ti
door tien Apr 13, 2018 om 15:38
Geldzaken & recht

Onterechte incasso Regionale Belasting Groep

Ik kom er net achter dat De Regionale Belasting Groep vorig jaar 2 x een automatische incasso heeft (getracht) gedaan terwijl ik niet in de regio Rotterdam zit maar in de regio Amstelland, ik heb dus niets met hen te maken. En het vreemde is dat er een bankrekeningnummer van mij is gebruikt die ik nooit voor dit soort betalingen doe. Gelukkig stond er niet genoeg saldo op dus beide incasso's waren geweigerd. Maar ook vreemd dat zij een bankrekeningnr. hebben gebruikt die zowiezo niet bekend is bij dit soort bedrijven.  Het enige dat ik mij kan bedenken is dat ze een foutief bankrekeningnummer hebben ingetypt. Inmiddels heb ik al contact met hen gehad.
Maar ondanks dat ik dus niets betaald heb, wil ik iedereen er op wijzen hoe belangrijk het is om regelmatig je bankafschriften te bekijken op dit soort onrechtmatigheden want als er wél genoeg saldo op had gestaan dan had ik dus iets betaald wat ik niet hoefde te betalen.

1028 5 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 13, 2018 om 15:40
16830 Antwoorden / 108 Vragen

Ik kijk elke dag op mijn bankrekening, maar bedankt voor het advies en mededeling. (Dit hier heet overigens Vraag & Beantwoord).

edrick3
door edrick3 - Apr 13, 2018 om 15:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

dan had ik dus iets betaald wat ik niet hoefde te betalen.
En dan had je het kunnen storneren. ;-)

Ik kom er net achter dat De Regionale Belasting Groep vorig jaar 2 x een automatische incasso heeft (getracht) gedaan
Dan zou ik maar eens beter m'n financiële administratie in de gaten houden!

tenormin
door tenormin Apr 13, 2018 om 15:52
16830 Antwoorden / 108 Vragen

@edrick3, grappig, voor zijn niet tijdig checken waarschuwt hij 'ons'.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 13, 2018 om 15:52
7192 Antwoorden / 3 Vragen

Door uw tip gewaarschuwd zal ik ook eens vaker mijn afschriften bekijken. Dankuwel

tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2018 om 15:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Grappig en hoe kwam u daar dan achter? Een incasso wordt ook een paar dagen van te voren aangekondigd, dus u had het voordien kunnen zien.

gerbera
door gerbera - Apr 13, 2018 om 15:58
7364 Antwoorden / 14 Vragen

wil ik iedereen er op wijzen hoe belangrijk het is om regelmatig je bankafschriften te bekijken

En dat zegt u op 13 april 2018.....

Ik kom er net achter dat De Regionale Belasting Groep vorig jaar