Ja
door Janitavfh Mar 29, 2022 om 11:58
Geldzaken & recht

Onveilig PayPal?!

Vanmorgen deed ik een bestelling bij een website die ik nog niet kende.  Bij de betaalmogelijkheden stond PayPal,  dus koos ik die. Tot mijn grote verbazing hoefde ik niet in te loggen en ging de betaling zonder enige verificatie.

PayPal gebeld en de medewerker gaf aan dat ik dan nog ingelogd in de PayPal app was. Dus opgehangen en bij de app gekeken.  Daar moest ik echter gewoon inloggen met wachtwoord en sms verificatie.

Dus weer gebeld en deze medewerker zij dat dit door het accepteren van de voorwaarden van de website kwam en door de cookies die al door andere websites op mijn telefoon stonden.  Hij raadde mij Google verificatie app aan. Dat vind ik van de zotte,  ik wil dit met PayPal geregeld hebben.  Volgens mij kan dat ook,  want ik had al een keer eerder een soortgelijk akkefietje namelijk met social deal, toen werd ook automatisch afgeschreven.  Dat was toen ook volgens hen omdat ik de voorwaarden geaccepteerd had en dat heeft medewerker toen stop gezet.  Iemand een idee hoe ik ze zover krijg om zonder toestemming (Dus altijd verificatie) geen automatische incasso te laten plaatsvinden?

4479 6 Rapporteer

Donuts
door Donuts - Mar 29, 2022 om 12:01
1203 Antwoorden / 2 Vragen

PayPal is niet onveilig. Onveilig zijn gebruikers die er geen verstand van hebben. Dat blijkt ook uit je vraag.

Ja
door Janitavfh Mar 29, 2022 om 12:11
37 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom moet ik ergens verstand van hebben.  Ik gebruik juist PayPal omdat het door een gewone consument voor veilige betalingen gebruikt kan worden. Dus je hoeft echt niet te reageren hoor om weer hoger in de lijst van zogenaamde kassa-specialisten te komen.

Donuts
door Donuts Mar 29, 2022 om 12:37
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Als jij denkt dat de gewone consument nergens verstand van hoeft te hebben, prima dan. Maar neem dan wel je eigen verantwoordelijkheid en leg het probleem niet bij PayPal. PP is bij juist gebruik gewoon veilig.

Me
door Meindo Mar 30, 2022 om 13:09
64 Antwoorden / Vragen

Donuts. Er wordt gevraagd naar een antwoord en niet naar een commentaar.

Donuts
door Donuts Mar 30, 2022 om 13:16
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ga niet iets uitleggen aan iemand die vindt dat ze nergens verstand van hoeft te hebben. Wel eens gehoord trouwens van het pot en ketel verhaaltje?

mahadma
door mahadma - Mar 29, 2022 om 12:25
11546 Antwoorden / 51 Vragen

Juist voor onbekende webshop /eerste keer kopen aldaar gebruik een mooie credit card.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 29, 2022 om 13:05
2069 Antwoorden / Vragen

U 'betaalt met PayPal' en u lijkt ook niet van plan de transactie te betwisten, dus wat is er dan verkeerd gegaan? Ook dat eerdere incident is onduidelijk, er werd toen automatisch afgeschreven, zomaar, uit het niets, of had u wel wat besteld? Het klinkt mij in de oren alsof het PayPal systeem gewoon werkt maar u het niet vertrouwd en er nog iets omheen probeert te bouwen. U bent niet verplicht PayPal te gebruiken, stop er gewoon mee als u het niet vertrouwd en betaal met ideal of creditcard.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 29, 2022 om 13:35
16865 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij dat u dit kunt melden bij www.fraudehelpdesk.nl en dan om reden dat u aangeeft deze webshop nog niet kende en u naar mijn mening alleen maar ingelogd kan zijn indien u ook zelf heeft ingelogd. Ik begrijp uit w melding dat u dat niet heeft gedaan. Doe ook een melding bij

ACM www.consuwijzer.nl  en kijk bij onderstaande link of de webwinkel betrouwbaar is

Waaraan kan ik zien of een webwinkel betrouwbaar is? | politie.nl

mo
door mof - Mar 30, 2022 om 18:54
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Niet betalen met Paypal.gebruik een Kredietkaart van een groot merk V**A of M********d of zo. Bent u gelijk verzekerd tegen niet leveren van goederen.