we
door werkeloze1 Jan 12, 2015 om 14:15
Geldzaken & recht

Pensioen bij WW of sociale uitkering?

ik heb altijd gewerkt ( 39 jaar) , maar door deels afkeuring en alleen uitzendwerk na te zijn "ontslagen "door boven genoemde,, nu door crisis en leeftijd in de WW( tot 2016) - en straks socialedienst,,en ik betaalde altijd mijn pensioen premies , ( nu veel gespreid over diverse fondsen) - maar doordat UWV van ons belasting geld wel de uitkeringen betaald , maar helaas geen pensioen afdraagt ondanks dat ZIJ nu mijn werkgever zijn,,!! heb ik een ZEER groot gat , en met de socialedienstuitkering op komst NOG groter , en met mij velen,, wie gaat straks mijn huur betalen en meer? want door dit gat heb ik straks een ZEER klein aanvullend pensioen ( zoals ik het ongeveer kon berekenen net 80 eu per maand bruto boven op het regeringspensioen) , iedereen praat altijd over hen die werken en samen meer dan 2500 NETTO in huis hebben , maar wij die NETTO net 1200 hebben daar hoor je niemand over,, vraag eens aan regering en UWV hoe men denkt dit aanstaande probleem van en voor AL die mensen ( oudjes) die nu ontslagen zijn door de crisis?
want werk vinden kan niet, uitzendbureaus schrijven mij UIT in plaats van IN , want oudjes zijn "niet bemiddelbaar" op de arbeidersmarkt.!

1646 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 12, 2015 om 14:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het UWV is niet uw werkgever, maar verzorgt slechts de uitkering. De WW wordt opgebracht door premies en niet betaalt uit beladtinggeld.

Maar als u nu rond kunt komen van uw WW, zult u tzt met AOW en een pensioentje niet slechter af zijn.

we
door werkeloze1 - Jan 12, 2015 om 16:01
3 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 12 jan 2015, 14:24]Het UWV is niet uw werkgever, maar verzorgt slechts de uitkering. De WW wordt opgebracht door premies en niet betaalt uit beladtinggeld.

Maar als u nu rond kunt komen van uw WW, zult u tzt met AOW en een pensioentje niet slechter af zijn.

we
door werkeloze1 - Jan 12, 2015 om 16:04
3 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 12 jan 2015, 14:24]Het UWV is niet uw werkgever, maar verzorgt slechts de uitkering. De WW wordt opgebracht door premies en niet betaalt uit beladtinggeld.

Maar als u nu rond kunt komen van uw WW, zult u tzt met AOW en een pensioentje niet slechter af zijn.

wie zegt dat ik ROND KAN komen?
1200 is ver beneden minimum deze tijd om rond te komen - huur alleen al snoept meer dan de helft op en als je dan nog Pubers in huis hebt met school ( MBO) kosten , dan heb je niet veel over! en pensioentje zal NOG lager uitvallen , -( alleenstaande pensioen is ONDER de 1000 eu Netto) volgens pensioensites. dus hoe moet men dan leven? net als na de oorlog? alles op de "bon " halen . ( o.a. voedselbank?) zou niet moeten in zo'n rijk land als Nederland...

tijger1
door tijger1 - Jan 12, 2015 om 18:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan komt u ongetwijfeld in aanmerking voor huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget, kinderbijslag. En voor schoolhosten kunt u een bijdrage krijgen van Duo
Plus ook nog de combinatiekorting.

En die pubers kunnen dan al op hun eigen benen staamn.

me
door mein33 - Jan 12, 2015 om 18:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Indien er, zoals u aangeeft, 39 jaren pensioen is opgebouwd middels het werkgevers- en werknemersdeel, dan krijgt u meer pensioen (niet te verwarren met de AOW) dan u hier noemt.
Aangezien u bij verschillende werkgevers heeft gewerkt zult u ook bij verschillende pensioenfondsen pensioen hebben opgebouwd.
Ook is van belang of er alleen pensioenopbouw heeft plaatsgevonden door de werkgever (werkgeversdeel) of dat u zelf ook pensioenpremie heeft betaald (werknemersdeel).
Het is goed dat u weet bij welke werkgevers en hoelang u daar heeft gewerkt en aan welke pensioenfondsen u allemaal deelneemt.
U zou kunnen proberen om het e.e.a. na te kijken op www.mijnpensioenoverzicht.nl

Cookies
door Cookies - Jan 12, 2015 om 19:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Boven op die 1200 euro komen de nodige toeslagen.

tijger1
door tijger1 - Jan 12, 2015 om 20:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33

Hoe kunt u nou zeggen dat iemand meer pensioen opgebouwd zou moeten hebben? U hebt toch helemaal geen idee van de hoogte van het inkomen in de loop der jaren?

En dan elke keer dat rare verhaal over werkgevers en werknemersdeel. En zijn nog maar nauwelijks werkgevers die een premievrij pensioen aan hun werknemers aanbieden. Dus als er een pensioenregeling is, betaalt zo goed als altijd de werkgever en de werknemer premie en de aanspraken op later pensioen worden in één bedrag vermeld.

tijger1
door tijger1 - Jan 12, 2015 om 20:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het netto AOW pensioen voor een alleenstaande is € 1.057,64 per maand.

we
door werkeloze1 - Jan 12, 2015 om 21:19
3 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 12 jan 2015, 18:24]Dan komt u ongetwijfeld in aanmerking voor huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget, kinderbijslag. En voor schoolhosten kunt u een bijdrage krijgen van Duo
Plus ook nog de combinatiekorting.

En die pubers kunnen dan al op hun eigen benen staamn.
1 al die extra's heb ik al en dan nog is het te weinig , maar ik kom zo NET boven de minimum grens voor Duo dus dat gaat niet en combi ook niet, en kinds staan via co ouderschap bij ex, dus geen kinderkortingen of bijslag,, en huur.... ha , ja net 78 eu per maand , dat zet geen zoden aan de dijk hoor,
en AOW zoals je zegt misschien net 1000 eu , maar ik heb nu net iets meer dus ga ik er weer op achteruit en kan huur dan niet betalen en ook ziekte kosten wordt door het eigen risico lastig te voldoen als men ouder wordt en behoeftig,, ( ben al deels afgekeurd en kan alleen erger worden nooit beter) - nee ZIJ die altijd betaald hebben met elk werk aan nemen wat er is ook al verdien je wat minder , omdat er anders geen werk is voor je ,, dan krijg je een ERG LAAG WW en dat hier in Nederland , DOM om eigen mensen zo weg te gooien die het wel opgebouwd hebben voor hen in Den Haag nu ..

tijger1
door tijger1 - Jan 12, 2015 om 21:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als uw huur werkelijk de helft van uw inkomen is, of nog meer zoals u schrijft, kan de huurtoeslag helemaal niet kloppen.

Voor de huurtoeslag tellen de kinderen wel mee. En als de ex het KGB en KB ontvangt moet zij ook maar de bijdrage voor school betalen en bij Duo aanvragen.

wi
door wilhelmina59 - Jan 15, 2015 om 11:29
533 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte TS, met u zijn er nog ongeveer 800.000 die er niet om gevraagd hebben om zonder werk te zitten.
Maak er het beste van.

ma
door maus2 - Jan 16, 2015 om 12:14
37 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi, volgens mij betekent co-ouderschap dat er maar 1 kinderbijslag ed krijgt. Dan hoeft u dus eigenlijk alleen voor de kosten die u maakt als de kinderen bij u zijn te betalen. Geen school, kleding, enzovoort. Dit betekent ook dat u geen alimentatie betaalt.
Voor de overige extra, s kunt u het nazoeken bij toeslagen.nl.
Wie weet heeft u nog ergens recht op.