Opzeggers.com
Via opzeggers.com wilde ik mijn abonnement bij de nrc opzeggen. Ik had niet gezien dat deze site geen onderdeel van de nrc was en dat ik hiervoor moest betalen.
ze schreven dat ze een brief gestuurd hadden aan de nrc met de opzegging en ik kreeg daarbij het bericht hiervoor €29,95 te betalen.
toen ik de nrc zelf belde, bleken ze van opzeggers.com niets te hebben ontvangen, maar zeiden ook geen zaken met hen te doen.
Nadat ik meerdere mailtjes naar opzeggers.com gestuurd had, dat ze helemaal geen brief gestuurd hadden en dat ik dus ook niet wil betalen en de vraag contact op te nemen, kreeg ik als antwoord dat ze gedaan hadden wat de bedoeling was en dat ik netjes moest betalen.
hun telefoonnummer bestaat niet.
ik blijf om de dag een betalingsherinnering krijgen en nu komt er €9 bovenop.
ik blijf ook om de dag de vraag stellen contact met me op te nemen, maar er wordt niet gereageerd.
wat moet ik doen?
toch maar betalen?
Toch maar betalen want doet u dat niet loopt de rekening op.
https://webshopchecker.nl/shop/opzeggers-com/
Voor mogelijk een volgende keer:
Het is zondegeld maar als u daadwerkelijk opdracht hebt gegeven door op de knop te drukken kunt u er vanuit gaan dat ze gegarandeerd incasso in gaan schakelen met alle kosten van dien. Nou zag ik dat de Consumentenbond met een aantal van die clubs afspraken heeft gemaakt en daar zou u zich eens in kunnen verdiepen maar, tenzij u graag procedures voert, ik ken iemand die zag dat als een soort hobby, denk ik dat u er nu nog relatief goedkoop vanaf kunt en dan is het maar klaar.
Inderdaad, u moet betalen. Het staat op hun website en u heeft kennelijk niet (goed) gelezen. In een rechtszaak trekt u aan het kortste einde en kost u onnodig extra geld.
@MAHADMA, dat in een rechtzaak aan het kortste eind wordt getrokken trek ik sterk in twijfel aangezien de opzegging volgens de melding van Ts de NRC niet eens heeft bereikt. Ts dient dan wel schriftelijk bewijs te hebben anders heeft m.i. u wel gelijk.
Heremietkreeft, er zit tijd tussen het opstellen van een brief en het aankomen en behandelen bij de ontvanger. Daar kan rustig 2 tot 3 dagen tussen zitten. Dus als TS in het weekend de opdracht geeft, dan heeft de brief de ontvanger op maandag nog niet ontvangen, maar kan wel gewoon onderweg zijn.
Helaas bent u ondanks veel waarschuwinge in zee gegaan met een van defgenen die op deze manier geld yit andermans zak prbren te halen.
Dit is niet de enige die dat doet en opggen van de NRC, u kreeg al een verwijzing naar een voorbeeldopzegbrief. Ziue ook https://abonnementen.nrc.nl/contact/ .
Helaas, u bent dus met een dienstverlkener in zee gegaan en zou dus moeten betalen. Echter, u geeft aan dat men bij de NRC niets heeft ontvangen en zelfs dat men geen zaken doet met deze 'dienstverlener'.
Dat geeft mij voldoende reden om u te adviseren om niet te betalen en ook nog omdat er dan sprake is van ingebreke blijven (wanprestatie) omdat men kennelijk bij de NRC niets heeft ontvangen. Zorg er wel voor dat u afdoende bewijs heeft en dat geldt dan ook voor het antwoord dat u van NRC kreeg en vraag dat indien u dat nog niet heeft toch ook schriftelijk. Laat u niet intinmideren, ook niet indien men gaat dreigen met incasso of zelfs een incassobureau inschakelt. In beginsel behoeft u in die zin eerst in aktie te komen indien men er toe overgaat om via een echte deurwaarder een exploit laat aanrijken voor een zitting bij de kantonrechter. Dan is het absoluut zaak om dan wel te reageren naar de rechtbank om te voorkomen dat u bij verstek zou worden veroordeeld. Ik kan mij zelfs voorstellen dat u hierover een melding doet bij de politie (geen aangifte, men bepaalt daar dan wel of dat aan de orde is. De gemakkelijkste weg zou zijn om wel te betalen om van al dat gedoe af te zijn en dat is dan wel aan u. Het bevestigt dan wel de 'dsienstverlener'dat hun opzet tot gewin leidt. Het is aan u om te bepalen wat u doet. Een melding aan de ACM www.consuwijzer.nl is m.i. ook zinvol / op zijn plaats. Het is mijn advies, wat u doet is aan u.
Mag ik vragen waarom u zegt geen aangifte?
