st
door stiel Mar 22, 2008 om 17:25
Geldzaken & recht

Oxxio jaarafrekeningen

Ik zit al vanaf 2003 bij durion/oxxio , geen problemen gehad totdat ik zeer lang op het eerste  jaarafschrift heb moeten wachten , ik wacht nog steeds op een paar jaarafrekeningen , maar in april 2008 word ik al overgenomen door essent , want ik ben overgestapt .

Wat kan ik verwachten ?

verjaren rekeningen ?

349 3 Rapporteer

poltol
door poltol - Mar 22, 2008 om 20:12
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Ik hoop voor u dat de overstap zonder problemen gaat verlopen. U weet toch wel zeker dat u van OXXIO af bent? Zorgt ESSENT voor de overstap? Heeft u zelf alle acties gedaan die u doen moest? De rekeningen moet u nog wel betalen. De energie is immers afgenomen van OXXIO. Volgens mij zit er 5 jaar tussen gebruik en rekening. Wat u wel kunt doen is OXXIO per aangetekende brief, met ontvangstbevestiging, sommeren om bv voor 1 juni 2008 u de jaar afrekeningen te sturen. Ik hoop ook, voor u, dat u de meterstanden goed heeft genoteerd. Doe dat ook met de overstap. Mail OXXIO en ESSENT uw meterstand op het moment van overstap.

Succes, poltol

he
door hermanicus - Apr 4, 2008 om 16:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb mn eerste jaar afrekening binnen en deze is van periode 11-03 tot 11-04, of ik even 450€ wil bijbetalen, ze hadden het al afgeschreven voor me?????????? het klopt niet eens ze hadden het vooschotbedrag opgeteld ipv eraf gehaald, ben nu weer met ze aan het steggellen om het geod te krijgen, ondertussen dreigen ze wel met meerkosten om de huidige rekening te betalen, maar ze bekijken het maar even.

Het is toch belachelijk dat dit zomaar kan na bijna 4 jaar, en eerlijk is eerlijk ik heb niks in de gaten gehad anders had ik al eerder aan de bel getrokken en/of overgetapt. Ik ben nu wel overgestapt per januari, maar januari en februari werden wel weer automatisch afgeschreven, februari kon ik nog terughalen, tjonge wat een ellende allemaal.

is er geen wettelijk verjaringstermijn voor dit?

st
door stiel - Apr 4, 2008 om 19:15
4 Antwoorden / 4 Vragen

ik heb in december nog een brief gehad dat alles geregeld zou worden met die jaarafrekeningen , dat ik tussen de 2 en 6 weken bericht zou krijgen . Daar wacht ik nu nog op .

Ik weet al dat ik meer dan 1000 euro terug moet betalen , want vorig jaar in mei hebben ze meer dan 800 euro terug geboekt .De reden was dat ik in 2005 had opgezegd , maar dat was een fout van de netbeheerder . dus hebben ze alles tot mei 2007 teruggestort en dat ik op een nieuwe jaar afrekening moet wachten .als dat meer dan 250 euro zou zijn kan ik een betalingsregeling treffen .Vanaf januari dit jaar zijn ze weer voorschotten gaan afschrijven .

Op 16 april neemt Essent de stroom over , daar heb ik al wel 3 brieven van gehad .Bedankt voor de aanvraag , en het is goedgekeurd , en nog een herinnering dat ik op 16 april word overgenomen en mijn meterstanden door moest geven .

Ik hoop voor iedereen die zoveel problemen heeft met oxxio veel sterkte .