Ba
door Barbabeau Dec 11, 2019 om 13:26
Geldzaken & recht

Order annuleren?

Goedemiddag,

Naar aanleiding van black friday heb ik bij een webshop een nieuwe router besteld tegen een sterk gereduceerd tarief met een levertijd van 10 dagen. Echter kreeg ik gisteren een mail toegestuurd, dat ze het product niet voorradig hebben en de order zullen annuleren.

Nu krijg ik mijn geld wel terug, maar ik zal deze router niet ontvangen voor het afgesproken bedrag. Kan ik nog levering eisen van deze partij?

2711 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 11, 2019 om 13:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou maar hopen dat uw geld echt terugkomt.

tenormin
door tenormin - Dec 11, 2019 om 14:05
16830 Antwoorden / 108 Vragen

U zou het wel kunnen eisen maar ik weet het antwoord nu al: "nee, we leveren het niet meer voor die prijs". En staat het geld al wel op uw rekening? Dat zou mooi zijn.

ne
door neodutchio - Dec 11, 2019 om 15:01
5153 Antwoorden / 12 Vragen

Wat er niet is kan ook niet geleverd worden. Hoe wilt u dat gaan eisen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 11, 2019 om 15:26
16852 Antwoorden / 202 Vragen

Neen. U kunt dat natuurlijk wel proberen maar het heeft m.i. geen enkele zin. Als u onverhoopt hetgeen u betaald heeft niet zou terugontvangen is een andere kwestie.
Voor de volledigheid indien u toch levering wenst: https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 11, 2019 om 16:29
7192 Antwoorden / 3 Vragen

black friday is te vergelijken met een “op = op actie”, hoplijk heeft u volgend jaar meer succes als niet ieders oog op hetzelfde valt tenminste want dat verkleint de kansen.

audb
door audb Dec 13, 2019 om 13:45
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als het een "Op is OP" deal was geweest dan moeten ze dat er bij vermelden.

Daar komt bij dat het geen reguliere product is die ze normaal ook verkopen daar ze altijd bij de leverancier dit kunnen bij bestellen.

Dat is omdat er webshops zijn die "plotseling" geen vooraad meer hebben en dan een dudere model willen verkopen.

<script src="chrome-extension://hfnbbbkabnehoejfhcbbhdicagcoobji/web/libs/ciuvo-addon-sdk.min.js" async="">

aurora1
door aurora1 - Dec 11, 2019 om 18:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe kunt u levering van iets eisen dat er niet is?

audb
door audb - Dec 13, 2019 om 13:46
1668 Antwoorden / 5 Vragen

MaxICT zeker?

<script src="chrome-extension://hfnbbbkabnehoejfhcbbhdicagcoobji/web/libs/ciuvo-addon-sdk.min.js" async="">

1paul
door 1paul - Dec 13, 2019 om 14:19
3149 Antwoorden / 0 Vragen

in principe is op moment van bestelling een overeenkomst ontstaan tussen u en de webwinkel, u kunt dus eisen dat men alsnog levert tegen de overeengekomen prijs...

mo
door mof - Dec 13, 2019 om 14:48
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Gaat u gang, gaat u lekker naar de rechter. Gewoon pech gehad deze keer. Uw geld terug, geen nieuwe goedkope router. Tja, erger zaken op de wereld hoor.

endemion
door endemion - Dec 14, 2019 om 17:27
237 Antwoorden / 3 Vragen

Deze vraag heeft wel vaker gespeeld. Daarbij kwam er volgens mij uit dat in principe de verkoper de overeenkomst na moet komen tenzij het bedrag duidelijk een foutje oid is en dat je dus beter had kunnen weten. Dat gaat natuurlijk niet op met black friday deals maja dan krijg je weer dat gelijk hebben en gelijk krijgen verhaal en helaas is toegang tot de rechtspraak allang niet meer toegankelijk voor iedereen zoals het hoort volgens de grondwet (maja de overheid leeft wel vaker z'n eigen regels niet na).