Hwt doen van aangifte zonder goed bewijs van een strafbaar feit is een strafbaar feit. En daar is m.b.t. deze 'dienstverleners'geen sprake van m.i. Iedereen 'die er mee in zee gaat' doet dat helaas zonder na te gaan of dat de betrouwbare opzegmanier is en gaat bij het gebruik maken ervan akkoord met de dienstverlening em moet dan betalen. Er is een veelheid van waarschuwingen die worden genegeerd indien toch de eerste de beste metrhode die men op het i-net vindt benut.
Zie dit waarbij dus van belang is dat deze dienstverlensre wel op hun site aangeven dat het geld kost. https://maxius.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel326 'Ik adviseer melding omdat men dan bij de plotie zelf kan bepalen of aangifte op zijn plaats is en dat gaf ik ook aan: (citaat uit mijn antwoord: Ik kan mij zelfs voorstellen dat u hierover een melding doet bij de politie (geen aangifte, men bepaalt daar dan wel of dat aan de orde is'.
Zo snel mogelijk betalen, u bent met een commerciële instelling in zee gegaan.
Als u iets moet opzeggen, zoals NRC, ga dan gewoon naar de website van het NRC, maar typ nooit op internet "opzeggen NRC" in. Juist dan komt u bij dergelijke bedrijven uit.
Veel mensen doen dit dus wel en blijven de dupe..
Dat klopt wat je zegt, maar het is volstrekt onlogisch. Als ik iets vsn een bedrijf wil weten, ga ik naar de site van dat bedrijf.
Wordt gewoon misbruik van gemaakt. Op die manier je geld verdienen is triest.
De kosten staan gewoon op dergelijke sites vermeld, het is dus een kwestie van lezen.
Het is onnodig om abonnementen tegen betaling te laten opzeggen door een derde partij, maar nu u heeft daar 'per ongeluk' wel opdracht toe hebt gegeven zou ik maar betalen.
Ik zie nog niet dat er sprake is van wanprestatie; NRC stelt geen brief ontvangen te hebben van opzeggen.com, maar is die brief niet vanuit uw naam verstuurd? En mogelijk was de brief al wel verstuurd maar nog niet aangekomen of verwerkt toen u met NRC belde. Is in uw overeenkomst met opzeggen.com vastgelegd binnen welke termijn de brief verstuurd moest worden en was die al verstreken?
Ik zou niet aanraden te wachten met betalen omdat het bedrijf 'mogelijk' wanprestatie levert. De incassokosten zullen oplopen en die bent u verschuldigd als blijkt dat zij de dienst wel binnen de algemene voorwaarden uitgevoerd hebben. Het lijkt mij handiger nu gewoon te betalen - als er sprake blijkt van wanprestatie kunt u altijd nog reclameren.
Hallo Laout ,
Opzeggers.com valt onder : Rocketmen BV , adres is een kantoorgebouw .
https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=86081020&start=0&site=kvk2014
Vraag een kopie van de brief die Opzeggers.com heeft verstuurd .
Kan ik de brief inzien ?
Jazeker, stuur een mail naar support@opzeggers.nl en wij versturen u kosteloos een kopie van de opzegbrief.
Kan ik jullie bellen ?
Om klanten snel en goed te kunnen helpen hebben wij geen telefonische support. Je kan ons uiteraard wel een e-mail sturen die wij dan beantwoorden.
Als u bij opzeggen van Nrc via opzeggers.com niet heeft aangevinkt dat u afziet van het herrroepingsrecht , heeft u 14 dagen bedenktijd .
De voorwaarden : zie ook Art 9
Artikel 6 – Geen bedenktijd
Nu de levering c.q. uitvoering van de Dienst volledig binnen het verstrijken van de wettelijke Bedenktijd is uitgevoegd, heeft de Consument geen recht op Bedenktijd. De Consument stemt uitdrukkelijk in met het uitvoeren van de Dienst voorafgaand aan het verstrijken van de Bedenktijd en verklaart tevens uitdrukkelijk af te zien van deze Bedenktijd.
https://opzeggers.com/algemene-voorwaarden/
Gaan er geen alarmbellen rinkelen als je je IBAN moet invoeren om een abonnement op te zeggen? En als er voordat je op "Versturen" klikt ziet staan dat het 30 euro kost?
Maak nooit gebruik van deze website!
EX partner heeft mijn gegevens opgegeven om op te zeggen, ik wist hier echter niks vanaf en kreeg tot mijn verbazing in een keer een betaal linkje.
Ik heb direct hierop gereageerd en contact opgenomen met de klantenservice, deze is trouwens zeer slecht bereikbaar.
Aangegeven dat ik dit niet ben geweest en of dit geanuleerd kan worden, uiteraard geen reactie maar wel betalingsherrinderingen blijven sturen.
