va
door vannie87 Jan 23, 2014 om 10:21
Geldzaken & recht

Nti speelt een spelletje

Dag,

Al enige tijd volg ik toegepaste psychologie bij nti waarvoor je studiefinanciering ontvangt, 4 maanden geleden was ik even krap bij kas waardoor ik het lesgeld per maand niet kon betalen. Ik werd zonder mijn medeweten naar het incassobureau gestuurd (dat is begrijpelijk, had wel even een briefje of mail verwacht. Inmiddels een betalingsregeling met het incassobureau) en ook gelijk uitgeschreven (wat ik niet terug kan vinden in de algemene voorwaarden).
Nti had me weer op 4 december aangemeld bij duo maar tot op de dag van vandaag kan duo me niet zien in hun systeem, en krijg ik opeens een mail van nti dat zegt: DUO heeft bij hen aangedrongen om mij uit te schrijven omdat ik volgens hun een te hoge studieschuld zou hebben, als ik naar DUO bel vertellen die mij: dat dat niet klopt, zij kunnen een onderwijsinstelling niet dwingen om iemand in of uit te schrijven. Ze willen alleen een inschrijving van mij in het systeem zien.

Heeft er iemand een idee wat ik zou kunnen doen? Of heeft iemand hier eerder mee te maken gehad?

6015 9 Rapporteer

aa
door aagje12 - Feb 25, 2014 om 10:21
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Mijn vriend heeft hier inderdaad ook last van gehad. Door onderzoeken bij de bank werd er enkele maanden de bedragen niet overgemaakt. Zij hebben een incassobureau ingeschakeld en bij duo de opleiding vanaf begin stopgezet, terwijl die termijnen gewoon betaald waren. Mijn vriend heeft toen maar een betalingsregeling getroffen met het incassobureau, omdat hij anders niet verder kon gaan met zijn studie en een torenhoge studieschuld zou hebben, aangezien de NTI bij Duo aangegeven heeft dat hij daar niet gestudeerd had en wel studiefinanciering had ontvangen. Als m'n vriend drie termijnen betaald zou hebben, zou alles met terug werkende kracht hersteld worden. Dus hij had de drie termijnen ruim op tijd betaald en verwachtte gisteren zijn studiefinanciering, want dat was toegezegd. Maar er kwam gisteren geen studiefinanciering! Dus hij bellen naar incassobureau, die zeiden dat ze pas !gisteren! hadden doorgegeven dat die drie termijnen voldaan waren! Maar dat was nog niet alles, even later belde er iemand van de NTI dat hij zich niet aan de betalingsregeling had gehouden, waardoor ze hem niet bij Duo gingen aanmelden... Ik snap hier echt niets van, want wij hebben zwart op wit staan wat de betalingsregeling was en wanneer deze voldaan is, maar ze houden bij hoog en laag vol dat dat niet het geval is...

Wat moeten we hiermee??? Iemand enig idee?

va
door vannie87 - Feb 25, 2014 om 10:43
3 Antwoorden / 2 Vragen

Dag aagje12,

Niet slecht bedoeld maar ik Ben blij dat ik niet de enige ben, zo heb ik weer bewijzen dat ik niet de enige ben.
Op dit moment heb ik een advocaat genomen, deze donderdag heb ik een afspraak en ik zal je op de hoogte houden hoe het gegaan is.

zoekster
door zoekster - Feb 25, 2014 om 10:55
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@aagje12. Het kan zijn dat als uw vriend een laag inkomen heeft, hij in aanmerking komt voor gesubsidieerde rechtsbijstand, dan kan hij met slechts een eigen bijdrage een advocaat inschakelen. Er wordt dan een toevoeging aangevraagd door de advocaat. Het is dan handig om langs het juridisch loket te gaan, want dan krijgt hij ook nog een korting op zijn eigen bijdrage. (53 euro)
klik HIER
Ik zou dat heel snel doen als ik uw vriend was.

nt
door nti - Feb 26, 2014 om 09:41
8 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Vannie87,

Wat een vervelende situatie. Ik kan je vertellen dat Hogeschool NTI nooit zomaar studenten uitschrijft, DUO heeft hier ook geen beslissingsbevoegdheid in. Er zijn wel een aantal problemen geweest met het registreren van studenten bij DUO de afgelopen maanden omdat DUO is overgestapt naar een nieuw automatiseringssysteem. Als je overgedragen bent aan een incassobureau heb je geen recht op studiefinanciering, maar als je bijvoorbeeld een goede betalingsregeling hebt getroffen en je houdt je daaraan, dan wordt er soms wel besloten om studenten weer te registreren. Als je even contact opneemt met onze klantenservice of je mentoren met je studentnummer, dan kunnen we voor je uitzoeken of je inmiddels weer geregistreerd bent.

Ik hoor graag van je,

Annemieke

aa
door aagje12 - Feb 26, 2014 om 10:25
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Annemieke,

Je zegt nu dat als je aangemeld ben bij een incassobureau dat je dan geen recht meer op studiefinanciering heb, maar bij mijn vriend hebben jullie via de mail en telefonisch toegezegd dat als de eerste drie termijnen betaald zouden zijn, hij met terugwerkende kracht aangemeld zou worden bij de opleiding en bij Duo en dus ook zijn studiefinanciering met terugwerkende kracht zou ontvangen. Het probleem is alleen dat jullie klantenservice en afdeling finance zegt dat er niet aan de betalingsregeling voldaan is, terwijl dit wel het geval is. Bij het incassobureau wordt er gezegd dat ze netjes aan jullie hebben doorgegeven dat er voldaan is, maar jullie zeggen iets anders. Ben dus erg benieuwd hoe dat opgelost gaat worden...

Groeten

nt
door nti - Feb 26, 2014 om 10:57
8 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Aagje12,

Ook voor je vriend geldt dat hij het beste even contact op kan nemen met mij via onze klantenservice of de mentoren met zijn studentennummer. Als hij zich aan de betalingsregeling heeft gehouden, kunnen wij dit prima verifieren bij het incassobureau en kan hij geregistreerd worden.

Groet,

Annemieke

va
door vannie87 - Feb 26, 2014 om 17:04
3 Antwoorden / 2 Vragen

Beste annemieke,

Ik heb meerdere malen contact op genomen met de klantenservice en daar werd mij steeds hetzelfde verteld.
Al 4 maanden ben ik met jullie bezig en morgen heb ik een afspraak met mijn advocaat. Ook betalingsregelingen waren netjes bij mij maar toch word ik zomaar uitgeschreven met de mededeling dat duo het niet wil.

aa
door aagje12 - Feb 26, 2014 om 17:15
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Annemieke,

Vandaag weer contact gehad met NTI en incassobureau en weer wordt bij allebei hetzelfde verhaal verteld, dus dat NTI zegt dat er niet voldaan is en incassobureau zegt dat er wel voldaan is, maar er kwam nog iets bij, namelijk dat NTI er opeens mee komt dat ze de bedragen bij de betalingsregeling te laag vinden. Beetje laat denk ik zo? Op mij komt het heel sterk over dat er hier sprake is van fraude bij de NTI om een student maar niet te laten studeren en wel geld willen vangen... Ook bij ons ligt het bij de advocaat en als NTI er niet snel iets aan doet worden er verdere stappen ondernomen.

Groeten

va
door vannie87 - Feb 27, 2014 om 20:56
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hi aagje,

Goed van je om een advocaat te nemen.
Dat zouden meer studenten moeten doen want zoals ik begrepen heb zijn we niet de enigen.
Ik wens je succes.