br
door brendapoppe May 18, 2007 om 16:06
Geldzaken & recht

PABO dekbed

Inmiddels ben ik een half jaar geleden getrouwd met mijn lieve man Hans. Om de huwelijksnacht goed te vieren vond mijn man het leuk om een dekbed te bestellen. Voor het gemak bij PABO, waar we toch met foldertjes van doodgegooid werden. Toen hij het bed wilde opdekken bleek dat ze 2 hoeslakens hadden opsegstuurd en dus het verkeerde hadden. Dit werd verholpen en jawel 4 maanden later kreeg ik een nieuw dekbed binnen (inmiddels had ik al 3x a 0,20 eurocent per minuut gebeld en ik zou ook een tegoedbon krijgen) en wat denk je een 1 persoonsdekbed, zonder ook maar een tegoedbon) Hierna hebben we het 3 weken geleden terug op laten halen en ons geld terug gevraagd. Wat we nog steeds niet hebben ontvangen. Toen ik net belde zeiden ze dat ze niet aan tegoedbonnen doen en dat ze het pakketje nog niet binnen hebben. Heeft iemand een idee wat ik nu nog moet doen, want de wittebroodsweken zijn allang voorbij, maar een dekbed of geld is er nog steeds niet. Hoe kan ik een klacht indienen bij de consuementenbond? of moet ik dan eerst lid worden?


 

488 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - May 18, 2007 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

brendapoppe: heeft u de bevestiging dat het pakket is opgehaald, ik hoop voor u van wel.


Hoe dan ook is hier sprake van het tekortkomen in het naleven van een overeenkomst maar naleving moet wel gevorderd worden middels een procedure. het minste wat u kunt doen is de leverancier per brief, aangetekend te verzenden in gebreke stellen en aansprakelijk.


Als u de consumentenbond wilt inschakelen moet u inderdaad lid zijn. heeft u rechtsbijstand, schakel dan die in.


http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html  wanprestatie

ve
door verwijderd - May 18, 2007 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag brendapoppe,


Vraag: wat is PABO? Is dat een gewone winkel of is dat een internetshop?


Vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - May 18, 2007 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Read@ Pabo is een internetshop met erotische artikelen.

ve
door verwijderd - May 18, 2007 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nogmaals dag brendapoppe,


In principe moet deze shop binnen dertig kalenderdagen de aankoopsom retourneren. Doen ze dat niet en zijn ze lid van de thuiswinkelorganisatie dan kun je daar een klacht indienen.


Verwijzing naar site Thuiswinkel Waarborg:


(geschillencommissie thuiswinkel)


http://www.thuiswinkelwaarborg.nl/


De Nederlandse Thuiswinkel Organisatie, kortweg Thuiswinkel.org, is de branchevereniging voor bedrijven die producten en/of diensten op afstand (via catalogus, internet, televisie, post, telefoon, etc.) verkopen aan consumenten.

De branchevereniging is dé ontmoetingsplaats van iedereen die betrokken is bij 'verkopen op afstand' van producten en/of diensten aan consumenten.


Geschillencommissie Thuiswinkel
Postbus 90600
2509 LP DEN HAAG


Bezoekadres:
Bordewijklaan 46, 2e etage
2591 ZR Den Haag


Sukses, groeten, Read2.

ve
door verwijderd - May 19, 2007 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het is een postorderbedrijf, met zoals bijna alle postorderbedrijven tegenwoordig ook een internetpagina.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

opaplop
opaplop - Jun 27, 2024 om 14:25
Geldzaken & recht

Post NL

Heb spullen besteld, die zouden via Post nl komen, alles afgesproken, dag,tijd en ook een plaats waar ze het mogen neerzetten. Nu krijg ik bericht,uw pakket komt niet. U kan een andere dag en tijd afspreken, maar dan is het zo, dat ik er weer extra voor moet betalen als ik het sneller zou willen hebben.
Is dit gebruikelijk bij Post NL????


Lees meer

je
jelloowmelloow - Jun 26, 2024 om 06:02
Geldzaken & recht

Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?

In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer

ke
keesbakels - Jun 27, 2024 om 10:05
Elektronica & tv

Hoe krijg ik hinderlijke voice over weg?

Goedemorgen forumleden,

Bij het afspelen  van de opgenomen programma's "the unheard tapes", uitgezonden door de EO, spreekt er een buitengewoon hinderlijke voice over mee. Niet alleen doet deze (AI?) stem zijn best om vrijwel alle klemtonen verkeerd te leggen, ook zijn er rare versprekingen zoals het uitspreken van D-Day als deedee en van zooi maakt hij 2001. Om van Franse plaatsname ... Lees meer