kw
door kweetutnie Jun 27, 2011 om 20:48
Geldzaken & recht

Nieuwe draadloze printer weigert....DAN MAAR EEN NIEUW MODEM KOPEN !!!! DACHT HET TOCH NIET !!!

Een maand geleden heb ik via een automatiseringsbedrijf een HP Photosmart Plus B210 series Scan aangekocht.
Deze is hier afgeleverd en ook geinstalleerd door de medewerker. Dit heeft enkele uren in beslag genomen. Hier is op de rekening netjes 1 uur voor gerekend.
We dachte toen eindelijk draadloos te kunnen printen, maar elke keer print hij : 1 dag, 2 dagen, een paar uur..... en dan stopt de printer ermee dit draadloos te doen.
Al verschillende malen is hier op locatie een medewerker bezig geweest, of hebben zij via de telefoon de PC overgenomen om dit probleem te verhelpen.
Allerlei technische toeters en bellen zijn erop losgelaten. Sorry..... dat gaat mijn pet echt te boven, dus kan ik niet zeggen.
Maar waar het om gaat is het volgende, wat ik al verwachtte....... : het zal wel aan het modem liggen !!! Dit is ruim 1 jaar oud !!!!
Kunnen ze nu dus tegen mij zeggen dat ik maar een ander modem aan moet schaffen !!!! Heb daar eigenlijk niet zo bar veel trek in.
Wat is nu wijsheid ?????????????
Wie weet raad ??????????????
Ik hoop U !!!!!!!!!

2437 6 Rapporteer

gsm
door gsm - Jun 27, 2011 om 21:16
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb ook al meegemaakt dat een HP printer moeite heeft met de draadloze verbinding.

Wanneer het signaal van de modem niet optimaal is, maar een laptop nog wel prima verbinding maakt, dan laat de HP printer het al afweten.
De draadloze adapter van bepaalde printers lijkt wat zwakjes.

Het betrof een HP Photosmart Wireless e-All-in-One Kleur Inktjet.

gsm
door gsm - Jun 27, 2011 om 21:18
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het ligt vast niet aan de modem. Let er wel op dat de antenne van de modem zo ver mogelijk verwijderd is van metalen objecten en bekabeling. Zet de antenne indien mogelijk verticaal.

ikbenik
door ikbenik - Jun 27, 2011 om 21:21
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Ten eerste: laat een deskundige er naar kijken.

Wat het geval is, is dat de modem aan de printer iedere keer een ander IP adres toekent.
En daar zit dus het probleem.
Als de printer op het IP adres 192.168.1.6 is geïnstalleerd en de volgende keer krijgt de printer 192.168.1.7, dan kan de computer de printer niet vinden.

Wat gedaan moet worden is op de computer en de printer een vast IP adres worden ingesteld, en in het modem de instellingen worden veranderd.

Dus de IP range voor de DHCP moet worden verhoogd.

Iedereen die bekend is met ICT begrijpt wat ik bedoel.

rj
door rjw - Jun 27, 2011 om 23:02
3360 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=ikbenik schreef op maandag 27 jun 2011, 21:21]Ten eerste: laat een deskundige er naar kijken.

Wat het geval is, is dat de modem aan de printer iedere keer een ander IP adres toekent.
En daar zit dus het probleem.
Als de printer op het IP adres 192.168.1.6 is geïnstalleerd en de volgende keer krijgt de printer 192.168.1.7, dan kan de computer de printer niet vinden.

Wat gedaan moet worden is op de computer en de printer een vast IP adres worden ingesteld, en in het modem de instellingen worden veranderd.

Dus de IP range voor de DHCP moet worden verhoogd.

Iedereen die bekend is met ICT begrijpt wat ik bedoel.

Een vast IP adres kan helpen (als dat het probleem is). Ik gebruik zelf Mac OS X en mijn wireless (Canon) printer krijgt een adres via DHCP toegewezen, en dat gaat altijd goed. Windows zal toch ook wel overweg kunnen met een dynamisch IP adres voor de printer?

ikbenik
door ikbenik - Jun 27, 2011 om 23:08
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=rjw schreef op maandag 27 jun 2011, 23:02]
Een vast IP adres kan helpen (als dat het probleem is). Ik gebruik zelf Mac OS X en mijn wireless (Canon) printer krijgt een adres via DHCP toegewezen, en dat gaat altijd goed.
Als je altijd eerst de computer aanzet en daarna de printer, gaat dat in principe altijd goed.
Als er meerdere computers op het netwerk zitten, gaat dat dus fout.

[quote=rjw schreef op maandag 27 jun 2011, 23:02]Windows zal toch ook wel overweg kunnen met een dynamisch IP adres voor de printer?

Dan moet Windows iedere keer alle ip adressen afgaan om te kijken waar de printer zich bevind.

Geef je de computers en de printer vaste ip adressen, heb je dat probleem niet,
en kun je gelijk printen.

gsm
door gsm - Jun 30, 2011 om 10:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het probleem heeft volgens mij niets met dynamische IP-adressen te maken. Windows kan daar heel goed mee omgaan en hoeft niet steeds alle IP-adressen af te lopen. Juist bij vaste IP-adressen (geen gebruik makend van DHCP) kun je netwerkproblemen krijgen. Windows maakt gebruik van netwerk-namen.
Het onderliggende IP-adres is dus onbelangrijk en mag niets uitmaken.

De printer die ik tegenkwam met dit probleem gaf ook zelf aan dat hij geen draadloze verbinding kon maken met de router/modem. Het is dus puur het opbouwen van de draadloze verbinding, waar sommige HP printers het blijkbaar laten afweten bij te zwakke of gestoorde signalen. Als de PC direct naast de printer staat, kan dat ook nog onderlinge storing opleveren. De opstelling van de printer is dus ook belangrijk en het hoeft niet perse een probleem met de printer zelf te zijn. Wellicht is een laptop of ander draadloos apparaat een stoorzender voor de printer.

Het probleem van onderlinge storing en te zwak signaal kan vastgesteld worden, door de printer, dicht bij de router te plaatsen en ver bij de alle PC's met draadloze verbinding vandaan. De draadloze verbinding van de printer moet dan we goed kunnen werken.