bh
door bhan May 25, 2014 om 11:07
Geldzaken & recht

OpenSSL beveiligingslek

N.a.v. het nieuws over het beveiligingslek in OpenSSL (Heartbleed), in april, heb ik de banken waarbij ik een rekening heb gevraagd of hun website's inmiddels een versie van OpenSSL gebruiken die niet meer gevoelig is voor dit lek. Van alle banken, behalve Nationale Nederlanden, heb ik inmiddels een antwoord op deze vraag ontvangen.
Met name het door Nationale Nederlanden tot tweemaal toe geen antwoord geven op deze vraag doet mijn voorhoofd fronsen.
Zou de website van Nationale Nederlanden nog steeds gevoelig zijn voor dit lek?

551 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

nn webcare
door nn webcare - May 26, 2014 om 13:11
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wij zagen uw reactie op dit forum en willen namens Nationale-Nederlanden graag reageren.
Allereerst vervelend te lezen dat u tot op heden geen reactie heeft gehad op uw vraag. Nationale-Nederlanden stelt al het mogelijk in het werk om te voorzien in een optimale beveiliging van klant gegevens. Wij hebben –toen deze kwetsbaarheid bekend werd- direct onderzoek gedaan. Wij kunnen u mededelen dat de website van NN Bank niet kwetsbaar is gebleken voor de OpenSSL heartbleed kwetsbaarheid.
Mocht u nog meer informatie wensen, neemt u dan contact op met ons op.

Met vriendelijke groet,
Nationale-Nederlanden Webcare

bh
door bhan - May 26, 2014 om 16:15
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Fijn dat ik nu in 1 dag een reactie ontvangen heb. Zowel via NN-support als via dit forum.
Opvallend is wel dat de inhoud van de reactie een andere is. Hierboven lees ik dat er geen kwetsbaarheid was van de NN-site voor dit lek. NN-support geeft echter aan dat er aanvullende beveiligingsmaatregelen zijn genomen.
Mijn gedachte is dan: Waarom moet je aanvullende maatregelen nemen (voor dit lek) als er geen kwetsbaarheid was/is (voor dit lek).
Maar goed, ik denk dat men hetzelfde bedoelt en er (op dit moment) geen sprake (meer) is van kwetsbaarheid voor dit lek. Het komt bij mij een beetje knullig over. Maar ja, leermoment voor NN zal ik maar zeggen.
Wat mij betreft is dit punt afgesloten.

pi
door pieterwolters - May 26, 2014 om 16:56
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=bhan schreef op maandag 26 mei 2014, 16:15]Hierboven lees ik dat er geen kwetsbaarheid was van de NN-site voor dit lek. NN-support geeft echter aan dat er aanvullende beveiligingsmaatregelen zijn genomen.
Mijn gedachte is dan: Waarom moet je aanvullende maatregelen nemen (voor dit lek) als er geen kwetsbaarheid was/is (voor dit lek).


Het 1 sluit het ander niet uit. Bij een onderzoek kan je nog op andere zaken stuiten die je dan vervolgens oplost, ook al was je daar niet naar op zoek. Ze zeggen immers niet dat ze Heartbleed hebben gevonden en opgelost, alleen dat er aanvullende beveiligingsmaatregelen zijn genomen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer