ameln
door ameln Jul 5, 2009 om 17:55
Geldzaken & recht

Opzeggen ingbank

Hallo allemaal,

Ik ben van de ing bank naar de rabobank gegaan. Mijn opstapservice gaat eind deze maand(juli) in. De opstapservice duurt 13 maanden.Nu is mijn vraag. Moet ik de ING bank zelf opzeggen of stopt het automatisch na 13 maanden? Als ik zelf moet opzeggen bestaat er dan ook een opzegbrief?

Bvd Hendrie

6209 18 Rapporteer

stacey
door stacey - Jul 5, 2009 om 18:24
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Als ik me niet vergis houd de opstapservice in dat de rekening gedurende die 13 maanden nog `open`blijft voor stortingen ed, dus dan kun je er nog geld op ontvangen als je nieuwe rekeningnummer niet juist verwerkt of doorgegeven is ergens, na die 13 maanden wordt hij dan gesloten.

stacey
door stacey - Jul 5, 2009 om 18:27
10352 Antwoorden / 12 Vragen

---. Ongeveer een maand voor de beëindiging van de Overstapservice wordt u aan de precieze einddatum herinnerd. Vanaf de einddatum worden af- en bijschrijvingen van uw oude rekening niet meer doorgeleid --- Overstapservice - ING - Betalen

ju
door justin29 - Jul 5, 2009 om 19:18
17 Antwoorden / 11 Vragen

de overstapservice stopt automatisch idd na 13 maanden

U dient zelf de rekening bij de ING stop te zetten.

Groetjes

pieter454
door pieter454 - Jul 6, 2009 om 13:58
14 Antwoorden / 0 Vragen

de opstapservice eindigt na 13 maanden.

opzeggen/opheffen van de rekening dient u zelf te doen.

plantsoen_1
door plantsoen_1 - Jul 6, 2009 om 15:58
4 Antwoorden / 4 Vragen

Zelf opzeggen en begin er gelijk mee.

De ervaring is dat de ING-bank alles zal doen om het te frustreren.

Wij zijn blij dat we de overstap naar de Rabo gemaakt hebben.

ING-bank is nog steeds een ontzettend arrogante bank.

tdehond
door tdehond - Jul 6, 2009 om 16:11
4744 Antwoorden / 9 Vragen

U kunt tegen het einde van de overstapregeling zelf opzeggen.
Doe dit voor de zekerheid schriftelijk met verzoek tot schriftelijke bevestiging van beëindiging. Ontvangt u de bevestiging niet doe het dan nogmaals maar dan schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging. Kopie van brief maken + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren.

Ik ben het met vorige schrijver eens. ING is erg arrogant.

an
door anromach - Jul 6, 2009 om 17:08
36 Antwoorden / 1 Vragen

Ben zelf ook weggegaan bij de ING en overgestapt naar de ASN-bank en ik heb schriftelijk informatie opgevraagd bij de ING wat ik moet doen om van die rekening af te komen. Om te beginnen heb je inderdaad 13 maanden lang de overstapservice en wil je de rekening helemaal opheffen dan zal je dit zelf moeten doen na die 13 maanden. Vergeet niet om te checken of iedereen op de hoogte is van je veranderde rekeningnummer. (bijvoorbeeld de belastingdienst/ verzekeraars/salarisadminstratie van je werk etc..)

Doe je niets dan blijft je rekeningnummer bij hun gewoon bestaan maar dat kost je verder niets.

Verder heb ik zelf m.i.v 1 juli het gebruik van de pas opgezegd want ookal gebruik je je rekening niet meer , ze blijven wel elk kwartaal geld afschrijven voor het gebruik van de pas als je dit niet zelf opzegd. Je kan dan alleen nog geld overmaken of afschrijven via internetbankieren en niet meer betalen of pinnen met de pas.

Goeie stap om weg te gaan bij de ING want ook ik was die bank wel zat . Ik heb nu een heel klantvriendelijke bank die ook nog eens milieu en mensvriendelijk met ons geld omgaat en bovendien als 1 van de weinige rente betaald op je saldo van je betaalrekening en ook leuke tarieven hanteert voor spaarrekeningen i.p.v die domme spaarpunten bij de ING waar je niets mee kan!

en
door en4maal - Jul 6, 2009 om 19:48
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan helaas de ING (voormalige ING BANK) niet opzeggen i.v.m. een deposito. Zodra de looptijd daarvan voorbij is doe ik dit direct.

Wat een administratieve puinhoop is het daar.

at
door ati_1 - Jul 7, 2009 om 00:44
17 Antwoorden / 7 Vragen

wat een negativiteit zeg over een bepaalde bank, er gaat bij alle banken wel eens wat mis. Ik vind ING nog wel een van de meest soepele banken als het gaat om het verstrekken van kredieten aan ondernemers. Wat betreft de overstapservice, dit is een afspraak tussen alle banken, dus moeten ze allen indezelfde mate meewerken. Het is niet in het gewin van de bank om een individueel particuliertje te frustreren om te vertrekken, op het particulier betalingsverkeer verdient de bank bijna niets! Sterker nog er wordt op bijgelegd! Leuk van die ASN bank, maar als je wil pinnen ga je zeker naar een geldautomaat van de ING? Laten we geen appels met peren gaan vergelijken svp. En nee ik ben geen medewerker van de ING noch heb ik belangen in ze. Ik zou zeggen bankier waar je het beste gevoel hebt en iedereen is blij.

ma
door martud - Jul 7, 2009 om 10:43
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een gezeur over die ING bank. Liggen de problemen niet vaak bij jezelf!
Bij de ING zal het nauwelijks anders werken dan bij andere banken. Heb zelf 3 rekeningen bij 3 verschillende banken. Overal is het wel wat. Bij ING nooit geen problemen gehad!
Als eens bij de Rabobank geinformeerd hoe het met de rente zit en dan met name over de periode waarover rentevergoeding plaatsvindt? Ik denk dat je dan snel terug wilt naar de ING!

ja
door janto10 - Jul 8, 2009 om 12:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, heb 1 week geleden ing opgezegt omdat we bij andere bank gaan (Rabobank) Weet iemand hoe lang het duurt voordat ing al je geld op de nieuwe rekening stort ??

Gr Janto

la
door lambikske - Jul 10, 2009 om 13:06
11 Antwoorden / 7 Vragen

Met ingang van februari ben ik overgestapt van de ING naar de ASN-bank met gebruikmaking van de overstapservice. Omdat ING voor de pinpas ieder kwartaal een bedrag van de rekening (die ik niet meer gebruik) afhaalt, heb ik mijn ING-rekening inmiddels opgezegd en niet gewacht tot de 13 maanden voorbij zijn. Opzegging kan heel eenvoudig via de internetsite. Er verschijnt dan wel een waarschuwing dat je na opzegging niet meer kan inloggen. Om die reden is het verstandig eerst een eventueel saldo naar je nieuwe rekening over te maken en dan pas jezelf uitschrijven. Tot mijn verbazing is de overstapservice na mijn uitschrijving nog steeds actueel: een vergeten jaarabonnement waarvoor ik een automatische afboeking heb afgegeven, is zonder problemen via mijn nieuwe rekening afgeschreven.

pahi
door pahi - Jul 12, 2009 om 00:29
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wij zitten ook in dat overstapproces. ING heeft het zelf verprutst als beleggingsbank en met al die bonustrekkers. Daar is gewoon niks positiefs van te maken. Dat er nu zoveel geld ingepompt wordt om deze topzware bank overeind te houden daar kan ik gedeeltelijk nog wel inkomen. Het helpt de werknemers bij ING en het zorgt dat het geld kan blijven rollen. Maar dat er geen eind aan de bonuscultuur komt en dat de samenleving eventueel kan opdraaien voor de eventuele restverliezen is gewoon ronduit hardstikke fout. Al met al is het per saldo een negatief bankverhaal, daar kan je  positief over proberen te doen maar dat is het niet. Wij hebben 4 bankrekeningen en 1 verzekering bij ING en die gaan er allemaal uit. Vandaar ook onze overstap naar de ASN: voor een betere wereld. ING is er, begrijpelijk dat wél, duidelijk niet blij mee en werkt niet bepaald enthousiast mee. Maar ja, als je het niet duidelijk kunt maken via je politieke keus dan is dit natuurlijk een helder signaal. Weg met de graaicultuur en graag weer wat sociale veren oppakken die ING-commissaris Wim K. zo graag liet vallen.

Als je opstapservice goed loopt en je de overige betalingen en ontvangsten geregeld hebt, kun je de INGbetaalrekening nog het beste een paar maanden laten lopen om te zien dat alles goed blijft lopen. Zo niet neem dan contact op met ASN. Daarna kun je de INGbetaalrekenig opzeggen: Je belt met ING service 0800-7011 (wordt een betaalnr. 10ct/min. 0900-0664) Daar neem je het opzeggen mee op. Zij sturen dan een brief (is me vertelt), waarin jij moet tekenen voor beëindiging etc. Voor de zekeheid kun je ook in de voorwaarden kijken op de ING site of ze een adres gebruiken (dat weet ik zelf nog niet) om de opzegbrief aan op te sturen. Je kan natuurlijk, als zij in de zelf opgestelde brief de rekening onnodig lang laten doorlopen, de rekening eerder beëindigen. Wij wachten niet langer als wat nodig is, waarschijnlijk 2-4 mnd na ingang v.d. overstapservice. In de eventuele eigen opzeg brief schrijf je dat je je rekening nr... opzegt en per wanneer en je sluit af met naam adres gegevens en in ieder geval , netjes groeten en ondertekenen natuurlijk.
Succes.

ni
door nico1096 - Jul 12, 2009 om 16:43
10 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo Ameln,

Zie de vraag onderaan.

Sindskort kan ik alleen on-line betalen via ING-internetbankieren met behulp van TANcodes, die je via de mobiele telefoon ontvangt.

Alleen......ik heb én wil geen mobieltje!!!!!

Volgens ING kan iedereen ná 18 mei blijven internetbankieren én betalen, óók als men géén mobiele telefoon heeft. Mooi niet! En de schriftelijke klachten-afhandeling via ING-Klachtenservice is ook prut!

En je kunt wel geld storten bij zo'n fel oranje gekleurd stortingsapparaat, maar een omschrijving intypen voor het stortingsbewijs: ho maar!

Ameln, ook bij ING wqeg vanwage dat internetbankier-gedoe?!?

do
door dominicaan - Jul 13, 2009 om 01:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen ik ook geen mobiel,maar na dat ik de 75ste TAN code had gebruikt,kreeg ik automatisch 100 nieuwe Tan codes per brief.

Misschien alleen voor oud Postbankers??? Denk het niet.

cr
door criticus - Jul 16, 2009 om 10:08
48 Antwoorden / 4 Vragen

Kortweg komt e.e.a. dus hier op neer

1 de overstap service duurt 13 maanden.

2 de rekening bij de oude bank wordt NIET automatisch beeindigd. dit moeten de rekeninghouders zelf doen.

3 het is niet verplicht deze 13 maanden te wachten met opzeggen!! als je er zeker van bent dat er geen geld meer binnenkomt op deze rekening(bv belastingdienst e.d.) kun je de rekening ook opzeggen.

4 op het opzeggingsformulier van de bank vermeld je een rekeningnr. waar het positieve saldo naar kan worden overgeboekt. N.B. een rekening zal niet worden beeindigd bij een roodstand!

5 als je overstapt zal je oude bank NIET automatisch geld overboeken naar je nieuwe bank!! daar zul je dus zelf zorg voor moeten dragen.

groet criticus

wo
door wouter1987 - Dec 6, 2010 om 23:14
12 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=en4maal schreef op maandag 6 jul 2009, 19:48]Ik kan helaas de ING (voormalige ING BANK) niet opzeggen i.v.m. een deposito. Zodra de looptijd daarvan voorbij is doe ik dit direct.
Wat een administratieve puinhoop is het daar.

Dat is koppel verkoop, en dat mag niet!

börgemeister
door börgemeister - Dec 7, 2010 om 02:53
506 Antwoorden / 25 Vragen

Moet u nog steeds per kwartaal bijdragen voor uw ING-(betaal)rekening betalen? Zo ja, dan heeft u nog een ING-(betaal)rekening die actief blijkt te zijn. U kunt waarschijnlijk deze ING-(betaal)rekening schriftelijk of middels inloggen op de website van ING de ING-(betaal)rekening opzeggen.