sl
door slane Aug 10, 2010 om 07:52
Geldzaken & recht

Oplichting?

Ik neem een verzekering. de verzekeraar vroeg mij hoe ik wilden betalen.
Ik antwoorden per jaar.
De verzekeraar vertelde mij toe dat ik dan 5% korting krijg
ik vroeg hoe dat zo kwam,
de verzekeraar vertelde mij dat dat kwam om dat ik dan geen rekeningen meer krijg en er minder adm.had.
LET OP dus iemand die per maand of kwartaal betaald moet 5% meer betalen voor de rekeningen en adm..
MAAR WAAR IS DIE EURO DAN VOOR OP JE GIROKAART ????
je heb die rekening toch al betaald in die 5%.

1106 15 Rapporteer

genius
door genius - Aug 10, 2010 om 08:13
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo slane,

Die ene euro betaal je omdat de betaling d.m.v. acceptgiro plaatsvindt. Als je zou kiezen voor "automatische betaling" ben je ook van die ene euro af! Er zijn verscheidene instanties die hiervoor óók kosten doorberekenen. Rijkrekenerij is daar de term voor. Maar troost je, ook al zou je voor automatische incasso kiezen, de afschrijvingsdatum wordt iedere keer vervroegd, zo dat ze daar ook weer rente van kunnen trekken. Maakt niks uit dus. Jij betaald die ene euro ééns per jaar, so what . . . .

Niet van wakker liggen!

G.

sl
door slane - Aug 10, 2010 om 08:18
6 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=genius schreef op dinsdag 10 aug 2010, 08:13]Hallo slane,

Die ene euro betaal je omdat de betaling d.m.v. acceptgiro plaatsvindt. Als je zou kiezen voor "automatische betaling" ben je ook van die ene euro af! Er zijn verscheidene instanties die hiervoor óók kosten doorberekenen. Rijkrekenerij is daar de term voor. Maar troost je, ook al zou je voor automatische incasso kiezen, de afschrijvingsdatum wordt iedere keer vervroegd, zo dat ze daar ook weer rente van kunnen trekken. Maakt niks uit dus. Jij betaald die ene euro ééns per jaar, so what . . . .

Niet van wakker liggen!

G.
genius
volgens mij begrijp je het niet helemaal

genius
door genius - Aug 10, 2010 om 08:21
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote]genius
volgens mij begrijp je het niet helemaal

Vertel . . .

sl
door slane - Aug 10, 2010 om 08:25
6 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=genius schreef op dinsdag 10 aug 2010, 08:21][quote]genius
volgens mij begrijp je het niet helemaal

Vertel . . .
hoe kan je nu een euro moeten betalen voor je girokaart en adm.
het is al berekend in die je al 5%

sonjaatje
door sonjaatje - Aug 10, 2010 om 08:56
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Je betaald die 5% voor de verwerking van je betaling, en als je via accept betaald ipv automatische incasso, komt daar nog eens een euro bovenop, omdat die manier van betalen voor het bedrijf nog meer rompslom geeft.

sonjaatje
door sonjaatje - Aug 10, 2010 om 08:56
1961 Antwoorden / 1 Vragen

RompslomP

genius
door genius - Aug 10, 2010 om 09:16
886 Antwoorden / 4 Vragen

@sonjaatje,

Dankjewel voor de hulp. Helemaal correct!

G.

sl
door slane - Aug 10, 2010 om 11:00
6 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op dinsdag 10 aug 2010, 08:56]Je betaald die 5% voor de verwerking van je betaling, en als je via accept betaald ipv automatische incasso, komt daar nog eens een euro bovenop, omdat die manier van betalen voor het bedrijf nog meer rompslom geeft.

u spreek u zelf tegen

u spreek van
( Je betaald die 5% voor de verwerking van je betaling,

) en daar na spreek u van

( als je via accept betaald ipv automatische incasso, komt daar nog eens een euro bovenop, omdat die manier van betalen voor het bedrijf nog meer rompslom geeft. )

dus u brobeer deze vorm van misleiding goed te praten
en de zogenoemde rompslomp van betaling is niet voor de klant maar de verkoper zelf
ik krijg de indruk dat u hier zit om de mensen die dit soort mistappen ziet
te demoniseren.
ik vraag ook om de kassa redactie hier naar te kijken

genius
door genius - Aug 10, 2010 om 11:06
886 Antwoorden / 4 Vragen

Nog één keer proberen:

5% voor de administratieve verwerking
én
1 euro voor het aanmaken en verzenden van de acceptgiro.
Indien U hen machtigd voor automatische afschrijving hoeft U dus geen 1 euro meer te betalen.
Daarbij komt dan nog dat de poliskosten etc. bij die 5% inzitten. Wordt door iedere verzekeraar doorberekend.

Deze zaken staan dus los van elkaar!

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

G.

sl
door slane - Aug 10, 2010 om 11:09
6 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=genius schreef op dinsdag 10 aug 2010, 11:06]Nog één keer proberen:

5% voor de administratieve verwerking
én
1 euro voor het aanmaken en verzenden van de acceptgiro.
Indien U hen machtigd voor automatische afschrijving hoeft U dus geen 1 euro meer te betalen.
Daarbij komt dan nog dat de poliskosten etc. bij die 5% inzitten. Wordt door iedere verzekeraar doorberekend.

Deze zaken staan dus los van elkaar!

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

G.
alweer beter lezen die 5% is voor de belaling en adm.
voel je jezelf aangesproken werk je soms bij de verzekering

genius
door genius - Aug 10, 2010 om 11:12
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote]. . . . Deze zaken staan dus los van elkaar!. . . .

pb
door pbarendse - Aug 10, 2010 om 11:32
406 Antwoorden / 1 Vragen

@slane: je wilt het gewoon niet begrijpen... Het antwoord wat Genius geeft klopt gewoon.

pavoordf
door pavoordf - Aug 10, 2010 om 12:01
519 Antwoorden / 73 Vragen

Ook wanneer je per jaar betaalt zou je onderscheid kunnen maken tussen incasso en Accept Giro. Het schijnt dat aan dit laatste extra kosten verbonden zijn als drukken, verzenden, (handmatig) verwerken. Het verschil tussen Maandelijks betalen of jaarlijks betalen is 11x verwerkingskosten.

Waar ik me aan stoor is dat een percentage wordt gehanteerd. De extra verwerkingskosten zijn namelijk onafhankelijk van het te incasseren bedrag

sonjaatje
door sonjaatje - Aug 10, 2010 om 12:23
1961 Antwoorden / 1 Vragen

ik krijg de indruk dat u hier zit om de mensen die dit soort mistappen ziet
te demoniseren.

Yep, ik ben lid van een duivelse sekte die Nederlanders massaal geld probeerd af te troggelen.
En het lukt aardig moet ik zeggen :-)

lambertbecks
door lambertbecks - Aug 11, 2010 om 12:04
24 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer dat Slane aanvankelijk een vraag stelt, deze direct betitelt met 'oplichterij?' en als haar dan een correcte uitleg word gegeven ze de uitleg niet wil horen. Als je alleen maar je eigen (on)gelijk wil horen, hoef je niet op een forum te staan, maar kun je veel beter tijd doorbrengen voor de badkamerspiegel...