ro
door rosette Nov 28, 2012 om 14:09
Geldzaken & recht

Onbeschofte klantenservice ING

Ik had een paar vragen aan de ING, o.a.over internetbankieren. Ik zag dat er een blokkade zit op een tegenrekening, waarvan wel het nummer maar niet de naam van de incassant was ingevuld. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een rekening geblokkeerd heb. Ik vroeg telefonisch van wie die rekening is, maar de medewerker weigerde die informatie te geven i.v.m. privacy. Ik vind dat raar, als ik een rekening wil blokkeren moet ik daarbij aangeven van wie die rekening is en er is een kolom "naam incassant" bij het overzicht. Dan moeten ze die naam er toch gewoon bij zetten.
Ik probeerde dat de medewerker uit te leggen, maar hij zei dat ik hem irriteerde, dat ik altijd lastig was want dat stond kennelijk geregistreerd en dat hij weigerde er op in te gaan. Vervolgens smeet hij de hoorn erop.

Mag dat allemaal zomaar?

2766 14 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo rosette,

Heb je dat rekeningnummer al eens in google gegooid? Wellicht levert dat wat op....

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je zou ook eens een algemeen nummer van de ING bank kunnen proberen, waar men je hopelijk wel op een nette manier te woord wil staan: 026-3671264. 't Is waarschijnlijk dan niet de goede afdeling maar na je uitleg kan men dan doorverbinden.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Rosette,

Heel erg vervelend dat je deze ervaring met ING hebt gehad. Dat kan uiteraard niet onze bedoeling zijn.
Het is inderdaad zo dat we geen rekeninginformatie van derden doorgeven, ook niet telefonisch. Dit heeft te maken met privacy redenen. De manier waarop dit is verteld laat duidelijk te wensen over. Onze excuses hiervoor.
Mocht je nog vragen hebben of contact met ons wilt opnemen kun je dat via facebook (facebook.com/INGnl) of twitter (twitter.com/INGnl_webcare) doen. Via deze site kunnen we geen privégegevens uitwisselen.

Vriendelijke groet,

Roy
ING Webcare team

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Reageren via Facebook of Twitter? En dat is wel veilig? Hoe zit het dan met mijn privacy?

Ik vraag niet om via de site gegevens uit te wisselen, ik vraag alleen om, als er op mijn rekening staat dat ik een blokkade heb op een tegenrekening, de kolom waarin de naam van de incassant hoort te staan ook in te vullen. Dat lijkt me niet meer dan normaal, dat je weet wie je geblokkeerd zou hebben.

Voor zover ik kan nagaan heb ik helemaal niemand geblokkeerd, ik heb dat onlangs wel geprobeerd maar daar wilde ING niet aan meewerken en dat was bovendien een ander rekeningnummer.

Verder zou ik willen weten welke gegevens over mij geregistreerd zijn, de privacywetgeving geeft mij het recht op inzage. En dan bedoel ik niet de NAW gegevens en bankrekeningnummer, ik bedoel de aantekeningen die gemaakt worden na telefonisch contact.

Hoe kan ik deze inzien?

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

......Verder zou ik willen weten welke gegevens over mij geregistreerd zijn, de privacywetgeving geeft mij het recht op inzage. En dan bedoel ik niet de NAW gegevens en bankrekeningnummer, ik bedoel de aantekeningen die gemaakt worden na telefonisch contact.

Hoe kan ik deze inzien?

De aantekeningen die ze tijdens een tel. gesprek maken, zijn niet voor jou bestemd, maar voor hun eigen registratie/administratie. Je hebt geen recht op inzage.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb er wel recht op. Maar hoe krijg ik waar ik recht op heb?

ve
door verwijderd - Nov 28, 2012 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het College Bescherming Persoonsgegevens zegt:

Reikwijdte van het inzagerecht
Het inzagerecht op grond van de Wbp betreft alleen inzage in de gegevens van de betrokkene zelf. Als u persoonlijke werkaantekeningen als geheugen- steuntje gebruikt, vallen deze aantekeningen niet onder de reikwijdte van het inzagerecht. Maar als u deze aantekeningen opslaat in een dossier of verstrekt aan anderen, heeft de betrokkene het recht om ook inzage te krijgen in deze aantekeningen.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2012 om 07:44
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

rosette schreef op woensdag 28 nov 2012, 21:01: Ik heb er wel recht op. Maar hoe krijg ik waar ik recht op heb?
Door inzage te vragen. Link.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2012 om 08:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Waarom zou je bij die bank blijven als ze de hoorn erop smijten?

ve
door verwijderd - Nov 29, 2012 om 09:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Rosette,

Op twitter en facebook is het goed mogelijk om op een afgeschermde manier contact te hebben.
De tegenrekening die is geblokkeerd kunnen we op jouw verzoek deblokkeren. Dat kan via de klantenservice.
ING houdt van iedere klant een dossier bij. De contacthistorie en correspondentie zijn schriftelijk of telefonisch op te vragen. Onze dossiers zijn puur zakelijk van aard en hier worden geen persoonlijke mening van de medewerker over de klant of over de klacht/verzoek in opgenomen. Je kunt hier het beste een verzoek voor indienen bij de klantenservice. Het adres dat je kunt gebruiken (ook voor het deblokkeren van de tegenrekening) is ING; afd. Klantenservice Betalen; Antwoordnummer 2; 6800 PB Arnhem.

Vriendelijke groeten,

Roy
ING webcare team

ve
door verwijderd - Nov 29, 2012 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als er een blokkade staat op een bepaald rekeningnummer, dan hebt u zelf die blokkade ingesteld. Wellicht bent u dat vergeten.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2012 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@jugendstil: als ING zou vermelden van wie het geblokkeerde nummer is, zou het na te gaan zijn. Dat is ook alles wat ik gevraagd heb: van wie is dat nummer. Ik kan me niet herinneren een rekening geblokkeerd te hebben. Ik vind het beroep op privacy hier ook volkomen onterecht, het gaat om een handeling op mijn rekening die ik volgens ING zelf heb uitgevoerd en die niet mogelijk is zonder de naam van de incassant op te geven.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2012 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@rosette:

Zoals ik eerder al eens aangaf, heb je dat rekeningnummer al eens gegoogeld? En als dat niets oplevert, post dat nummer hier dan eens, wellicht herkent iemand het.

Freya

ve
door verwijderd - Nov 29, 2012 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

"Onze dossiers zijn puur zakelijk van aard en hier worden geen persoonlijke mening van de medewerker over de klant of over de klacht/verzoek in opgenomen."

*door schade en schande in recent verleden wijs geworden, weet ik uit eigen ervaring dat bovenstaande gewoon niet waar is

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer