Ga
door Gazette Jan 5, 2020 om 09:04
Geldzaken & recht

Opzegtermijn abonnement

Bij veel bedrijven hanteren ze een opzegtermijn (bv 1 maand) als ik een contract afsluit voor bv 2 jaar.
Waarom moet ik iets opzeggen voor iets wat ik voor 2 jaar heb afgesloten ?
Rare gang van zaken toch ?

1229 10 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 5, 2020 om 09:11
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Als u een abonnement afsluit voor 1 jaar of 2 jaar kunt u niet meestal niet voor afloop van de termijn opzeggen tenzij u bereid bent om een voortijdse beëinigings vergooeding te betalen.
De  opzegtermijn als genoemd is eerst van toepassing is na afloop van de eerste termijn. Zie: https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/opzeggen-stoppen-annuleren/abonnement-opzeggen

panter22
door panter22 - Jan 5, 2020 om 09:14
6599 Antwoorden / Vragen

Je zult raar op zien als je het licht  aan wilt doen en je bent vergeten een nieuw contract te nemen, Donker en koud.
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/opzeggen-stoppen-annuleren/abonnement-opzeggen

marita5
door marita5 - Jan 5, 2020 om 09:24
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gazette ,

Lees hier eens , klik op de rode regel .

http://www.wetrecht.nl/opzeggen-abonnement/

tijger1
door tijger1 - Jan 5, 2020 om 09:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hoeft helemaal niets op te zeggen en dan liopt het contract gewoon voor onbepaalde tijd door

ro
door ron503 - Jan 5, 2020 om 09:44
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Een twee jarig contract gaat na die twee jaar over in een maandelijks opzegbaar contract en stopt dus niet automatisch. In veel gevallen is dat ook niet handig want als een contract automatisch zou eindigen stopt de levering ook met alle gevolgen van dien, de energielevering stopt, mobiele telefoons werken niet meer, en tv en internet vallen ook uit.

ne
door neodutchio - Jan 5, 2020 om 09:48
5155 Antwoorden / 12 Vragen

In Belgie werkt het zo bij huurhuizen. Vergeet je dus op tijd je huur te verlengen, dan sta je dus gewoon op straat. Gelukkig dat het hier dan beter geregeld is.
Bij proefabonnementen is de wet wel al aangepast, deze mag niet automatisch verlengt worden en stopt dus automatisch. Voor de rest blijft het doorlopen tot er opgezegd wordt.

diumenge
door diumenge - Jan 5, 2020 om 10:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom is dat een rare gang van zaken? Licht eens toe, ik ben benieuwd naar je redenatie.

aurora1
door aurora1 - Jan 6, 2020 om 00:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat wilt u opzeggen en waarom? En gaat dat niet goed? Of gooit u zomaar iets in de groep hier?

Ka
door Kassagebruiker - Jan 6, 2020 om 00:42
683 Antwoorden / 5 Vragen

Dus als u "automatisch" opgezegd wordt dmv een einddatum en u staat er niet bij stil. tja, dan zou u wel eens voor onplezierige verrassingen kunnen komen te staan. pas dan kijkt U "raar".

De keerzijde is dat een bedrijf een lopend abo liever continueerd als opzegt, immers een bedrijf wil omzet maken dmv geld van zijn/haar klanten. Gewoon zelf goed opletten!

ed
door edosantos - Jan 6, 2020 om 11:23
16 Antwoorden / 1 Vragen

Als je ergens vanaf wilt moet je het zelf opzeggen. Je sluit een abonnement af tot wederopzegging met vaak een minimum looptijd inderdaad. Consumenten wil graag alle verantwoordelijkheid bij een bedrijf neerleggen, maar van de consument zelf mag af en toe ook wel oplettendheid en verantwoording worden verwacht.

Overigens heb ik geen idee waar u vraag precies over gaat, maar dat terzijde.