Pakje onder rembours. PostNL stort geld niet
Ik heb 30 oktober een pakketje onder rembours verzonden. Dat leek me gezien het hoge geldbedrag een veilige en betrouwbare optie.
Na een week was mijn geld nog niet gestort, terwijl ik van de ontvanger had begrepen dat zij het pakketje al lang had ontvangen en betaald.
Omdat het geldbedrag binnen 10 werkdagen op mijn rekening gestort moet worden, heb ik nog even gewacht.
Inmiddels heb ik een aantal keren telefonisch contact gehad met PostNL en je raadt het al....het bekende kastje naar de muur verhaal.
De eerste medewerker vertelde mij dat het pakketje nooit was opgehaald. De tweede medewerker vertelde mij dat dit een foutje was en dat het pakketje wel degelijk was opgehaald en betaald. Ik zou worden teruggebeld.
Omdat dit maar niet gebeurde, heb ik weer een aantal keren gebeld. Mij werd beloofd dat ik dezelfde dag weer terug gebeld of gemaild zou worden. U raadt het al...ik heb inmiddels al weer twee keer moeten bellen en ik krijg elke keer dezelfde belofte, die niet wordt nagekomen.
Het spoor lijkt dood te lopen bij de klantenservice omdat zij me niet meer kunnen vertellen dan dat mijn klacht in onderzoek is.
Ik heb wel 15,95 moeten betalen opdat ik op een veilige manier mijn geld zou krijgen. Welke stappen zou ik verder kunnen ondernemen?
Indien niet opgehaald of afgeleverd zou het retour afzender zijn gegaan en U ontving niets.
Heeft U wel juiste bank rekening nummer gegeven en netjes geschreven?
Een 0 kun je slordig geschreven ook als 6 of 9 zien.
Dus was Uw bank nummer duidelijk ingevuld en heeft U bewijs via Track & Trance dat het is afgeleverd?
Een mail van de ontvanger is ook bewijs en getuige dus eis nu binnen redelijke termijn het bedrag.
Bedankt voor uw reactie, maar dat is niet het geval.
Het pakketje is afgeleverd en het bankrekeningnummer is elektronisch ingevoerd. Daarnaast is het gecheckt bij Post NL. Post NL erkent dat het pakketje is afgeleverd en het bankrekeningnummer klopt. Ze weten alleen niet waarom het bedrag niet is gestort. Het probleem is juist dat Post NL het vanaf dit punt niet correct afhandelt.
De medewerkers van de klantenservice hebben mij meerdere malen beloofd terug te bellen of te mailen echter verzuimen zij dit al 2 weken lang om te doen. Bewijs genoeg, maar de respons is er niet.
Mijn vraag is bij wie ik de eis kan neerleggen, want bij de klantenservice loopt het dood.
[quote=jans2 schreef op maandag 25 nov 2013, 12:16]Heeft u al een klacht ingediend? Na al dat bellen is het belangrijk dat u verder zwart op wit (per brief of email) communiceert. Klachten post.nl klik hier.
Dank u wel voor deze goede tip en de link. Ik heb direct ook op deze wijze een klacht ingediend.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer