kl
door klgreczynska Jun 14, 2017 om 21:46
Geldzaken & recht

Oplichting viagogo

In december vorig jaar heb ik tickets gekocht voor Guns n roses concert. Van Viagogo kreeg ik het volgende bericht:

Beste Klaudia,

Gefeliciteerd! Je bent goed op weg om Guns n Roses concert in Stade de France te zien!

Je tickets worden door uiterlijk 3 dagen voor het evenement afgeleverd. Wij sturen je een bericht zodra je tickets verzonden zijn en je kunt de status van je bestelling op elk gewenst moment volgen door Mijn Account te bezoeken.

Het concert zal plaatsvinden over twee weken. Ik wou dus van tevoren kaartjes printen en opeens kreeg ik het volgende te zien:

Guns N' Roses

2 TICKETS

vrijdag, 07 juli 2017 19:00

Stade de France, Saint-Denis, Frankrijk
Vak: Z5

BESTELLING GEPLAATST

BESTELLINGSNUMMER

8518995

TOTALE PRIJS

€ 185,29

Details bekijkenHulpcentrum

Geannuleerd

Helaas waren we niet in staat om je betaling te verwerken. Om deze reden is je reservering geannuleerd, je bent hiervoor niet aangerekend. Wanneer je bij viagogo boekt, machtigen wij de betaling maar het bedrag zal nog niet gelijk van je rekening worden afgeschreven. De kosten zullen pas later in rekening worden gebracht. In dit geval, is er geen geld van je rekening afgeschreven. We hebben de autorisatie geannuleerd, dat betekent dat je in de toekomst hier niet voor zal kunnen worden aangerekend. Je zult geen terugbetaling kunnen vinden in je viagogo account, omdat er geen transactie heeft plaatsgevonden.

Het geld werd natuurlijk van mijn rekening afgeschreven. Ik probeerde contact op te nemen met Viagogo maar tevergeefs.

Graag een advies wat ik in dit geval verder moet om mijn geld terug te krijgen.

Groet, Klaudia Greczynska

41539 5 Rapporteer

br
door bravehenk - Jun 14, 2017 om 22:32
206 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Klaudia op de eerste plaats maakt u de fout door  kaarten bij een doorverkoper geen officiel verkoop site te bestellen. Deze heeft zelf geen kaarten maar koopt kaarten in en verkoopt ze met flinke toeslag aan Slachtoffers die niet goed uitzoeken welke de officiele site is en lukraak de eerste site te nemen die op google staat.Uw kaartjes kosten op de officiele site van STADEFRANCE  52 euro p.stuk boven in de nok goedkoopste tickets. U heeft  zowiezo ruim 80 euro teveel betaald.
Echter men zegt geen geld ontvangen te hebben dat is probleem 2 .Is het via incasso gegaan en is het kort geleden (binnen 8 weken) geincasseerd kunt u proberen dit terug boeken eenvoudig bij de meeste banken direct via telebankieren staat het de volgende dag weer op de rekening.
Heeft u het zelf overgemaakt dan moet u het bij hun terug claimen.Het woord oplichting wordt weer ten onpas gebruikt Dit soort sites zijn geen oplichters maar handige jongens die veel geld verdienen aan in en doorverkoop tickets. Ze zijn heel druk met zorgen dat hun site steeds bovenaan blijft in de zoekmachines.

groeten Henk

ne
door neodutchio - Jun 14, 2017 om 22:33
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Wat heeft dit met oplichting te maken? Kent u de betekenis van dit woord, en ook van de woorden laster en smaad? Wat geeft Viagogo als reaktie dat er wel geld is afgeschreven bij u? O nee, u heeft nog geen contact gehad, hoe kunt u dan spreken van oplichting?

marita5
door marita5 - Jun 14, 2017 om 23:28
11516 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Klgreczynska ,

Zie hier waar u veilig tickets kunt kopen , Viagogo staat op de lijst waar u niet moet kopen , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

http://www.weetwaarjekoopt.nl/veiligticketskopen/

Lees hier klachten , het hele internet staat er vol mee , .

https://nl.trustpilot.com/review/www.viagogo.nl

Cookies
door Cookies - Jun 14, 2017 om 23:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je de tickets met een creditcard betaald?

fi
door fietswoman Apr 29, 2018 om 13:20
0 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn man heeft tickets gekocht met creditcard. Weet u hoe we dan geld terug kunnen krijgen?

tijger1
door tijger1 Apr 29, 2018 om 13:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@fietswoman

Het is niet verstandig uw vraag in zo’n oud topic te plaatsen. Open zelf een topic.

edrick3
door edrick3 - Apr 29, 2018 om 13:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

fi
door fietswoman 29 apr. 2018 om 13:20
0 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn man heeft tickets gekocht met creditcard. Weet u hoe we dan geld terug kunnen krijgen?

Ligt aan de creditcardmaatschappij. Je moet een betwistingsformulier invullen.
Lees hier ter info: https://www.finler.nl/aflevergarantie/