tappie
door tappie Dec 18, 2016 om 16:09
Geldzaken & recht

Overuren

Situatie is als volgt, mn vriend heeft meer dan 4 maanden aan overuren staan, ik begrijp dat, als je het uit laat betalen, je de hoofdprijs aan belasting betaald, hij kan 4 maanden vrij nemen, maar dat wil hij eigenlijk niet.

Bestaat er een optie om ,iig, een deel, bv een maand, voordelig uit ta laten keren zonder dat de toeslagen in gevaar komen omdat het inkomen te hoog wordt?

Is het bv mogelijk om die overuren aan te wenden om zn vrachtwagen rijbewijs te halen?

2542 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Dec 18, 2016 om 16:17
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Laat hij dat dan aan zijn baas vragen, over dat rijbewijs en of dat een mogelijkheid is.

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2016 om 16:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als die overuren in geld uitgekeerd worden, kan dat niet "voordelig" , maar u kunt op toeslagen narekenen wat de gevolgen zijn.

Maar waarom zou u eigenlijk toeslagen moeten hebben, als uw inkomen hoger kan zijn?

Sommige bedrijven kennen een "werkkostenregeling". Dat betekent dat een deel van de bijzondere beloning belastingvrij aangewend kan worden voor andere zaken.

Maar dat zijn in iedergeval niet vier maandsalarissen.

Laat hem dus met personeelszaken contact opnemen om te bekijken of in die richting iets kan worden geregeld.

diumenge
door diumenge - Dec 18, 2016 om 17:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

'zonder dat de toeslagen in gevaar komen'

Weet je waar die toeslagen uit gefinancieerd worden? Uit die (hoofdprijs) belasting die jullie ook niet willen betalen...

tappie
door tappie Dec 19, 2016 om 12:42
289 Antwoorden / 82 Vragen

Ik vind dit een hele nare reactie..., we hebben die toeslagen keihard nodig,omdat er overuren staan wil niet zeggen dat er heel veel verdiend wordt, we zitten potdomme net boven het minimum....!!!

diumenge
door diumenge Dec 19, 2016 om 16:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan betaal je ook niet de hoofdprijs aan belastingen.

hansje klein
door hansje klein - Dec 19, 2016 om 16:50
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wanneer de grote jongens belasting willen vermijden is het groot (verongelijkt) nieuws. De kleintjes hebben geen goed betaalde consulenten, daarom een m. i.  een prima topic waarop hopelijk nu eens geen negatief commentaar komt.

Ik heb persoonlijk geen ervaringen met toeslagen, maar kon werknemers vaak met uitbetaling in natura helpen. M.a.w. is er een dienst of zijn er producten binnen uw bedrijf/branche die u kunt gebruiken/aanschaffen/verhandelen, dan vraag de eigenaar om medewerking i.p.v. uitbetaling. Belastingontduiking? Dat is maar net van welke kant je het aangekaarte probleem bekijkt. Creatieve boekhouding is de juiste term hiervoor.

pi
door pieterwolters Dec 19, 2016 om 18:50
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Oppassen met uitbetalingen in natura. De belastingdienst heeft alle trucs al een keer gezien. En als je het al doet, moet je oppassen dat het kan zijn dat het product niet van jou wordt. Stel dat je een laptop van de werkgever krijgt die de werkgever gewoon als bedrijfsmiddel in de boekhouding zet (kan prima, daar gaan geen alarmbellen van rinkelen) en het bedrijf gaat failliet, dan kan die laptop ook in de boedel worden opgenomen.

Daarnaast heb je tegenwoordig de werkkostenregeling, waardoor een werkgever ook wordt beperkt in wat er in natura gegeven kan worden.

tijger1
door tijger1 Dec 19, 2016 om 19:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In die werkkostenregeling kan dus juist heel veel.

tijger1
door tijger1 - Dec 19, 2016 om 19:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als u die overuren laat uit betalen, zit u boven het minimum. Heel simpel.

aurora1
door aurora1 - Dec 19, 2016 om 19:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heerlijk toch, als je eens zonder toeslagen kunt (die de belastingbetaler tenslotte alsmaar betaalt)?

ra
door raarmaarwaar - Dec 24, 2016 om 22:12
41 Antwoorden / 1 Vragen

Heel goed idee om het geld te gebruiken voor de opleiding vrachtwagenopleiding rijbewijs.
Waarom?

1. Opleiding/scholing is van de inkomstenbalasting aftrekbaar, hierdoor daalt het fiscale inkomen.
2. Omdat punt 1 van toepassing is, blijft het te ontvangen toelsagen intact.

Dus dubbel voordeel.