik dit pakje ontvangen heb, komen ze tot de conclusie dat ik het pakje wel ontvangen heb. Mij vraag is, is dit bewijs.
<SCRIPT language=javascript>postamble();

ve
door verwijderd - Feb 5, 2005 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

NEE.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2005 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor een pakje en ZEKER voor een AANGETEKENDE brief -de benaming zegt
het al- moet je zelf tekenen. Eens kijken of de TPG kan aantonen dat je
voor de zogenaamd ontvangen zending getekend hebt ! Dat zal dus niet
het geval zijn. Erg simpel om te veronderstellen dat wanneer niet
gereageerd wordt de zending is aangekomen want -zoals nu blijkt- wat te
doen als je niet reageert omdat de zending dus juistr NIET is
aangekomen ???

Zelf had ik recentelijk ook klachten over de TPG. Dat aangegeven en ik
zou binnen 5 werkdagen door een medewerker worden teruggebeld daar de
afhandeling telefonisch geschiedt. 12 werkdagen later nog steeds niets
vernomen !!! Ook geen voicemail of nummermelding. Ze bellen dus
doodleuk niet terug en beweren wel "De klacht zeer serieus te nemen"....

ve
door verwijderd - Feb 5, 2005 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag liesem,

Blijkbaar werkt tgp post met de zogenaamde negatieve optie: als je niet reageert gaan we er gemakshalve maar van uit dat het pakketje is aangekomen. Dit is grote onzin en ik ben dit nog niet eerder tegengekomen. Ik denk eerder dat dit een truc is van het incassobureau om druk uit te oefenen op het betalen van je schuld. Je kreeg deze tekst immers van het incassobureau. Wellicht kun je bij tgp post zelf eens informeren of zo'n rare regeling uberhaupt wel bestaat. Ik kan het me niet voorstellen. Ga er dus maar vanuit dat het incassobureau je voor het blok wil zetten met een zogenaamd bewijs waar tgp post part nog deel aan heeft. En ga er ook maar vanuit dat dit geen wettelijk bewijs is maar een slimme konstruktie van het incassobureau. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2005 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij uiterst merkwaardig dat TPG brieven verstuurt met de vraag om te bevestigen dat zij een zending hebben bezorgd. Als zij zekerheid willen over het op de juiste plek en bij de juiste geadresseerde bezorgen van zendingen, dan hebben zij daar een voortreffelijk systeem voor: de ontvanger tekent, al dan niet met het tonen van legitimatie. Dit hangt overigens af van de condities waaronder de afzender het stuk ter verzending aanbiedt (aangetekend, al dan niet met bericht van ontvangst).  Ik betwijfel dan ook in hoge mate dat in cursief geciteerde tekst uit de brief daadwerkelijk afkomstig is van TPG zelf. De brief waar die tekst in staat, zullen ze vast zelf wel hebben bezorgd (lol). Het risico van het per gewone post verzenden van stukken berust bij de afzender. Wanneer die er voor kiest om dit zonder enige verdere controle op juiste bezorging te verzenden, dan is dat zijn risico. Laat de afzender maar aantonen dat e.e.a. ook echt verzonden is en naar het juiste adres. Over die vraag is de laatste tijd toevalligerwijs wel wat jurisprudentie ontstaan. En daarbij wordt door de rechter qua verantwoordelijkheid e.e.a. heel duidelijk bij de verzender gelegd. Groeten, Martin

ve
door verwijderd - Feb 6, 2005 om 08:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat het wel degelijk van TPG post afkomstig is. Het klopt ook dat ze mij vragen hebben gesteld en ik heb er wel op geantwoord. Maar niet ontvangen?

Als ik het hele verhaal hieromtrent vertel, dan denk ik aan een complot.

  1. Ik heb aangetekend pakje met dure inhoud niet ontvangen

  2. TPG post heeft mijn antwoord op hun onderzoek niet ontvangen

  3. De verzender van het pakje heeft mij een aangetekende brief over betalingsachterstand gestuurd. Deze heb ik niet ontvangen.

Volgens mij is dit absurd. Ik heb in mijn buurt al eens iets anders met de post meegemaakt. Toen is er een grote bende (niet TPG post overigens) opgerold.
<SCRIPT language=javascript>postamble();

ve
door verwijderd - Feb 6, 2005 om 08:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zie mijn reactie bij "read"
<SCRIPT language=javascript>postamble();

ve
door verwijderd - Feb 6, 2005 om 08:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het pakje was aangetekend verstuurd. Denk je niet dat ik nu iets moet gaan aantonen? Het probleem daarbij is dat het bewijs toch alleen bij TPG post te halen is. En die doen alleen zaken met de afzender, want die heeft opdracht gegeven. Of de afzender moet toestemming geven dat ik het aan TPG post vraag.

Dus is het dan het beste dat ik het incassoburo verzoek mij toestemming te geven TPG post dit te laten uitzoeken? Het achterlijke van dit geheel is, als aangetoond is dat ik het niet ontvangen heb, dat TPG post dan kan dokken. Hoezo onafhankelijk onderzoek?
<SCRIPT language=javascript>postamble();

ve
door verwijderd - Feb 6, 2005 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even voor alle duidelijkheid,

Het is al aangegeven door andere schrijvers: laat maar eens zien waar er getekend is. Dit is het enige wat telt. Verder doet TPG zulke informatie niet versturen want het zal voor hun helemaal niet moeilijk zijn om gewoon op de documenten aan te tonen dat ze bij u aan de deur hebben gestaan met een pakketje. Niet getekend is niet ontvangen. Bij de buren afgegeven is het probleem van TPG. Indien u bij bestelling niet explisiet aangeeft dat men het mag bezorgen bij de buren dan heeft TPG een probleem. Let wel, voor niet aangetekende stukken.

Twijfel hier niet over daar mijn vrouw pakketpost heeft gereden bij meneer, of mevrouw TPG. Nu is dit werk overgegaan naar de Sociale Werkvoorziening. Daar werk ik toevallig ook. De wijze van werken is nog steeds hetzelfde. Wanneer u niet thuis bent wordt het nogmaals aangeboden in een tweede ronde. Weer niet thuis, waarvan u telkens op de hoogte wordt gesteld, heeft u de mogelijkheid om het binnen een vastgestelde termijn nog af te halen op een van de grotere postkantoren in uw woonplaats, bewijs meebrengen dat u niet thuis was plus identiteitsbewijs. Na deze periode wordt het gewoon retour gezonden.

Einde verhaal.

ve
door verwijderd - Feb 6, 2005 om 10:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat het om een aangetekend stuk gaat. Dat is tegenwoordig wat ondoorzichtig, omdat alles met streepjescodes wordt voorzien.

Volgens mij moet TPG post dan toch aantonen dat ik of huisgenoot het getekend heb? Als de buren dat gedaan hebben, wat dan? Bij het postkantoor heb ik het in ieder geval niet afgehaald.

Overigens is de service van nog een keer aanbieden niet meer van toepassing bij tante pos.
<SCRIPT language=javascript>postamble();

ve
door verwijderd - Mar 13, 2005 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

tpg post kan het wel nagaan als de zending aangetekend is geweest want die worden in de computer opgeslagen .overigens mogen  aangetekende pakjes en brieven nietdoor buren getekend worden.  op een aangetekende brief van t.p.g staat altijd achter de naam een nummer .dit wil zeggen dat alleen getekend mag worden waar dat no. voor staat de postbode weet dat. ik vind het alleen gek dat er een incasso bureauer bij komt t.p.g. lost het altijd zelf op en geeft het niet uit handen aan een incasso

 aan de hand van die brief kan tpg zien of jij getekend hebt als er niemand thuis is geweest krijg je altijd een briefje in de bus dat je het kunt afhalen bij een postkantoor het wordt alleen een legitimatie zending wordt twee keer uitgereikt  in het geval van jou was dat niet zo .

  ik zou toch maar eens informeren bij jullie hoofd postkantoor  afd.aangetekende kamer                                          of misschien in Den-Bosch

ve
door verwijderd - Mar 13, 2005 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een oud "aangetekend" draadje.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 13, 2005 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een incassoburo ingeschakeld omdat TPG post tot de conclusie gekomen is dat ik het pakje in bezit moet hebben, omdat ik niet gereageerd zou hebben op hun vragen. Dus is het voor TPG post afgedaan. De verzender van het pakje is naar een incassoburo gegaan om zijn geld te vorderen bij mij.
<SCRIPT language=javascript>postamble();