Pakketje post NL
Een tijdje geleden heb ik iets retourgestuurd naar een antwoordnummer. Helaas heb ik heb bewijsje weggegooid. Een maand later kreeg ik alsnog een rekening binnen en ik snapt er niks van. Contact opgenomen met het bedrijf en het bedrijf beweert niks te hebben ontvangen. Daarna heb ik contact opgenomen met Post NL en die kunnen dus niks terug vinden, maar wat ze wel terug kon vinden was dat alles op die dag (de dag dat ik het pakketje heb verzonden) bezorgd was bij het desbetreffende bedrijf. Nu willen ze hier dus een bewijs van, maar Post NL kan dit niet geven. Nu is het een tweestrijd en moet ik alsnog de rekening betalen aan het bedrijf. Het bedrijf wilt me hierin niet tegemoed komen en ik moet dus het hele bedrag betalen. Wat vinden jullie hiervan? Is dit reeël of niet? Ik vind dat het bedrijf op zijn minst het bedrag kan verminderen, omdat het niet enigszins mijn schuld is dat het pakketje er niet is....
Het is ook niet de schuld van het bedrijf dat jij het verzendbewijs hebt weggegooid. Zo kan iedereen wel zeggen iets geretourneerd te hebben zonder daar bewijs van te hebben. Het bedrijf stuurt jou dan ook niet voor niets een rekening, zo simpel is het gewoon. Het bedrijf is dan helemaal niet verplicht om jou op een of ander manier hierin tegemoet te komen. Dat het pakketje er niet is, wil niet zeggen dat jij dan maar kan bepalen dat het bedrijf het bedrag dan maar moet verlagen. Hoezo? Bewijslast ligt dus bij jou.
Stuur het bewijs van Post. nl door naar het bewuste bedrijf. U MOET hiervan een schriftelijke bevestiging hebben. Bij terugzenden van willekeurig wat via Track & Trace altijd controleren of het pakket IS afgeleverd. Doe ik altijd. En bel/sms dan vervolgens voor ontvangst. Verlang bevestiging per mail. Tip voor mensen die zo nu en dan via een site als Marktplaats verzenden. Mvrgr.
Dat bewijs heeft de TS dus weggegooid.
Post.nl zou een overzicht moeten hebben van aangeleverde pakketten vanaf afzender naar ontvanger. De ontvanger is bekend. Wanneer de afzender NIET bekend is wordt het een onoverkomelijk probleem. Mvrgr.
Lijkt mij dat PostNL wel iets beters te doen heeft. Je krijgt niet voor niets een verzendbewijsje.
Diewilik
@mat matheij, adviseer u de vraag van Ts echt eens goed lezen en staat nml, Nu willen ze hier dus een bewijs van, maar Post NL kan dit niet geven.
Kan of wil niet. Daar ging het om. Servicegericht zijn en indien mogelijk oplossen. Zoals gezegd wanneer ontvangstadres bekend is en verzender ook. Mvrgr.
Als ik iets terugstuur bewaar ik het verzendbewijs tot op de dag dat ik het aankoopbedrag terug op mijn rekening heb staan. Dat is voor mij het sein: men heeft de goederen weer ingeboekt. U heeft het bewijs weggegooid en vindt dat men u op uw mooie bruine ogen moet geloven. Zo zit de wereld niet in elkaar. Volgende keer beter opletten maar nu betalen.
@diewilik Ach ik blijf tegen beter weten in geloven in de bedrijfsvoering van bepaalde bedrijven. Ze begrijpen het lekkend vat principe niet. Je moet veel mensen aanwerven om degene die weglopen te compenseren. Mvrgr.
PostNL heeft geconctroleerd dat alle pakketjes die aangeboden zijn voor 'het bedrijf' ook bezorgd zijn. 'Het bedrijf' heeft jouw pakketje niet ontvangen. Dus zat jouw pakketje niet bij de pakketjes die die dag ter verzending aangeboden zijn aan PostNL. U bestrijdt de derde conclusie. Dan is het wel aan u om aan te tonen dat u het pakketje wel aangeboden hebt aan PostNL. Nu u geen bewijs meer hebt, zou u hooguit aan PostNL kunnen vragen of zij aan u kunnen bevestigen dat u op die datum afzender was van een pakket dat is bezorgd bij 'het bedrijf'. Maar als PostNL dat niet kan (of wil), dan rest u niets anders dan te betalen.
Draai de rollen nu eens om. Wat had u gedaan als het bedrijf had beweerd het pakketje te hebben geleverd en het bewijs hiervoor niet meer had.
Vreemd dat u het verzendbewijs weggooit voordat u zeker weet dat het desbetreffende bedrijf het pakketje dan ook daadwerkelijk heeft ontvangen.
Zonder verzendbewijs zult u gewoon moeten betalen.
Zo'n bewijsje moet je natuurlijk niet binnen een paar weken weggooien! Je krijgt dat met een reden nietwaar?! Nu heeft u inderdaad 'geen poot om op te staan' want u kunt niet eens bewijzen dat het bij Post NL is geweest. Had u dat wel dan kon het bedrijf zelf verhaal gaan halen bij Post nl. Nu: Helaas, gewoon betalen. U zit fout want u kunt niets bewijzen!! Gevalletje ESDB zoals dat heet.
Als het bedrijf weet dat je het bewijs niet meer hebt ben je de pineut,ben bang dat je voor de kosten opdraait.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer