jo
door jordaneesje Aug 8, 2012 om 18:20
Geldzaken & recht

Oude (koop)spaarzegels

Ik heb nog een flink aantal boekjes met koopspaarzegels liggen van de Dagmarkt. Deze is jaren geleden overgenomen en daarna nog een paar keer. Kan ik deze zegels nog ergens inleveren? Hetzelfde geldt voor premiezegels (gratis) en mobil spaarpunten gekregen bij het tanken. Desnoods in te leveren zodat het gebruikt kan worden voor een goed doel.
Met vriendelijke groet,

17086 4 Rapporteer

alarm1233
door alarm1233 - Aug 10, 2012 om 11:55
74 Antwoorden / 4 Vragen

helaas nee.. vermits de winkel overgenomen is en eigen regels heeft tellen die zegels nietmeer vermits hij de acties mee overgenomen heeft maae een nieuwe winkel met nieuwe iddeeen en regels en niet meer aangesloten bij betreffnde instelling van zegels kun je ze niet meer inleveren, zijn waardeloos.
mja een vraagje . dacht je nu echt dat je zegels van een paar jaren geleden nog kon inwissellen?? het is geen 14 -18 meer dat je voedselbonnen of zegels spaart , die zijn helaas verlopen, in deze criusis tijd is het van uitknippen en inleveren er staat een datum op ( kleine regeltjes )

charleycool
door charleycool - Aug 10, 2012 om 12:07
78 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien als je ze inlevert bij de betreffende winkels en zeg dat het voor een goed doel dan doen ze misschien iets voor jou,anders kun je ze weggooien.

ge
door genius2 - Aug 10, 2012 om 16:43
10 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn twee verschillende zaken aan de hand;
1) U heeft gratis zegels, daarvan is betaling niet gegarandeerd, maar het kan best zijn dat er nog uitbetaald wordt als u daarom vraagt (bij elk individueel bedrijf moet je dat controleren of probeer de tip onderaan)
2) koopzegels; Hierbij heeft u geld betaald om een bepaald rendement te halen. Vroeger moesten bedrijven hiervoor toestemming hebben omdat het daarmee aan bankzaken doet (ik heb zelf bij een reclamebureau gewerkt die daarin gespecialiseerd was). Koopzegels waren vroeger "waardepapieren aan toonder". of dat nog zo is weet ik niet, ik heb nog even op internet gezocht maar daarover helaas niets teruggevonden. Zelfs op de site van AH heb ik de voorwaarden niet teruggevonden.

Overigens is het sparen van die koopzegeltjes best lukratief als je snel een kaart vol hebt, het rendement is snel hoger dan die van een reguliere bank (zeker nu).
Neem de bekendste zegel, die van AH. Daarbij koop je bij je boodschappen voor 0,10 Euro een zegel. Na 490 zegels, (€49), is je boekje vol. AH geeft voor dat boekje 52 Euro terug. De rente die je ontvangt over je spaargeld is dan dus 6.1 %. De spaarrente die je van de bank kunt krijgen is veel lager en daarvoor moet je ook nog een heel jaar je geld op die rekening te laten staan. Bij een gemiddeld boodschappen doen is het boekje na 5 weken vol. Na 5 weken sparen heb je dus een rendement van 6.1 % over 5 weken.
AH doet dat natuurlijk niet zomaar want je moet daar dan wel veel boodschappen doen en dat is altijd het doel, klanten binden.

Tip? Ik vond een leuke site spaarzegeltjes.nl, of die netjes doen wat ze zeggen weet ik niet, maar misschien het proberen waard

peedee
door peedee - Aug 10, 2012 om 23:42
96 Antwoorden / 10 Vragen

@Genius2: Daarom vind ik de spaarzegels van de PLUS zo leuk. Je koopt 200 zegeltjes voor €4 en een vol boekje levert €6 op. Dat is 50% rente gemiddeld in twee tot drie weken (bij mij).