A.
door A.Oceaan Jun 14, 2019 om 16:43
Geldzaken & recht

Overlijdensrisicoverzekering

Hallo,
Naar aanleiding van de uitzending vwb het terugvorderen van te veel betaalde premie voor de olv: destijds was mijn hypotheek en olv afgesloten door iemand van de hypotheekshop in Naaldwijk. Kort daarna is deze vestiging opgeheven. Ik heb nooit bericht gekregen welke hypotheekshop mijn dossier overneemt. Ik heb het hoofdkantoor in Hoorn gebeld met de vraag of ik de brief voor het terugvorderen van te veel betaalde premie naar Hoorn kan sturen. Hij geeft aan dat de adviesbureaus van de hypotheekshop allemaal franshise-ondernemers zijn en dat je deze moet sturen naar het burau waar nu degene met wie ik toentertijd contact had werkt. Klop zijn verhaal of zegt hij dit zodat de hypotheek-shop zijn verantwoordelijkheid niet hoeft te nemen?
Groet,
Paul

[edit redactie ivm benoemen van volledige naam]

2426 4 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jun 14, 2019 om 16:47
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien kunt u uw bericht bewerken, zie bewerk en potloodje en de genoemde namen verwijderen. Het is niet toegestaan deze te noemen. Dit kan binnen een uur na plaatsen van uw bericht.

A.
door A.Oceaan Jun 16, 2019 om 17:41
Antwoorden / 1 Vragen

Dit was mij onbekend. Hoe kan ik de vraag bewerken. Waar kan het potlood vinden?

tenormin
door tenormin Jun 16, 2019 om 17:46
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Oh, dit kan nu niet meer, moet binnen een uur nadat een vraag gesteld is. Maar niemand van de redactie heeft het gezien, dus laat u het maar zo.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 14, 2019 om 17:06
16875 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij correct dat u de vraag stelt aan het bureau dat uw hypotheek advisering (incl. ovr.) heeft overgenomen. Zij het dan dat dat niet aan u bekend is. Als het inderdaad het bureau is met de dubbele naam die u noemt zal het ok zijn. Zo niet, stel dan uw vraag aan de ombudsman van www.kifid.nl die u ongetwijfeld verder zal willen helpen c.q. adviseren.

tijger1
door tijger1 - Jun 14, 2019 om 17:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit is een openbaar forum, waar het niet toegestaan is namen van mensen te noemen. Haal die weg.

Om eventueel, en ik zeg nadrukkelijk, eventueel, iets te kunnen claimen, moet u bij het bedrijf zijn dat u geadviseerd heeft.  En als die hypotheekshops franchisenemers zijn, kunt u niet terecht bij een ander met dezelfde naam.

En als de onderneming opgeheven is, vist u sowieso achter het net.

Hy
door Hypotheekshop Centrale Organisatie - Jun 21, 2019 om 16:55
2 Antwoorden / Vragen

Goedemiddag Paul,

Bedankt voor je bericht.

We hebben wat meer informatie van je nodig om te kunnen achterhalen bij welke franchisenemer jouw dossier ligt.

Zou je jouw gegevens willen mailen naar info@hypotheekshop.nl

Met vriendelijke groet,

De Hypotheekshop