Nx
door Nxtalja Oct 7, 2024 om 17:59
Geldzaken & recht

Nti hoge kosten opzeggen

Hallo iedereen, ik zit in de knoop met NTI… ik heb op 28-03-2023 mijn studie vroegtijdig beindigd. Ik heb dit via mail laten weten aan NTI. Ik kreeg hier toen een bevestiging van, en binnen een week een factuur van ruim 700€. Deze factuur was niet gespecificeerd. Ik heb duidelijkheid gevraagd waar deze kosten voor waren. Een jaar later(25-03-2024) kreeg ik, na veel op en neer gemail, een e-mail met hoe de factuur is opgebouwd. Ik heb in dit jaar wel 10 keer gemaild en aangegeven dat dit geen redelijke vergoeding is die je bij annuleren moet betalen. Ook heb ik in die tijd veel artikelen en klachten gelezen over nti. Ik lees dat hun algemene voorwaarden is strijd staan met de wet, en dat ze dus onredelijk veel en hoge kosten vragen bij annuleren. Ik blijf steeds standaard mailtjes terug krijgen waar ik niks mee kan. Ik geb maanden lang niks meer gehoord van nti, en nu kreeg ik ineens een brief in de brievenbus. Een rekening vanuit een incasso en gerechtsdeurwaarders met een hoop extra kosten erbij. Dit moet binnen 5 dagen betaald worden… ik heb contact gehad met het juridisch loket en moet nu wachten op een telefoontje. Zijn er meerdere mensen met zulk gelijke problemen met nti? En eventueel mensen die me kunnen helpen of een oplossing kennen/weten?

204 2 Rapporteer
marita5
door marita5 - Oct 7, 2024 om 18:26
11656 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Nxtalia ,

Dit staat op de site van NTI :

Kan ik mijn cursus voortijdig beëindigen?

Wanneer je jouw cursus tussentijds wilt beëindigen, dien je dit schriftelijk te melden aan NTI per e-mail of contactformulier. Bij het tussentijds stopzetten van een cursus ben je eventuele achterstallige lesgelden en een redelijke vergoeding schuldig. Bij cursussen met een studieduur van meer dan 12 maanden bestaat deze redelijke vergoeding uit 40% van de totale prijs en de kosten voor het al gegeven onderwijs door NTI. Bij cursussen met een studieduur van 12 maanden of korter bestaat deze redelijke vergoeding uit 50% van de totale prijs en de prijs voor het al gegeven onderwijs door NTI.

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/aankopen/annuleringskosten-stoppen-opleiding/

Nx
door Nxtalja Oct 7, 2024 om 20:00
Antwoorden / 1 Vragen

Deze informatie heb ik inderdaad gelezen. Maar de algemene voorwaarden staan in strijd met de wet, waarin staat dat ze deze kosten niet mogen vragen. Ze mogen kosten vragen van de tijd die ik daadwerkelijk genoten heb van de opleiding en eventuele kosten van lesdagen(die in niet gehad heb). Het vragen van 40% van de opleidingskosten mag dus niet

sira
door sira - Oct 7, 2024 om 19:26
2542 Antwoorden / 24 Vragen

Dus naar de geschillencommissie, want daar zijn de bij aangesloten.

U heeft toch wel al de mailtjes bewaard? Die zult u moeten aanleveren bij de geschillencommissie.

Aanvulling: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/particuliere-onderwijsinstellingen/

Nx
door Nxtalja Oct 7, 2024 om 20:02
Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel voor je berichtje. Ik kwam zelf niet helemaal eruit of ze hierbij zijn aangesloten. Ik heb alle mailtjes uiteraard bewaard
Ik word hopelijk morgen gebeld door het juridisch loket, ik hoop dat ze me hier ook mee kunnen helpen

sira
door sira Oct 7, 2024 om 20:07
2542 Antwoorden / 24 Vragen

Als u in de zoekbalk typt "is nti aangesloten bij geschillencommissie" zult u zien dat ze daarbij zijn aangesloten.

Daarnaast voldoet NTI aan de gedragscode van de NRTO en is NTI aangesloten bij de Stichting Geschillencommissie Consumentenzaken. De uitspraken van de geschillencommissie zijn voor NTI bindend.