diumenge
door diumenge Dec 29, 2011 om 07:17
Geldzaken & recht

Nieuwjaarswens reclamebezorger

Gister kwam de bezorger van NetwerkVSP (de bezorger van de reclamefolders dus) aan de deur om 'Een sprankelend 2012!' te wensen. Heel vriendelijk, maar gaat het niet wat ver dat zelfs de bezorgers van reclamefolders dit komen doen?

7503 62 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tdehond
door tdehond - Dec 29, 2011 om 07:28
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Ze kwamen vorig jaar ook. Als u niet wilt geven dan doet u dit niet.

empyria
door empyria - Dec 29, 2011 om 07:32
504 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ach, geef ze een kwartje...;-)

diumenge
door diumenge - Dec 29, 2011 om 07:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Zal best, ik heb ze vorig jaar niet gezien.

Ik woon in een flat en heb geen nee-nee sticker, maar ik vraag me af of ze dan bij iedereen aanbellen of de huizen die een nee-nee of ja-nee sticker hebben overslaan?

En inderdaad, ik bepaal zelf wel of ik wel of niet iets wil geven.

spooky01
door spooky01 - Dec 29, 2011 om 08:14
418 Antwoorden / 56 Vragen
0

Ik heb al jaren een nee ja sticker en de reclameman komt niet aan de deur en de krantenman wel. Dus ik ga ervan uit dat als je een nee nee sticker hebt dat er niemand aan de deur komt, je krijgt niks dus hoeven ze ook geen geld op te halen.

naitsoezn
door naitsoezn - Dec 29, 2011 om 09:51
842 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bezorgers van reclamefolders, huis-aan-huis-bladen of dagbladen: wat is het verschil?

moeder56
door moeder56 - Dec 29, 2011 om 10:41
483 Antwoorden / 2 Vragen
0

U heeft bij reclamedrukwerk de keus om een sticker te plakken, dan krijgt u en de folders niet en ook de nieuwjaarswens niet.
Nee, dit gebeurt al jaren, 15 jaar terug liepen mijn kinderen ook folders. Zij moesten alle folders nog bij elkaar insteken , omgerekend veel werk voor weinig.
Dus met dat kaartje was de kers op de taart.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 29, 2011 om 11:57
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Doe al jaren niet aan die onzin, elk jaar zijn het weer minstens 5 maal een andere bezorger die wel komen of niet maar tegen de feest dagen krijg je het weer normaal maar zo het vlolgende jaar begint is het weer mis.

zwemmer
door zwemmer - Dec 29, 2011 om 12:49
2638 Antwoorden / 35 Vragen
0

Het is natuurlijk altijd te proberen en staat de bezorger vrij om zo aan zijn fooi te komen. Het is maar wat je een ander gunt.

Zwemmer

ha
door haverkamp - Dec 29, 2011 om 14:56
54 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik snap niet dat sommige mensen te benauwd zijn om iemand die,
het hele jaar door weer en wind folders bezorgd een kleine fooi te geven.
Al is het maar 50 cent. Alleen al voor het respect wat je voor iemand kan hebben.
Ook al heb je er niet om gevraagd.
Als je geen nee sticker op je brievenbus hebt,zijn ze blijkbaar toch welkom.
Maar ja, je kan natuurlijk beter lekker alles voor jezelf houden.
Ik ik ille daarna de rest.

getty
door getty - Dec 29, 2011 om 16:56
4179 Antwoorden / 10 Vragen
0

Ik geef altijd alleen mijn eigen krantenjongen een flinke fooi. De rest vraag ik niet om en geef ik dus ook niets.

naitsoezn
door naitsoezn - Dec 29, 2011 om 18:07
842 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=getty schreef op donderdag 29 dec 2011, 16:56]Ik geef altijd alleen mijn eigen krantenjongen een flinke fooi. De rest vraag ik niet om en geef ik dus ook niets.
Onzin. Door het "opt out"-systeem wat we in Nederland m.b.t. de reclame-folders en huis-aan-huis-bladen hebben, vraag je impliciet om de bezorging door geen nee-nee-sticker op je deur te plakken. Heb je een sticker dan komen de bezorgers (als het goed is) ook niet aan de deur; heb je geen sticker dan vind ik het hypocriet om onderscheid te maken tussen betaald en gratis drukwerk.

eenigma
door eenigma - Dec 29, 2011 om 19:13
252 Antwoorden / 14 Vragen
0

Het potje 2 en 1 euro stukken ligt hier al klaar en de reclamefolders bezorgers komen al een paar jaar hier hun nieuwjaarsfooi ophalen ;-)

Ik ben altijd blij met al die reclame omdat ik zo op de hoogte ben en blijf van wat dingen koste, ook zaken die ik nu nog niet hoef aan te schaffen maar over een half jaar misschien wel, dan weet ik toch nog uit de reclamefolders dat iets voor een bepaalde prijs te koop moet zijn. Daarnaast kan ik zo gericht op prijzen boodschappen doen dus heerlijk dat ze die dingen brengen.

Ik vind dat ze hard en zwaar werk moeten doen voor niet al te veel geld en gun ze dat beetje wat het mij kost en wat voor hen door de vele kleine beetjes bij elkaar een heel leuk bedrag is, van harte. Het scheelt wel dat ik de bezorgers hier ken want er zijn elk jaar weer (toevallig altijd Marokkaanse bijdehandjes) die met kaartjes komen voor "me oudere broer die hier rondbrengt", antwoord: "ja schat en als je broer werkelijk hier de reclame rondbrengt en hij wil zijn fooi dan komt ie hem maar zelf halen want jou geloof ik niet alleen maar op die mooie bruine ogen en je ik sssweeer het van je, LOL". Schoffies zijn het en gelukkig werkt het in mijn buurtje bijna niet omdat de meeste buurtbewoners wel weten wie hier wat bezorgd.

We hebben een aantal jaren gehad dat een bepaalde gratis krant het hele jaar slecht of niet bezorgd werd en dan in de weken voor oud en nieuw was er ineens een bezorger die met de nieuwjaarswens kwam, daar heb ik toen ook tegen gezegd "zodra je hem een jaar hebt gebracht krijg je van mij een extra grote fooi volgend jaar maar niet nu een paar weken werken, veel fooi vangen en dan ermee ophouden want daar heb ik niets aan."Noooooooit meer gezien, inmiddels is er een meisje dat die krant al bijna een jaar elke week netjes brengt dus die krijgt zeker weten van wel.

Dus of het nu de gratis krant is de betaalde krant die ik af en toe inde aanbieding ene paar weken heb of de gratis reclamefolders ik gun ze hun extraatje van harte en voor mij is die 5 a 6 euro die het me allemaal bij elkaar kost nog wel op te brengen om hun een hart onder de riem te steken. Vooral ook omdat veel van die bezorgers allochtone jongeren zijn of mensen die met weinig geld en mogelijkheden iets bijverdienen, daar kan ik alleen maar respect voor hebben.

graaiers
door graaiers - Dec 29, 2011 om 19:17
14 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik vind dat wel vriendelijk van die bezorger.
ik geef ze ook altijd een hand en wens ze ook het beste voor 2012.

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 29, 2011 om 20:07
1961 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=naitsoezn schreef op donderdag 29 dec 2011, 09:51]Bezorgers van reclamefolders, huis-aan-huis-bladen of dagbladen: wat is het verschil?

Vraag ik me ook af??

abarth
door abarth - Dec 29, 2011 om 21:43
845 Antwoorden / 19 Vragen
0

Ik geef meestal een euro.
Dat kost me in totaal 4 of 5 euro.
De meeste (jonge) bezorgers/sters lopen heel het jaar door voor een hongerloontje dus een fooitje is nooit weg.

peedee
door peedee - Dec 29, 2011 om 22:43
96 Antwoorden / 10 Vragen
0

Huis aan huis weekbladen: standaard €2
Reclamefolders : €1

Gul of gierig? Zeg 't maar.

swiveltop
door swiveltop - Dec 30, 2011 om 00:53
12 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=diumenge schreef op donderdag 29 dec 2011, 07:17]Gister kwam de bezorger van NetwerkVSP (de bezorger van de reclamefolders dus) aan de deur om 'Een sprankelend 2012!' te wensen. Heel vriendelijk, maar gaat het niet wat ver dat zelfs de bezorgers van reclamefolders dit komen doen?



Mijn antwoord: nee,dat gaat niet te ver.

Want ze vragen u niet om geld?,ze komen u slechts een sprankelend 2012 wensen :-)

De keuze om te geven maakt u zelf,u hoeft zich niet verplicht te voelen om te geven.

Zelf doe ik het overigens wel,voor de huis aan huis-bladen,ik heb een ja/nee sticker dus ik ontvang geen reclame.
Een kleine extra motivatie voor de jeugd lijkt mij wel op zijn plaats,ze doen het toch maar mooi door weer en wind,rijk worden ze er echt niet van.

Ik geef meestal 1 tot 2 euro,lijkt niet veel maar tel alle adressen maar eens bij elkaar op.

rapil
door rapil - Dec 30, 2011 om 11:39
433 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik sta altijd met een tien euro biljet in mijn hand als ze komen. Vraag dan netjes of ze geld terug hebben. Is het antwoord nee, dan jammer is het antwoord ja dan zeg ik dan heb je geld genoeg.

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 30, 2011 om 13:43
1961 Antwoorden / 1 Vragen
0

Stoer hoor Rapil bij kinderen van 13/14 jaar.

mgirl
door mgirl - Dec 30, 2011 om 14:07
18 Antwoorden / 2 Vragen
0

[quote=rapil schreef op vrijdag 30 dec 2011, 11:39]Ik sta altijd met een tien euro biljet in mijn hand als ze komen. Vraag dan netjes of ze geld terug hebben. Is het antwoord nee, dan jammer is het antwoord ja dan zeg ik dan heb je geld genoeg.

Dan jammer? Voor de bezorger of voor u? Krijgen ze dan die 10 euro?

marjon1
door marjon1 - Dec 30, 2011 om 14:13
284 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=rapil schreef op vrijdag 30 dec 2011, 11:39]Ik sta altijd met een tien euro biljet in mijn hand als ze komen. Vraag dan netjes of ze geld terug hebben. Is het antwoord nee, dan jammer is het antwoord ja dan zeg ik dan heb je geld genoeg.

Waaat kinderachtig. Doe dan de deur gewoon niet open.

spooky01
door spooky01 - Dec 30, 2011 om 14:37
418 Antwoorden / 56 Vragen
0

[quote=sonjaatje schreef op donderdag 29 dec 2011, 20:07][quote=naitsoezn schreef op donderdag 29 dec 2011, 09:51]Bezorgers van reclamefolders, huis-aan-huis-bladen of dagbladen: wat is het verschil?

Vraag ik me ook af??

Nou dat is makkelijk, de 1 brengt de reclame's de andere de huis aan huis bladen en de laatste je dagblad met abonnement. duh

audb
door audb - Jan 3, 2012 om 11:56
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Gaat het niet wat te ver om hun goede doen wat te belonen?
Stel dat ze de folders niet bezorgen maar ergens weg gooien en u daar door de aanbiedingen mist?
Als ik alleen al de aanbiedingen die ik zelf mis had gelopen bij elkaar op tel dan kom ik op een bedrag uit waar bij de 2 euro die ik aan ze heb gegeven ongeveer zo 0,010% van het bedrag zou zijn :) (oké beetje overdrijven mag wel)

krulstaart
door krulstaart - Jan 3, 2012 om 13:00
13 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb altij een potje kleingeld in de gang staan voor de collecte's maar ook voor de kranten-en reclamefolderbezorgers. Al naar gelang de frequentie van de bezorging kijgt iedere nieuwjaarwenser(ster) van mij dus een gift uit dit potje.
Ik ben blij dat er nog jeugd is die hun handen uit mouwen willen steken. Ik weet door mijn kleinkinderen dat het een slecht betaald baantje is en heb dan ook voor iedereen een extraatje over zo een keertje per jaar.Als ik zie onder welke omstandigheden ze hun ronde soms moeten doen....! Je hoort mij niet mopperen!

Ik wens hierbij iedereen (gratis!) een heel gezond en gelukkig 2012!

di
door digioma - Jan 3, 2012 om 13:20
646 Antwoorden / 29 Vragen
0

De aardige mevrouw die iedere ochtend al in weer en wind voor 06.00 uur de krant in de bus doet krijgt 10 euro; ik zou graag meer willen geven, maar dat wordt lastig met AOW. Per 1 maart heb ik de krant daarom opgezegd. Heb al jaren een nee-folder en geen last van andere bezorgers. Ik heb wel ontzag voor de mensen die ook met dit weer (storm, regen enz.) zo vroeg hun bed uitkomen.

ev
door evav - Jan 3, 2012 om 13:22
19 Antwoorden / 0 Vragen
0

Een kleine fooi moet kunnen. Zolang ze maar 1x per jaar voor een fooi komen, krijgen ze die van mij.

killroy
door killroy - Jan 3, 2012 om 13:36
87 Antwoorden / 10 Vragen
0

Hallo, wat een onzin lees ik hier toch, over het wel of niet krijgen in je brievenbus van reclamefolders en week-plaatselijke bladen en of kranten. Als deze mensen aan de deur je een Gelukkig Nieuwjaar komen wensen dan douw je ze toch wat in de hand, 1 ä 2 Euro, daar word je toch niet armer van? Dan komt er nog bij dat hier enkele mensen te kennen geven dat ze blij met reclame-folders in hun brievenbus zijn, dit hoeft toch niet meer tegenwoordig? Je kunt je van elke winkel-keten enzv: enzv: de reklame-brief per online bestellen en je kunt hem al la minuut ook weer opzeggen, kost niks, even googelen, goed voor het millieu, " en je hoeft geen papier te ruimen ", helpt mee papier te besparen enzv: Ook kun je ze van het buitenland bestellen, maakt niet uit in welke branche, je hoeft je maar te abbonneren en je hebt hem wekenlijks in je Mailbox. Daar komt nog bij dat je dan ook nog wat exstra"s op je P.C. te doen hebt, mooier kan toch niet, dus degene die een bezwaar hebben om de bezorgers met Nieuwjaar iets exstra"s te geven hebben dit probleem op deze manier zo opgelost, en dat nou niemand komt met het smoesje "dat kan ik niet " gaat niet op, ze weten hier ook hun zegje te doen, dus is het ook voor deze mensen niet zo moeilijk om zich op nieuws en reclame folders te abbonneren? Is voor veel mensen misschien een goeie tip?

ev
door evav - Jan 3, 2012 om 13:39
19 Antwoorden / 0 Vragen
0

Mooi gesproken Killroy! Ik had het niet beter kunnen verwoorden!!

hi
door hipppo - Jan 3, 2012 om 13:42
303 Antwoorden / 2 Vragen
0

naitsoezn en sonjaatje weten het verschil niet tussen reclamefolders, huis-aan-huisbladen en dagbladen.Merkwaardig.
Op een dagblad ben je geabonneerd, dat wil je dus graag hebben. Een huis-aan-huisblad is gratis, maar bevat altijd plaatselijk nieuws, waaronder vaak berichten van de gemeente en is dus nuttig, zo niet zelfs onmisbaar.
Reclamefolders zijn alleen nuttig voor de liefhebbers maar bevatten doorgaans geen informatie die je niet mag missen.
Ik heb dus een ja-nee sticker en de krantenbezorgers die hun werk goed doen krijgen hun nieuwjaarsflap.

wimmi20
door wimmi20 - Jan 3, 2012 om 13:56
2154 Antwoorden / 7 Vragen
0

Van zo een antwoord wordt ik gewoon misselijk.
Dat laat goed zien wat voor een mens je bent !
Vroeger ook vleugeltjes van vlinders uitgetrokken ?
Brrrrr.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=============

=rapil schreef op vrijdag 30 dec 2011, 11:39: Ik sta altijd met een tien euro biljet in mijn hand als ze komen. Vraag dan netjes of ze geld terug hebben. Is het antwoord nee, dan jammer is het antwoord ja dan zeg ik dan heb je geld genoeg.

eenigma
door eenigma - Jan 3, 2012 om 13:56
252 Antwoorden / 14 Vragen
0

[quote=killroy schreef op dinsdag 3 jan 2012, 13:36]Hallo, wat een onzin lees ik hier toch, over het wel of niet krijgen in je brievenbus van reclamefolders en week-plaatselijke bladen en of kranten. Als deze mensen aan de deur je een Gelukkig Nieuwjaar komen wensen dan douw je ze toch wat in de hand, 1 ä 2 Euro, daar word je toch niet armer van? Dan komt er nog bij dat hier enkele mensen te kennen geven dat ze blij met reclame-folders in hun brievenbus zijn, dit hoeft toch niet meer tegenwoordig? Je kunt je van elke winkel-keten enzv: enzv: de reklame-brief per online bestellen en je kunt hem al la minuut ook weer opzeggen, kost niks, even googelen, goed voor het millieu, " en je hoeft geen papier te ruimen ", helpt mee papier te besparen enzv: Ook kun je ze van het buitenland bestellen, maakt niet uit in welke branche, je hoeft je maar te abbonneren en je hebt hem wekenlijks in je Mailbox. Daar komt nog bij dat je dan ook nog wat exstra"s op je P.C. te doen hebt, mooier kan toch niet, dus degene die een bezwaar hebben om de bezorgers met Nieuwjaar iets exstra"s te geven hebben dit probleem op deze manier zo opgelost, en dat nou niemand komt met het smoesje "dat kan ik niet " gaat niet op, ze weten hier ook hun zegje te doen, dus is het ook voor deze mensen niet zo moeilijk om zich op nieuws en reclame folders te abbonneren? Is voor veel mensen misschien een goeie tip?

Vind ik ook, dat fooitje is de onderbetaalde bezorgers/sters van harte gegund en ik kan me niet voorstellen dat je helemaal niets kan geven, net wat je zegt wie niet gratis wil ontvangen plakt een sticker op de deur maar via de mail je reclame ontvangen moet ik nuanceren.

Ja als iedereen dan ook een pc en internetabonnement cadeau krijgt want er zijn er nog heel wat die dat niet of met moeite kunnen betalen én als iedereen de tijd en fysieke mogelijkheid heeft om alles op die pc te lezen zoals jij voorstelt. Ik kan bijvoorbeeld maar een beperkte tijd achter de pc doorbrengen omdat ik anders teveel lichamelijke klachten krijg, m'n moeder ziet na een half uurtje achter het beeldscherm alles wazig en moet dan stoppen enzovoort. Die optie is dus niet voor iedereen mogelijk, en ik ga altijd heerlijk met mijn benen omhoog in mijn aangepaste stoel zitten om alle reclame rustig door te lezen ;-)

naitsoezn
door naitsoezn - Jan 3, 2012 om 13:58
842 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=hipppo schreef op dinsdag 3 jan 2012, 13:42]naitsoezn en sonjaatje weten het verschil niet tussen reclamefolders, huis-aan-huisbladen en dagbladen.Merkwaardig.
Op een dagblad ben je geabonneerd, dat wil je dus graag hebben. Een huis-aan-huisblad is gratis, maar bevat altijd plaatselijk nieuws, waaronder vaak berichten van de gemeente en is dus nuttig, zo niet zelfs onmisbaar.
Reclamefolders zijn alleen nuttig voor de liefhebbers maar bevatten doorgaans geen informatie die je niet mag missen.
Ik heb dus een ja-nee sticker en de krantenbezorgers die hun werk goed doen krijgen hun nieuwjaarsflap.
Ik weet het verschil wel tussen de verschillende blaadjes, maar begrijp niet waarom mensen een verschil maken in de bezorgers van de verschillende blaadjes. Als je via een ja-nee-sticker of nee-nee-sticker niet om bepaalde blaadjes vraagt, hoef je uiteraard ook de bezorger van die blaadjes niets te geven. Wanneer je echter geen sticker hebt, dan begrijp ik niet zo goed waarom de bezorger van een betaald dagblad meer of minder "recht" zou moeten hebben op een fooi dan de bezorger van een reclame-folder of een huis-aan-huis-blad.

Uiteraard is iedereen vrij om te geven wat ie wil, en ik kan wel honderden redenen bedenken waarom je aan de ene bezorger wel iets zou geven en aan de andere niet (bv. de één is altijd vriendelijk en op tijd terwijl de ander nors, nukkig en te laat is). Maar ik vind het persoonlijk een vreemde redenering om de bezorgers van reclame-folders uit te sluiten omdat ze toevallig rondlopen met drukwerk waar je niet voor betaald. Als je de reclame niet wilt hebben, kun je een sticker op je deur plakken. Als je die sticker niet hebt, vraag je dus gewoon om die reclame-folders en heeft de reclame-bezorger in beginsel m.i. net zoveel recht op een fooi als een bezorger van een dagblad :-).

