pa
door paulo09 Nov 10, 2006 om 14:12
Geldzaken & recht

Ouderen, betaalopdrachten en Interpay

Mijn moeder van 84 krijgt tegenwoordig regelmatig betaalopdrachten terug van de bank met de opmerking dat de handtekening niet klopt. Na contact met de bank krijgen wij te horen dat dit te maken heeft met Interpay. Daar worden de handtekeningen gecontroleerd en als het maar enigszins afwijkt wordt de betaalopdracht niet geaccepteerd. Zoals ik al aangaf is mijn moeder 84 jaar en niet meer zo vast bij de hand. Er kan een lichte trilling in het handschrift zitten. Maar bij bestudering van de betaalopdrachten zie je duidelijk dat het één en hetzelfde handschrift is. De bank geeft aan dat mijn moeder dan maar naar de bank moet komen, maar mijn moeder is slecht ter been. Zij is van dit alles zeer onzeker geworden 'dit kan ik dus ook al niet meer'. Het betalen via bankopdrachten wordt op deze manier bijna onmogelijk gemaakt. Ze is ook niet van de computergeneratie. De kinderen lossen dit nu op, maar ik zou mij voor kunnen stellen dat er ouderen zijn die geen beroep kunnen doen op kinderen of andere familieleden. Wat kan hieraan gedaan worden?


CJS


 

374 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

In sommige plaatsen komt de rabobank naar de ouderen toe, in het bejaardentehuis.
Helaas zal het dan maar toch door de kinderen moeten gebeuren, want wanneer de bank hierin niet precies is, loopt uw moeder de kans, dat een ander haar rekening plundert.
Ja en wanneer er geen kinderen zijn , wat tegenwoordig toch vaker voor komt, dan zal er naar alternatieve moeten worden gezocht, en dan zal het mischien prettig zijn wanneer banken ook aan mee willen werken, zoals bovenstaand geval bij de rabobank

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hier is weinig aan te doen en feitelijk is het ook correct. Ik zou willen dat iedereen nauwkeurig was met die controle, de postbank laat betaalopdrachten door met compleet onbekende (valse handtekeningen  -- bewijsbaar - aantoonbaar)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer