ca
door cassy May 22, 2006 om 21:56
Geldzaken & recht

Onrecht?

ik heb op de site www.onlineticketshop.nl 2 kaartjes besteld voor een van de concerten van marco borsato. nou blijkt dat zij er 100 euro boven op de prijs gooien van de orginele prijs i.v.m 'servicekosten'. mag dit?

mvg cassy

534 4 Rapporteer

stacey
door stacey - May 22, 2006 om 22:53
10352 Antwoorden / 12 Vragen

helaas wel, je gaat tenslotte accoord met de verkoopvoorwaarden.

Er zijn tegenwoordig wel erg veel klachten over de schandalig hoge service kosten die berekend worden.

-------Servicekosten

De hoogte van de servicekosten is afhankelijk van de kaartprijs en het gekozen service-niveau. De servicekosten bij het bestellen via internet zijn hoger dan wanneer u tickets koopt op één van onze verkooppunten. Dit heeft onder andere te maken met de extra distributiekosten en kosten voor het online betalen.--------

De enige manier om dit te stoppen is volgens mij om massal te stoppen met het kopen van tickets, dan zullen ze het wel afleren...., maar helaas, sweet dreams ;)

Groetjes,

mo
door mosha44 - May 23, 2006 om 05:45
2 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb al een aantal keren kaartjes besteld via internet, oa voor een concert van Eminem, en ik heb nog nooit zulke belachelijke hoge opkosten erbij gekregen, ook al was het een last minute bestelling!

Als je bestelt verneem je neem ik aan direkt een prijs. Als je dan akkoord gaat moet je ook betalen. Niet meer bij deze verkoper bestellen dus.

mi
door mikro - May 23, 2006 om 07:17
68 Antwoorden / 5 Vragen

Zij gooien 100 euro bovenop de prijs en vermelden dat ook gewoon als kaartprijs. Bij de kaartprijs komen nog eens servicekosten á € 12,00.

Op zich dus helemaal niets mis mee, want je weet wat je koopt en voor welk bedrag. Het is niet zo dat ze meer laten betalen dan overeengekomen.

Het zal altijd zo zijn dat organisaties kaarten inkopen voor populaire concerten en flink wat gaan verdienen door de prijs omhoog te gooien. Kwestie van (veel) vraag en (te weinig) aanbod.

Volgende keer ook eerst verder zoeken. Er zijn nog diverse arrangementen te vinden voor redelijke prijzen en ook zullen er naar mijn verwachting nog wel veel arrangementen komen (bus+kaart, hotel+kaart, etc).

brynnar
door brynnar - May 23, 2006 om 22:13
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Inderdaad kopen dergelijke organisaties flink wat kaarten op, die zij voor woekerprijzen weer verkopen. Zolang er mensen zijn die 100 euro meer voor een kaartje over hebben (zoals u klaarblijkelijk), zal dit systeem in stand blijven. Dat heet dus "vraag en aanbod": het is blijkbaar nog steeds een prijs waarvoor mensen graag in de buidel tasten.

Koop daarom liever bij ticketservice.nl (de officiele verkoopinstantie): ter vergelijk hier (als voorbeeld) de prijzen van Pinkpop:

                             Onlineticketshop    Ticketservice

Dagkaart 3/6    55.00                   35.00

Dagkaart 4/6    75.00                   45.00

Dagkaart 5/6    95.00                   59.00

Passepartout   135.00                  99.00

Wijze les voor de volgende keer? Veel plezier trouwens bij Marco Borsato.

Mvgr - B