an
door anzepanz - Jan 3, 2012 om 14:15
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

ik vind dat er wel degelijk verschil is tussen iemand die 6 dagen per week voor 07.00 uur de krant in de bus doet en 1 of 2 x per week (na schooltijd) een pak folders.
Met name het vroege uur en de frequente per week speelt een belangrijke rol in mijn waardering!!!!

ev
door evav - Jan 3, 2012 om 14:17
19 Antwoorden / 0 Vragen
0

Daar zit inderdaad wel verschil in......maar uiteindelijk doen ze allebei hun best!!!

killroy
door killroy - Jan 3, 2012 om 14:20
87 Antwoorden / 10 Vragen
0

Hallo beste Eenigma, ik haal in mijn stukje toch ook niet aan dat mensen die niet in het bezit van een PC zijn, er maar een moeten kopen? en ook niet dat mensen die niet lang achter hun of voor hun PC kunnen zitten, dit dan toch maar moeten doen om reclame-folders te lezen? Ieder moet dit voor zich uit maken!!! Bovendien komen er op je PC toch niet elke 5 minuten folders binnen? En als er al enkele te vlug binnen komen dan zet je ze toch even in de wacht tot dat je wel in staat en zin in hebt om ze te lezen, bovendien ben je heeeeeeel vlug door een folder heen op de PC. Ook haal ik niet aan dat mensen dit zouden moeten doen? Ik gaf enkel en alleen maar een tip hoe het ook zou kunnen voor mensen die er een probleem van maken dat met het Nieuwe jaar bezorgers van reclame folders aan de deur komen om een Gelukkig nieuwjaar te wensen, en wat de stikker betreft, uit ervaring weet ik dat heel veel bezorgers zich hier niet aan houden, maar dit is an een andere discussie. Dus conclusie voor mensen die er een probleem mee hebben om jaarlijks een beetje fooi aan deze bezorgers te geven, als je geen reclame ontvangen hebt en je krijgt je reclame via Firma"s nieuwsbrieven dan hoeven ze zich ook niet verplicht te voelen om iets af te DRUKKEN.

shepu
door shepu - Jan 3, 2012 om 14:30
33 Antwoorden / 0 Vragen
0

Kan je je niet ergens anders druk over maken, wat belangrijk is?

wy
door wyma - Jan 3, 2012 om 14:48
7 Antwoorden / 3 Vragen
0

Het verschil tussen dagbladbezorging en reclame - weekblad bezorging wil ik toch wel even benadrukken.

Zoals het woord het al aangeeft dagblad bezorging.
Deze bezorger staat zes dagen per week voor een schijnloontje waar hij/zij ook
nog belasting over moet betalen in alle vroegte op, om in weer en wind de vaak meerdere edities aan dagbladen te bezorgen.
Dit moet hij/zij ook nog voor zeven uur doen, zorgen dat de kranten niet nat worden of gescheurd raken, in vaak overvolle brievenbussen vanwege het feit dat de abonnee het niet nodig vond de dikke pakken reclame of andere post eruit te halen, die er al dan niet nat geworden half uit de brievenbus steken. of opletten dat hij/zij geen verkeerde krant bezorgd van de vaak 5 verschillende krantenedities die hij/zij bij zich draagt.,Hij/zij vaak moeten zoeken naar adres of huisnummer, vanwege het feit dat de abonnee het verdomd om een fatsoenlijk naambordje of huisnummer aan te brengen., al dan niet zonder al te veel lawaai, want hij/zij zou de abonnee wakker kunnen maken.Want ,.... krijgt hij klachten is hij een deel van zijn loon of de zogenaamde bonus kwijt.

De weekblad bezorger doet dit een keer per week,maar niet in de vroege ochtend uren, maar alleen als hij er tijd en zin voor heeft,ook voor een schijnloontje.
Deze hoeft niet naar adressen te zoeken.
.
De reclame bezorger kijkt of hij zin of tijd heeft.
Of er een papier container in de buurt staat waar hij zijn overtollige last kwijt kan.
En is klaar met zijn bezorgronde.
helemaal voor een schijnloontje.

NB Het is wel opvallend dat er in de decembermaand wel ineens bezorgers zijn te vinden voor weekbladen of reclame.

sandrie
door sandrie - Jan 3, 2012 om 15:00
28 Antwoorden / 6 Vragen
0

De krantenbezorger geef ik altijd 10 euro, als je een keer uiteten gaat geef je toch ook snel een euro of 5 á 10 fooi. En de bezorgers van de reclame/weekkrantjes krijgen van mij een euro. Ik vind het namelijk ook dat als je geen nee-nee sticker op je deur hebt zitten, je indirect wel vraagt om de reclamefolders en de weekkrantjes, dus dan mag je ze daar best wat geven als ze rond de feestdagen langs komen.

gr
door grrecha - Jan 3, 2012 om 15:00
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

wat zitten hier een flauwe reactie's tussen.
doe gewoon de deur open , neem de wens in ontvangst, en voel je niet verplicht om iets te geven. Zeg dank je wel of geef iets, maar laat iemand niet voor een dichte deur staan, terwijl je wel thuis bent. Hetzelfde gebeurt met de collectebus. Ik maak dit zo vaak mee, zitten ze achter het gordijn te gluren of je al doorloopt.

ev
door evav - Jan 3, 2012 om 15:02
19 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik geef meestal 1 a 2 euro. Hoeveel bezorgers komen er max langs?? 3?? 4?? Dan ben je hoogstens 10,- euro kwijt!!