Vandaag op 19/1/23 na 5 keer proberen zowaar iemand aan de telefoon gekregen, nogmaals de situatie uitgelegd en er wordt gezegd u moet gewoon betalen.
Geen enkele sympathie voor het verhaal, heb de medewerker nogmaals uitgelegd dat ik het niet ben geweest.
Meneer aan de andere kan ging lachen en gaf aan niet mij probleem, dan doet u maar aangifte en dan zien we wel weer verder.
Nogmaals doe nooit iets via dit bedrijf!
Dat uw ex schijnbaar uw mailadres gebruikt staat los van de dienstverlening van dit bedrijf. Uw naam word misbruikt en dat wil zeggen aangifte doen tegen de veroorzaker. Anders kan iedereen dat verhaal gebruiken als ze een keer een fout maken.
De enige andere kans die u zou hebben is dat er een opzegging is gedaan voor een overeenkomst die niet op uw naam stond en niet op uw adres geregistreerd is. Dan is het namelijk onlogisch als daar uw mailadres voor gebruikt word.
Die meneer had helemaal gelijk dat het niet zijn probleem is. Als ik op jouw naam iets bij pak m beet Wehkamp bestel, moet Wehkamp het dan oplossen?
Yup... ik ben er vrijwel zeker van dat deze website 100% onbetrouwbaar is!
Ook wij hebben met dit bedrijf een heel gedoe..
Wij dachten dat wij via onze aanbieder zelf het contract gingen opzeggen, maar het bleek dat wij dit via Opzeggers.com lieten doen.
Ze werken heel slim en sluw zodat iedereen er wel in kan trappen.. Maar goed, wij hebben die 29,95 euro betaald en die zijn we ook kwijt.
Ik raad het jou ook zeker aan om te betalen, om verdere onkosten te vermijden.
Als je dat niet doet dreigen ze met aanmaningen/deurwaarders en kan het bedrag belachelijk oplopen. Ze weten het wel slim te doen ja!
Na contact gehad te hebben met onze contract aanbieder, blijkt al snel dat het contract gewoon door liep omdat er nooit een opzegbrief is ontvangen/verstuurd.
Bij die contact heb ik zelf maar het contract GRATIS stopgezet en niet door Opzeggers. Weg geld dus!
Na contactformulieren en e-mails te hebben verstuurd naar Opzeggers kreeg ik een antwoord terug van
''We hebben wel degelijk uw opzegbrief verstuurd via Post NL, maar we kunnen alsnog een nieuwe opsturen geheel kosteloos''
Mijn antwoord hierop was of ik hiervan een bewijs mocht krijgen van het versturen van de opzegbrief, maar daar kreeg ik als verwacht nooit antwoord op.
Via telefoon zijn ze 3d per week open van 09.00-12.00.
Je staat 5 min in de wacht totdat er een medewerker beschikbaar is, wanneer je wordt doorverbonden dan wordt de lijn automatisch verbroken!
Na dit gedoe ga je vanalles opzoeken over dit bedrijf... Zo ben ik erachter gekomen dat de oprichter van Opzeggers.com ook het bedrijf van Opzeggenbij.nl heeft en op Google ook nog beweerd van niet. Grappig dat je zo kan liegen terwijl je gewoon bloot op internet staat!
Het kan toch niet dat zulke bedrijven mogen bestaan? Ik ga hier in ieder geval wel verder mee!
Wat vooral belangrijk is heden ten dage met internet is o.a. dat "men" niet (meer)(goed) leest voordat men iets invult of op de verzenden/enter toets drukt.
Zeker heel belangrijk, maar mag ik je erop attenderen dat deze topic gaat over een bedrijf die service verkoopt die uiteindelijk NIET gedaan worden!
Dat is zowel bij mij als bij Laout gebeurd, dus ik begrijp je reactie niet en vooral niet dat je het opneemt voor dit bedrijf!
Daarbij staat dit niet op hun website, hoe verklaar je dat?
Hallo,
Ik ben evenals u gedupeerd door deze kloojo's! Mag ik vragen wat u aan verdere stappen hebt ondernomen? Ik heb dit namelijk gemeld bij meerdere instanties die dit gaan uitzoeken. Ik krijg wel steeds weer ( wekelijks) een betalingsherinnering. Daar hebben ze wel de tijd voor, maar een telefoon opnemen kunnen ze niet. Ik wil het onderste uit de kan halen bij dit bedrijf. Ik ben hier nog niet klaar mee.
Gaby, niet bang worden van die brieven hoor. Ze proberen het gewoon en hopen dat er mensen bang worden en toch maar gaan betalen. Zij zitten volledig fout, en stiekem weten ze dat.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer