mathijs_b
door mathijs_b Mar 30, 2022 om 15:38
Geldzaken & recht
Opwaarderen Paypal kan niet meer!

Steeds als ik met iDeal geld wil overmaken naar Paypal krijg ik de melding als op de afbeelding.

De melding is afkomstig van Avira.

Wat moet ik hiermee? Ik ben bezig spullen te bestellen die met Paypal betaald moeten worden maar dat kan blijkbaar niet meer.

Wie weet wat te doen?

8913 11 Rapporteer

ju
door juliomariner - Mar 30, 2022 om 15:44
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij is dit inderdaad geen paypal site maar een nep site. GBoed dat u Avira geinstalleerd had want dan was u waarschijnlijk uw geld kwijt gewqeest.
U moet gaan naar www.paypal.com Daar kunt u waarschijnlijk opwaarderen nadat u hebt ingelogd.
Ik laat paypal altijd via mijn creditcard lopen, dan heb je nooit problemen met opwaarderen

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 30, 2022 om 15:50
2065 Antwoorden / Vragen

Als het een zogenaamd vals positief is, dus dat Avira ten onrechte denkt dat de site PayPal-opwaarderen.nl onbetrouwbaar is kunt u van de optie "Toch doorgaan" gebruik maken. Maar enkel als u echt zeker weet dat u met PayPal en niet met oplichters te maken hebt!

Bij nader inzien zou ik zeggen volg gewoon het advies van PayPal zelf: https://www.paypal.com/nl/smarthelp/article/hoe-kan-ik-via-paypal-opwaarderen-geld-toevoegen-faq3820

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 30, 2022 om 16:01
16859 Antwoorden / 202 Vragen

De link van @HENKDEZEVENDE, direct aanklikbaar https://www.paypal.com/nl/smarthelp/article/hoe-kan-ik-via-paypal-opwaarderen-geld-toevoegen-faq3820 en opwaarderen/betalen van paypal kan wel en heeft u kennlijk als al gezegd te maken gehad met een nepper. Het kan m.i. geen kwaad om dit te melden bij www.fraudehelpdesk.nl

 Avira doet dus kennelijk het werk goed.   Ps. Nog belangrijker misschien: meld dit ook bij PayPal:  https://www.paypal.com/nl/smarthelp/article/hoe-kan-ik-contact-opnemen-met-de-klantenservice-van-paypal

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 30, 2022 om 20:50
2065 Antwoorden / Vragen

Het klinkt misschien een beetje cru maar dat interesseert PayPal als echt Amerikaans bedrijf mogelijk geen zier. Als TS zo dom is geld over te maken naar boeven is dat niet het probleem van PayPal.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 30, 2022 om 20:58
16859 Antwoorden / 202 Vragen

@HENKDEZEVENDE; ga er maar vanuit dat men bij PayPal wel degelijk geïnteresseerd is indien er op basis van hun naam wordt gefraudeerd. En het is dan ook aan PayPal die wel of niet reageert.

Thecla58
door Thecla58 - Mar 30, 2022 om 16:10
856 Antwoorden / 3 Vragen

Ik gebruik ook regelmatig Paypal, maar ik waardeer nooit op. Mijn bankrekening is aan Paypal gekoppeld en Paypal is beveiligd met een tweetraps authentificatie. Werk perfect bij mij.
Ik, let ik, vind dit een betere manier om via dat gremium te betalen dan steeds in de gaten moeten houden dat ik het moet op waarderen.

EDIT:
Ik heb even gecontroleerd en ik krijg via mijn virusscanners hetzelfde te lezen... dus niet gebruiken.

mi
door miennaamishaaz - Mar 30, 2022 om 16:45
725 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is niets behalve goed,

U heeft een NEPSITE gevonden.

----
Wat u ook moet doen is een adblocker gaan gebruiken zoals UBLOCK origin.

dan ziet u niet meer de "advertenties" bovenaan de google search results.
----
Ik verwacht namelijk dat u heeft gezocht op

"Paypal opwaarderen" en de eerste beste link geklickt die u vond, denkend dat het een echte site is.

gerardk
door gerardk Apr 1, 2022 om 15:44
175 Antwoorden / 8 Vragen

Nog beter zoek met https://duckduckgo.com/ of https://www.startpage.com/ dan krijg je geen troep zoals bij Google en is ook je privacy beschermt

ro
door ronny530 - Mar 30, 2022 om 18:12
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Als u inlogt op uw paypall account en vanaf uw account doorgelinkt wordt naar de Ideal betaalsite kan het geen nepsite zijn want u blijft in een veilige paypall omgeving. Avira lijkt me dan wat overactief omdat Avira de website nog niet als veilge website herkend.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 30, 2022 om 18:34
2065 Antwoorden / Vragen

Gaat u er dan maar rustig vanuit dat het zo niet gegaan is. Het is voor de goede verstaanders ondertussen wel duidelijk, die site stinkt naar de misdaad.

mi
door miennaamishaaz Mar 31, 2022 om 18:15
725 Antwoorden / 1 Vragen

Mischien even naar het domein kijken. en dan opnieuw denken of het wel ECHT is

sira
door sira - Mar 30, 2022 om 18:44
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Mijn vermoeden was ook meteen dat dit een valse website is. Ook vanwege de .nl domein, want PayPal heeft een .com domein

rj
door rjw Mar 30, 2022 om 20:54
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Paypal.nl is ook van paypal. De meeste internationele bedrijven die zich ook op Nederland richten hebben een .nl domein.

mo
door mof - Apr 1, 2022 om 12:01
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk naar de URL: staat er:
https://www.paypal-opwaarderen.nl/nl/opwaarderen
met een slotje ervoor?

Als dit zo is dan zou het certificaat van de website kunnen zijn verlopen. Een https website maakt gebruik van electronische certificaten aan de hand waarvan uw browser kan controleren of het een bonafide website is of een fake website.

In het geval de URL klopt zou u op  eigen risico op "toch doorgaan" kunnen klikken danwel een paar dagen wachten en zien of er al een nieuw certificaat is afgegeven.

Zelf zou ik nooit per Paypal betalen maar met een kredietkaart ... die leveren vaak een verzekering tegen beschadiging, diefstal of niet leveren.

ko
door korver - Apr 3, 2022 om 11:52
5 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Mathijs_B,

Dit is wel degelijk een false positive van Avira. paypal-opwaarderen.nl is een site van PayPal, zie hier voor de registratie gegevens: https://www.sidn.nl/whois?q=paypal-opwaarderen.nl

En zoals Mof zegt, klik op het slotje voor de site, daar staat ook dat de houder van het certificaat PayPal is.