ch
door chrisantonis - Jan 3, 2012 om 15:02
63 Antwoorden / 4 Vragen
0

Ik krijg liever jeugd aan de deur die hun tijd nuttig besteden dan die die alleen met nieuwjaar vuurwerk naar je huis gooien. Ze moeten er hard voor werken, als er dan met nieuwjaar geen kleinigheidje van af kan, voor die, die door weer en wind voor een habbekrats de krantjes bezorgen, dan moet je bij jezelf te rade gaan of je niet het stempel krent moet krijgen. Maar het blijft natuurlijk zo dat je niet verplicht bent iets te geven, laat je hart spreken.

eefie
door eefie - Jan 3, 2012 om 15:38
69 Antwoorden / 30 Vragen
0

De vaste ochtendkrantbezorger die elke morgen door
regen, wind, sneeuw en kou gaat zodat wij om half 7 uur
ons krantje kunnen lezen krijgt een tientje.


edrick3
door edrick3 - Jan 3, 2012 om 16:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

[quote=diumenge schreef op donderdag 29 dec 2011, 07:17]Gister kwam de bezorger van NetwerkVSP (de bezorger van de reclamefolders dus) aan de deur om 'Een sprankelend 2012!' te wensen. Heel vriendelijk, maar gaat het niet wat ver dat zelfs de bezorgers van reclamefolders dit komen doen?



Nee, dat is nou juist - voor die (vaak jonge) - mensen 1x per jaar de mogelijkheid om eens een leuk zakcentje te verdienen.

Nooit zelf folders/krant/weekblad bezorgd?

Ik gun ze wel een fooi(tje).
En natuurlijk hoeft dit niet, maar blijf wel vriendelijk.

da
door daphy - Jan 3, 2012 om 17:14
36 Antwoorden / 4 Vragen
0

Nou en zelfs hierin hebben criminelen een inkomstenbron in verworven.
Die "jatten/kopieren/maken" kaartjes en bellen aan met de beste wensen.
Ik heb geen gezicht bij al die bezorgers en weet dus echt niet of, de gelukwenser inderdaad de ECHTE bezorger is.
Dit heeft niets met de discussie te maken over wel of niet "fooien", maar ik moest ff kwijt hoe ziek de wereld is.

te
door terpstra - Jan 3, 2012 om 17:36
174 Antwoorden / 5 Vragen
0

duimenge. Doe niet zo moeilijk.
Die schoolkinderen verdienen een zakcentje bij door in weer en wind, gladheid en vorst uw krant en of streekbladen te bezorgen. In uw geval ook reclame.
Leg een paar muntstukken neer. geef die . U wordt er niet armer van.
Aan het eind van de dag zijn er een hoop blije tieners, die niet te beroerd zijn om zich voor iets in te zetten. Groet, H.

la
door lamb - Jan 3, 2012 om 17:52
28 Antwoorden / 2 Vragen
0

Wat zijn er toch veel negatievelingen, maar gelukkig ook wat positievelingen onder ons....
Gun die actieve schoolkinderen toch een paar euro voor hun nette en correcte nieuwjaarswens. Iedereen blij toch?!
We hebben meerdere krantenbezorgers, voor degene die ons niet thuis treft bevestig ik een envelop met 10 euro aan de brievenbus "voor de bezorger/ster van de XX-krant".
Natuurlijk is het niet verplicht, maar vergeet niet dat die schoolkinderen ook kosten hebben zoals hun fiets en regenkleding. Soms moeten ze door de drek om iets in een brievenbus te doen of springt een hond tegen hun aan en soms zijn er zelfs klagende mensen omdat hun reclamefolder(!) een paar uur te laat is bezorgd (door het hondenweer bijv.).
Dit verneem ik dus allemaal van mijn (folders-bezorgings-actieve) kleinkinderen...... Tja...

tdehond
door tdehond - Jan 3, 2012 om 17:57
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

[quote=lamb schreef op dinsdag 3 jan 2012, 17:52]Wat zijn er toch veel negatievelingen, maar gelukkig ook wat positievelingen onder ons....
Gun die actieve schoolkinderen toch een paar euro voor hun nette en correcte nieuwjaarswens. Iedereen blij toch?!
We hebben meerdere krantenbezorgers, voor degene die ons niet thuis treft bevestig ik een envelop met 10 euro aan de brievenbus "voor de bezorger/ster van de XX-krant".
quote]

Daar zal een willekeurige voorbijganger blij mee zijn. Ik vraag om een legitimatie voordat de krantenbezorger een fooi krijgt.

tappie
door tappie - Jan 3, 2012 om 18:04
289 Antwoorden / 82 Vragen
0

Ik vind het de spuigaten uitlopen, krijg van de week de bezorger van een grote landelijke middagkrant aan de deur, ik geef hem 1.50 euro,meneer vond het te weinig,hij vond 1.50 te min,ik was er verbolgen over,navraag gedaan in de vriendenkring en die gaven de bezorger gemiddeld zo'n 20 euro,maar ik maak toch zeker zelf wel uit wat ik geef?

diumenge
door diumenge - Jan 3, 2012 om 18:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 3 jan 2012, 16:00]Nee, dat is nou juist - voor die (vaak jonge) - mensen 1x per jaar de mogelijkheid om eens een leuk zakcentje te verdienen.

Nooit zelf folders/krant/weekblad bezorgd?

