chanine26
door chanine26 Nov 5, 2007 om 17:23
Geldzaken & recht

Oude belasting aanslag 2000 h06

hallo iedereen.

ik heb een vraag.
ik ben er achter gekomen(geattendeerd door een belastingmedewerker(service balie)

dat ik nog een oude aanslag open heb staan van 2000 de h06.

kleine 2800 euro.

nu had ik daar wegens weinig inkomen een kwijtschelding voor aangevraagd,
nu heb ik vandaag maar weer eens gebeld en mij werd vertelD:

dat ik voor die aanslag geen kwijtschelding of betalingsrgeleling krijg,,is telang geleden .
hij staat nu gewoon open...
ik mag het af betalen...mag ik zelf bepalen elke maand hoeveel..moet zelf bijhouden wat ik betaald heb en hoeveel er nog open staat..krijg geen bevestigingen meer..
dus zelf bijhouden en dan kan ik het zo aflossen.
hij zei ook als je niks betaalt blijft het open staan word niks mee gedaan maar als je straks pensioen krijgt pakken ze het alsnog???ik snap het niet echt..

ik zei van ik ga het gewoon elke maand afbetalen..met een x bedrag en hou het zelf wel bij en na een tijdje kijken wat er nog openstaat..en dan weer door betalen tot het afgelost is...toen zei die ja dat kan..dat is goed.

ik vroeg ook nog kan er geen beslag worden gelegd voor dit bedrag..op loon bijv...

nee zei die dit kan niet...je kan het of zelf af gaan betalen en zelf bijhouden/en boekingen bewaren daar je geen bevestiging krijgt...en anders blijft het open staan tot je pensioen..

ik snap hier helemaal niks van haha..
ik zei nou dan ga ik t maar maandelijks betalen met een x bedrag en vermeld ik zoals gezegd wel het aanslag nummer bij etc..en hou ik het zelf wel bij en los ik het zo wel af..

ik vind dit echt vreemd...begrijpt iemand dit.,,

ook wat tie zegt ja als je niks betaalt blijft het openstaan tot je pensioen..
nou daar ga ik niet op w8 voor die tijd heb ik het allang afbetaald ..

maar kent iemand dit?

hoop op een begrijpelijke uitleg

2398 9 Rapporteer

johanpc
door johanpc - Nov 5, 2007 om 17:32
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Sterk verhaal.

miem
door miem - Nov 5, 2007 om 17:36
69 Antwoorden / 29 Vragen

leuker kunnen we het niet maken

johanpc
door johanpc - Nov 5, 2007 om 17:36
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Is dit ht zelfde verhaal als je vorige 3 vragen?

Is het algelukt om zwart werk tekrijgen zoals je in een vorige vraag van plan was?

chanine26
door chanine26 - Nov 5, 2007 om 17:59
16 Antwoorden / 4 Vragen

sterk verhaal?

zo is het mij verteld vandaag door de gene van de belasting ik had een doorkiesnummer en heb gebeld.

ik ben niet gaan zwart werken nee...ik heb voor alle overige aanslagen allemaal vermindering gehad ..dus dat is opgelost..

maar ik vraag of iemand hier mee bekent is..

en kun je zeggen sterk verhaal maar ik verzin dit niet zelf..

het is een aanslag van 7 jaar geleden..en is in principe gesloten.

ik kan zelfstandig dit aflossen...want ze gaan geen betalingregeling meer voorstellen..hij zei je kan het inlopen moet je wel zelf alles bewaren...en dan los je het alsnog af zoniet blijft het staan tot je pensioen....

zoals ik als zei ik ga het gewoon met een x bedrag aflossen tot het afbetaald is en dan is het bedrag gewoon afbetaald,

ik wilde alleen weten of iemand hier ervaring mee had

johanpc
door johanpc - Nov 6, 2007 om 16:14
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Je stelt de vraag voor de 4e keer sinds augustus. Ben je niet tevreden met de antwoorden die bij de vorige 3 keer gegeven zijn ?

brynnar
door brynnar - Nov 6, 2007 om 16:41
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Belastingschulden verjaren na 5 jaren (tenzij ze gestuit worden door het versturen van een herinnering voordat deze 5 jaren zijn verstreken), dus in feite ben je ze niets meer verschuldigd.

Mvgr - B

tonnieboy
door tonnieboy - Nov 6, 2007 om 16:42
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Die belastingschuld is sinds augustus 2007 al behoorlijk afgenomen van 10.000 naar thans 2.800 euro. Dat is mooi voor u.

Zodra u een betaling doet met vermelding van het aanslagnummer dan wordt er afgeboekt en ontvangt u een mededeling van de BD waaruit de betaling en restant schuld vanzelf blijken.

Succes verder met de afbetaling en het bedrag dat u betaalt moet natuyrlijk wel in overeenstemming zijn met uw witte inkomsten en de normale uitgaven, zodat u geen slapende honden wakker maakt.

kr
door krieties - Nov 7, 2007 om 13:32
442 Antwoorden / 0 Vragen

Een warrig verhaal. Misschien heb ik de oplossing. Omdat het zo'n oud jaar is doet de belasting geen moeite meer om in te vorderen. Aan de S.V.B. (Soc.Verz.Bank) wordt doorgegeven dat je over dat jaar nalatig bent geweest on belasting en premies te betalen. Als je t.z.t. recht hebt op een A.O.W. uitkering, wordt je voor elk jaar dat je nalatig was 2% gekort op je uitkering. Net als iemand die naar het buitenland vertrekt zonder iets te regelen.

chanine26
door chanine26 - Nov 7, 2007 om 13:37
16 Antwoorden / 4 Vragen

mijn overige schulden zijn van 11000 verminderd naar 774..die ga ik af betalen met 64,50 per maand(die regeling is een beslissing met de belasting.

maar nu bleek dat er dus een hele oude openstond die van 2000 de h06..ik vroeg waarom die ook niet meegerekent werd in de afbetaling..en toen zei hij dat daar geen regeling meer voor getroffen werd..en dat ik uit eigen initiatief wel maandelijks wat kon aflossen,.maar ik zou dan zelf alles bij moeten houden,.en moeten kijken wat er na bijv een jaar nog openstaat,

voor die 774 euro waar ik wel een regeling voor heb gekregen krijg ik wel elke keer bericht dat ik afgelost heb en wat er nog openstaat,,omdat die niet verjaard zijn en hun daar zelf een regeling voor hebben getroffen..

en johanpc? wat jij zegt klopt niet ...in augustus was het heeeel anders toen had ik 11000 boven me hoofd en wist niet hoe ik daar vermindering op kon krijgen...dat isme inmiddels gelukt heb zelfs een btalingregeling..er is weinig tot niks meer over en over een jaar is het afgelost..

alleen vonden ze nog een oude aanslag van 2000 en daar gaat mijn vraag nu over...

en als je alleen maar comentaar kan leveren..hou het dan voor je..

ik vraag hier om advies en hulp van deskundige/of mensen die er veel verstand van hebben...