Me
door Me Eigen Ik Apr 26, 2019 om 11:55
Geldzaken & recht

Notaris kantoor met een niet erkende inboedel ontruimer

Een familielid is onderbewind gesteld van een notaris kantoor via een rechter , niks mis mee , maar het familielid is in een verpleegtehuis beland n.a.v. zijn leeftiijd e.d. De oude woning van het familielid moest ontruimd worden en de notaris heeft een niet erkende inboedel ontruimer dit werk laten doen . Nu komt het heikele punt naar voren , de familie heeft netjes zoals gevraagd goederen opgegeven via het notariaat van wat er bewaard moest blijven enz. enz. en de niet erkende inboedel ontruimer heeft niks aangetoffen van dien aard . Heeft het notariaat het wel opgegeven aan deze niet erkende inboedel ontruimer ? Wij zelf noemen dit een geval van art. 310 321 350 Wetboek van Strafrecht en artikel 162 uit het Burgelijk Wetboek deel 6 . De politie zegt d.m.v. een buurt/ wijkagent dat hij hier niet voor is om een aangifte op te nemen en voelt zich niet geroepen om tussen het familielid te zitten en het notariaat om een aangifte op te nemen, terwijl hij wel op de hoogte is van strafbare feiten . Ten einde raad vraag ik aan de medelijstleden van wat kunnen wij nu nog verder ondernemen ?

1270 8 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Apr 26, 2019 om 12:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat kunt u bewijzen, waren die goederen er nog wel, en wat is uw relatie met dat familielid? De familieleden hebben toch totaal geen zeggenschap over de zaken van degene die in een verpleeghuis opgenomen is? Die goederen zijn toch niet het eigendom van de familieleden?
En wat zei de notaris over uw klachten?
Mengt de familie zich zo niet in zaken waar ze in feite niets mee te maken heeft?
Hoezo “ten einde raad”? Over andermans eigendommen?
Wat is het verschil tussen wel- of niet erkende ontruimer? En ook daar gaat u toch niet over?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 26, 2019 om 12:13
16845 Antwoorden / 202 Vragen

https://www.notaris.nl/de-notaris/klachten-over-de-notaris, via de voorzitter van het resort van de notaris. Volgens de klachtenregeling van de KNB kunt u ook schadeloossteling vragen.

Aangaande de reactie van de politie kunt u ook een klacht indienen, zie daarvoor https://01-strafrecht-advocaat.nl/weigering-aangifte-opnemen/

  Het is niet een politieagent die daar over beslist maar primair een officier van justitie opf plaatsvervanger en ook dan is daar beroep op mogelijk.

tijger1
door tijger1 - Apr 26, 2019 om 12:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat familielid is onder bewind gesteld, dus de bewindvoerder behartigt zijn zaken.

Hoe zielig en jammer het ook voor u is, maar u hebt helemaal niets te zeggen over de spullen van dat familielid.

En dan nog, een niet erkende inboedel ontruimer? Door wie zou die dan wel erkend moeten zijn?

En als wat u wilde bewaren, geld, dure spullen, antiek, en ga maar door, er niet is, kan het ook niet bewaard blijven.

En welke strafbare feiten zijn er dan gepleegd, waarvan u eigenlijk aangifte zou willen doen?

Er wordt hierboven geadviseerd een klacht in te dienen over de notaris. Bespaar u de moeite, want hoe dierbaar dat familielid ook is, en nog meer zijn spullen, u hebt daar dus helemaal niets mee te maken.  Of wilde u het familiealbum redden? Jammer als dat niet gevonden is.

panter22
door panter22 - Apr 26, 2019 om 19:12
6599 Antwoorden / Vragen

De goederen die buiten de ontruiming moesten blijven, hebben jullie gezien dat die nog aanwezig waren voordat de woning werd ontruimd? Er is geen mogelijkheid dat deze door een ander voor de ontruiming zijn weggehaald?
En dan een volgend punt, is afgesproken dat jullie die spullen gratis zouden krijgen, of moesten jullie daarvoor betalen?
Jullie hebben de spullen nog niet gekregen en alleen een wensenlijst ingevuld. Er is jullie niets ontstolen,

ro
door ron503 - Apr 26, 2019 om 22:11
1229 Antwoorden / 0 Vragen

U bent zelf niet bij de ontruiming geweest om de goederen uit de woning te halen die voor de ontruiming aanwezig waren. Dat geeft met toch iets te denken omtrent de situatie want als u enigszins begaan was met de betrokken familielid was u zelf aanwezig geweest om de goederen van uw wens uit huis te halen. Achteraf allerlei wetsartikelen er bij halen omdat uw deel van de goederen afgevoerd zijn is in mijn optiek beneden alle peil omdat een notaris de taak heeft gekregen de woning te ontruimen en u heeft gedacht dat de goederen die waarvan u dacht te ontvangen nu zeg maar gestolen zijn. Tegenvraag, toen het famile lid nog nog niet hulpbehoevend was ging u toen regelmatig op visite of liet u het familie lid voor wat het was en geen contact hebt overwogen.

aurora1
door aurora1 Apr 27, 2019 om 13:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vraagsteller is geen eigenaar of wettelijk vertegenwoordiger, gemachtigde etc. dus mag niet ongevraagd eigendomshandelingen doen. Over alles beslist die notaris.
Of de familieleden zich om dat familielid al dan niet bekommerden doet dus ook niet ter zake.

jo
door jorisw - Apr 27, 2019 om 12:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Even gezocht op "erkende inboedel ontruimer" en het enige wat ik vind lijkt meer op een soort samenwerkingsverband van een aantal ontruimers. Voor zover ik kan zien zijn de deelnemende partijen door zichzelf erkend, dus niet op basis van een wettelijke regeling o.i.d. (of iets samen met bijvoorbeeld de Consumentenbod of andere onafhankelijke organisatie).

costnix
door costnix - Apr 27, 2019 om 13:49
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik mis artikel 323 WvS in uw betoog.