Ik gun ze wel een fooi(tje).
En natuurlijk hoeft dit niet, maar blijf wel vriendelijk.

Toevallig wel ja, en ik kan me niet herinneren dat je voor reclamefolders ook zo'n ronde ging maken, wel voor huis-aan-huis kranten.

ma
door majrim_1 - Jan 3, 2012 om 22:12
11 Antwoorden / 0 Vragen
0

Mijn dochter heeft ook de krant de bezorgd, dit deed zij na haar baantje bij de supermarkt om 19.00 uur.
Het is misschien leuk in de zomer, maar in de herfst of winter als het regent of als er sneeuw ligt is het niet leuk. Verleden jaar met de sneeuw en kou kwam ze met blauwe handen binnen.
Ik weet in onze wijk ook wie de bezorgers zijn en vind het fijn om deze jeugd een fooi te geven, zij werken er tenminste eerlijk voor!
Mijn dochter vond dat extraatje ook erg fijn, vooral als de mensen haar ook bedankte voor de krant die zij bezorgde.
Je kan ook gewoon vriendelijk zijn.
Met kerst en oud en nieuwjaar wordt er veel aan lekkers uitgegeven en eventueel ook vuurwerk. Dan er toch ook wel een paar euro voor de bezorgers af.
En als je niets wilt ontvangen plak dan een sticker op je brievenbus.

Rapil: goh wat geef jij het goede voorbeeld: een volwassene tegen een puber. Grote klasse hoor. En dan zeggen ze wat over de jeugd van tegenwoordig.

Iedereen een goed en verdraagzaam 2012!

orgelmuts
door orgelmuts - Jan 3, 2012 om 22:15
632 Antwoorden / 58 Vragen
0

[quote=haverkamp schreef op donderdag 29 dec 2011, 14:56]Ik snap niet dat sommige mensen te benauwd zijn om iemand die,
het hele jaar door weer en wind folders bezorgd een kleine fooi te geven.
Al is het maar 50 cent. Alleen al voor het respect wat je voor iemand kan hebben.
Ook al heb je er niet om gevraagd.
Als je geen nee sticker op je brievenbus hebt,zijn ze blijkbaar toch welkom.
Maar ja, je kan natuurlijk beter lekker alles voor jezelf houden.
Ik ik ille daarna de rest.

Uiteraard, wij hebben geen sticker op de deur, dus krijgen we alles binnen, reklamefolders, huis aan huisbladen, het plaatselijke suffertje en ons dagblad.
Ik ben best gul, alleen vind ik wel dat ze het goed moeten bezorgen.
En daar mankeert het nogal eens aan.
Vaak krijgen we ons plaatselijke weekblad niet of een paar dagen te laat.
Maar ze kan wel op komen dagen voor d'r nieuwjaarscentje, nou en daar begin ik dus niet aan.
Als ze naar behoren bezorgt, wordt ze naar behoren beloond, zo werkt dat.
En ik ben heel vriendelijk gebleven hoor, ze wenste me een goed nieuwjaar en ik heb gezegd, van hetzelfde en deurtje weer dicht. Toedeledoki!

orgelmuts
door orgelmuts - Jan 3, 2012 om 22:19
632 Antwoorden / 58 Vragen
0

[quote=krulstaart schreef op dinsdag 3 jan 2012, 13:00]Ik heb altij een potje kleingeld in de gang staan voor de collecte's maar ook voor de kranten-en reclamefolderbezorgers. Al naar gelang de frequentie van de bezorging kijgt iedere nieuwjaarwenser(ster) van mij dus een gift uit dit potje.
Ik ben blij dat er nog jeugd is die hun handen uit mouwen willen steken. Ik weet door mijn kleinkinderen dat het een slecht betaald baantje is en heb dan ook voor iedereen een extraatje over zo een keertje per jaar.Als ik zie onder welke omstandigheden ze hun ronde soms moeten doen....! Je hoort mij niet mopperen!

Ik wens hierbij iedereen (gratis!) een heel gezond en gelukkig 2012!

@krulstaart

Goed dat je er gratis bij zette!

orgelmuts
door orgelmuts - Jan 3, 2012 om 22:24
632 Antwoorden / 58 Vragen
0

[quote=wimmi20 schreef op dinsdag 3 jan 2012, 13:56]Van zo een antwoord wordt ik gewoon misselijk.
Dat laat goed zien wat voor een mens je bent !
Vroeger ook vleugeltjes van vlinders uitgetrokken ?
Brrrrr.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=============

[quote=rapil schreef op vrijdag 30 dec 2011, 11:39]Ik sta altijd met een tien euro biljet in mijn hand als ze komen. Vraag dan netjes of ze geld terug hebben. Is het antwoord nee, dan jammer is het antwoord ja dan zeg ik dan heb je geld genoeg.[quote=krulstaart schreef op dinsdag 3 jan 2012, 13:00]Ik heb altij een potje kleingeld in de gang staan voor de collecte's maar ook voor de kranten-en reclamefolderbezorgers. Al naar gelang de frequentie van de bezorging kijgt iedere nieuwjaarwenser(ster) van mij dus een gift uit dit potje.
Ik ben blij dat er nog jeugd is die hun handen uit mouwen willen steken. Ik weet door mijn kleinkinderen dat het een slecht betaald baantje is en heb dan ook voor iedereen een extraatje over zo een keertje per jaar.Als ik zie onder welke omstandigheden ze hun ronde soms moeten doen....! Je hoort mij niet mopperen!

Ik wens hierbij iedereen (gratis!) een heel gezond en gelukkig 2012!

Nee maar @wimmi, we zijn het waarachtig eens met elkaar! De wonderen zijn de wereld nog niet uit ;-)

@rapil

Heel erg kinderachtig! Ik stel me u voor als een soort van Scrooge.

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Jan 3, 2012 om 22:41
355 Antwoorden / 1 Vragen
0

Iedere bezorger krijgt wat van mij, daar eet ik geen kerstkransje of oliebol minder om. 'k Maak nog wel eens van de gelegenheid gebruik dan om te vragen of bezorger er aub voor wil zorgen dat de post binnen op de mat valt en de klep van de brievenbus weer dicht doet! (les nr. 1,2, tm 10 wat mij betreft).
Als je niets wil geven en/of niet open wilt doen is dat geen probleem toch? Hoef je je toch niet opgelaten over te voelen?

wilna en leo
door wilna en leo - Jan 3, 2012 om 23:06
27 Antwoorden / 3 Vragen
0

Helaas is het niet eens gemeend en gaat het alleen om geld te scoren!
Straks komen de pizzabezorgers óók aan de deur als je in hun bestand zit!
En over dat hongerloontje gesproken .., voor dat baantje ..., daar kiezen ze zelf voor!
Geef je ze toch meer zakgeld!

fe
door festinger - Jan 4, 2012 om 02:44
410 Antwoorden / 18 Vragen
0

Reclamerommel en dan geld geven omdat de werkgever bijna niets betaald voor een bijbaantje door al het weer. Misbruik en medeleven is de reden voor een gift.

Vraag me werkelijk af wie we belonen met een fooitje.De commercie en kopen kopen en profiteren van de folder. En de bezorger staat per definitie onderaan de ladder en verdiend een extraatje.

Laaghartige schijnheiligheid

wimmi20
door wimmi20 - Jan 4, 2012 om 03:26
2154 Antwoorden / 7 Vragen
0

In Rome is, of was het de gewoonte om de verkeersagenten te overladen met cadeaus met kerstmis of nieuwjaar.
De verkeersagenten stonden midden op de kruising op een soort verhogings torentje om het verkeer te overzien.
Ik zie het nog voor me : rond het torentje lag een berg met ingepakte cadeaus en enveloppen met inhoud.
Automobilisten stopten op de kruising om hun cadeau erbij te leggen.
Zo dankbaar waren de Romeinen de verkeersagenten die in regen, wind en koude hun werk deden.
En dan zitten hier een stelletje muntjeszoekers die zo'n bezorger ook een gelukkig nieuwjaar wensen en geen cent geven.
Regen, sneeuw, storm, kou en om 5 uur opstaan.
Als jij nog in je warme nest ligt !
Schaam je dood !

ev
door evav - Jan 4, 2012 om 09:46
19 Antwoorden / 0 Vragen
0

Daphy, dit staat idd los van de discussie maar het is wel iets om rekening mee te houden. Al is het lastig te controleren als je er geen gezicht bij hebt.....

ooparry
door ooparry - Jan 4, 2012 om 13:19
80 Antwoorden / 3 Vragen
0

Waar hebben we het over???? Iedereen vult dit toch op zijn/haar eigen manier in!

piraterij
door piraterij - Jan 4, 2012 om 16:27
7 Antwoorden / 5 Vragen
0

Het is wel een positieve benadering, jammer dat ze het doen voor het geld en niet omdat ze je gewoon even gelukkig nieuwjaar komen wensen omdat ze het menen

defries
door defries - Jan 4, 2012 om 16:29
69 Antwoorden / 0 Vragen
0

Volstrekte nonsens om de reclamefolder bezorgers fooien te gaan geven. Het dagblad is mijn keuze, daar ben ik op geabonneerd. Om aan deze wens te voldoen moet inderdaad de bezorger door weer en wind en dat mag wat waard zijn.
In ons zgn onrendabele gebied worden foldertjes vaak per auto bezorgd; zie u het voor zich: forse auto en 1 foldertje in de bus? Te gênant voor woorden. Ik tolereer dat de commercie foldertjes in mijn bus doet. Of zij daar voldoende voor willen betalen is hun zaak. Over de hoeveelheid mag wel eens nagedacht worden, maar dat is wellicht een andere discussie.
U snapt het al geen fooi voor de bezorgers van de reclamefolders.

ev
door evav - Jan 5, 2012 om 09:56
19 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dat er mensen zijn die niks geven, dat snap ik niet. Al ben je nou honderden euro's kwijt, maar waar gaat het nou over??? Hooguit 10 a 15 euro???

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

pa
paulinarij - May 9, 2024 om 17:00
Voeding & gezondheid

Is botox gevaarlijk voor rimpels

Is botox voor rimpels ongevaarlijk en hebt het nadelen Lees meer

vandaorchidee
vandaorchidee - May 8, 2024 om 07:50
Winkels & webshops

FOUTEN OP DE KASSA BON BIJ DE VOMAR

Waarom komt het geregeld voor bij de Vomar dat de prijzen niet kloppen op de kassa bon .
Vaakt zijn de aanbiedingen niet verwerkt.

Afgelopen zondag drie klanten bij de kassa waar het weer niet klopte .

Waarom doet de Vomar hier niets mee ? Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer