ja
door janet1980 Nov 25, 2013 om 10:41
Geldzaken & recht

Pakje onder rembours. PostNL stort geld niet

Ik heb 30 oktober een pakketje onder rembours verzonden. Dat leek me gezien het hoge geldbedrag een veilige en betrouwbare optie.
Na een week was mijn geld nog niet gestort, terwijl ik van de ontvanger had begrepen dat zij het pakketje al lang had ontvangen en betaald.
Omdat het geldbedrag binnen 10 werkdagen op mijn rekening gestort moet worden, heb ik nog even gewacht.
Inmiddels heb ik een aantal keren telefonisch contact gehad met PostNL en je raadt het al....het bekende kastje naar de muur verhaal.
De eerste medewerker vertelde mij dat het pakketje nooit was opgehaald. De tweede medewerker vertelde mij dat dit een foutje was en dat het pakketje wel degelijk was opgehaald en betaald. Ik zou worden teruggebeld.
Omdat dit maar niet gebeurde, heb ik weer een aantal keren gebeld. Mij werd beloofd dat ik dezelfde dag weer terug gebeld of gemaild zou worden. U raadt het al...ik heb inmiddels al weer twee keer moeten bellen en ik krijg elke keer dezelfde belofte, die niet wordt nagekomen.
Het spoor lijkt dood te lopen bij de klantenservice omdat zij me niet meer kunnen vertellen dan dat mijn klacht in onderzoek is.
Ik heb wel 15,95 moeten betalen opdat ik op een veilige manier mijn geld zou krijgen. Welke stappen zou ik verder kunnen ondernemen?

3358 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 25, 2013 om 11:03
2189 Antwoorden / 14 Vragen
0

Indien niet opgehaald of afgeleverd zou het retour afzender zijn gegaan en U ontving niets.

Heeft U wel juiste bank rekening nummer gegeven en netjes geschreven?
Een 0 kun je slordig geschreven ook als 6 of 9 zien.


Dus was Uw bank nummer duidelijk ingevuld en heeft U bewijs via Track & Trance dat het is afgeleverd?

Een mail van de ontvanger is ook bewijs en getuige dus eis nu binnen redelijke termijn het bedrag.

ja
door janet1980 - Nov 25, 2013 om 11:45
10 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor uw reactie, maar dat is niet het geval.
Het pakketje is afgeleverd en het bankrekeningnummer is elektronisch ingevoerd. Daarnaast is het gecheckt bij Post NL. Post NL erkent dat het pakketje is afgeleverd en het bankrekeningnummer klopt. Ze weten alleen niet waarom het bedrag niet is gestort. Het probleem is juist dat Post NL het vanaf dit punt niet correct afhandelt.
De medewerkers van de klantenservice hebben mij meerdere malen beloofd terug te bellen of te mailen echter verzuimen zij dit al 2 weken lang om te doen. Bewijs genoeg, maar de respons is er niet.
Mijn vraag is bij wie ik de eis kan neerleggen, want bij de klantenservice loopt het dood.

ja
door jans2 - Nov 25, 2013 om 12:16
311 Antwoorden / 4 Vragen
0

Heeft u al een klacht ingediend? Na al dat bellen is het belangrijk dat u verder zwart op wit (per brief of email) communiceert. Klachten post.nl klik hier.

ja
door janet1980 - Nov 25, 2013 om 12:47
10 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=jans2 schreef op maandag 25 nov 2013, 12:16]Heeft u al een klacht ingediend? Na al dat bellen is het belangrijk dat u verder zwart op wit (per brief of email) communiceert. Klachten post.nl klik hier.

Dank u wel voor deze goede tip en de link. Ik heb direct ook op deze wijze een klacht ingediend.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer