ju
door julion Oct 4, 2004 om 00:46
Geldzaken & recht

Onterchte ING-card

Eind Augustus ontving ik een brief van de Postbank.
De Ego-Creditcard (Visa) ging stoppen. In plaats daar van zou de ING-Card (Mastercard) komen.


Onderaan de brief zat een strook, die ik voor 19 september moest opsturen, of ik er mee eens ben om de ING-card te ontvangen.


Begin September heb ik de strook opgetuurd met de mededeling dat ik geen ING-card wilde ontvangen omdat ik al een Postbank-card (Mastercard) heb. Ik vond het niet nodig om twee mastercards te hebben.


Op donderdag 1 oktober ontving ik een welkoms brief met een opbergmap van de ING-card.
Ik heb direct de Postbank gebeld met de mededeling dat dit niet klopte. Na 20 minuten kreeg ik een medewerker aan de lijn. Zij zij dat ze niets kon doen en dat ik contact moest opnemen met ING.


Direct daar na heb ik het ING-Card nummer gebeld, dat ook weer 25 minuten duurde voordat ik niemand aan de lijn kreeg.
Zijn zij dat ze nu niets kon doen. Ik moet eerst hun card ontvangen hebben voordat ze mij verder kon helpen. Volgens zij zou ik deze in de loop van de week aangetekend via de postbode ontvangen.


Ik ben niet vanplan om deze aan te nemen. Want dan geef ik van blijk dat ik de kaart wil ontvangen.


Mijn vraag is wat kan ik nu nog doet ?
Ik heb nog een e-mail naar de Postbank Ego-card gestuurd en ze hebben deze weer doorgestuurd naar de ING.
In de brief die ik in augustus heb ontvangen stond ook nog in dat de ING-card € 12,50 per jaar kost. Ik hoop niet dat ze dit bedrag ook zo maar zo van mijn rekening gaan afboeken.

331 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gepriso
door gepriso - Oct 4, 2004 om 11:33
113 Antwoorden / 1 Vragen
0

In de eerste plaats neem de kaart niet aan bij aflevering door de postbode door niet te tekenen. Meldt dit ook aan de ING en geef nogmaals aan dat je hier niet van gedient bent. Dan zullen ze wel zo wijs zijn om op te houden.

zijle027
door zijle027 - Oct 18, 2004 om 17:04
148 Antwoorden / 0 Vragen
0

U heeft zelf al de oplossing bedacht door het aangetekende stuk nooit in ontvangst te nemen of te accepteren van de postbode zodat het geheel weer terug gaat naar de ING. Noteer wel even de datum wanneer de postbode is geweest zodat, mocht de ING toch een bedrag afschrijven, u weet wanneer u het pakket heeft geweigerd.


Alhoewel de ING en de Postbank één zijn in naam opereren ze nog steeds als zelfstandige bedrijven die ieder voor zich klanten wil verwerven en behouden. Vaak zijn dit standaard acties van banken en wordt u ook als zodanig behandeld. Nl. Standaard. U bent de cliént en geen enkele bank mag u iets door de "strot' duwen. U heeft uw rechten en de banken weten dit ook. Voet bij stuk houden dus.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer