bonjuk
door bonjuk Nov 14, 2011 om 19:02
Geldzaken & recht

Pin apperaat haalt 2 keer geld af

Vanmiddag heb ik in een supermarkt gepind ,toen ik thuis kwam ,even controleren !!!En ja er is twee keer het zelfde bedrag afgeschreven ,op de zelfde tijd en de zelfde code,s.De bank gebeld en daar kreeg ik te horen dat als hun (SNS)gingen uitzoeken kost dat 24,50,dat is toch van de gekke ,mijn boodschappen waren 19,45.Weet iemand wat ik kan doen om het terug te krijgen???.Gr Bonjuk

27708 43 Rapporteer

poltol
door poltol - Nov 14, 2011 om 19:06
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Ga om te beginnen eens terug naar de winkel waar het fout is gegaan.
Doe dat nu nog de meeste supers zijn open tot 20 uur.
Daar kunnen ze namelijk ook controleren of het twee keer bij hun is geboekt. Mogelijk krijgt u het dan direct mee terug.

Succes, poltol

tenormin
door tenormin - Nov 14, 2011 om 19:08
16877 Antwoorden / 108 Vragen

Naar de super terug, wachten tot de kassa's zijn geteld, toen je bon en het moet in orde komen.

tenormin
door tenormin - Nov 14, 2011 om 19:09
16877 Antwoorden / 108 Vragen

poltol, had jouw antwoord nog niet gelezen, was nog aan het rikketikken, sorry voor eensluidend antwoord.

bonjuk
door bonjuk - Nov 14, 2011 om 19:22
55 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb de supermarkt gebeld en die hebben gezegd dat ik een uitprint moest maken ,en dan morgen langs komen ,want dan is die persoon er, die er over gaat ,deze is om 6 uur dicht ,dus pech !!!

zwemmer
door zwemmer - Nov 14, 2011 om 19:25
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Dit is mij een aantal malen overkomen en bleek zich 's nachts vanzelf te herstellen. Ik hoop voor je dat het in dit geval ook zo opgelost wordt.

Zwemmer

poltol
door poltol - Nov 14, 2011 om 19:26
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=bonjuk schreef op maandag 14 nov 2011, 19:22]Ik heb de supermarkt gebeld en die hebben gezegd dat ik een uitprint moest maken ,en dan morgen langs komen ,want dan is die persoon er, die er over gaat ,deze is om 6 uur dicht ,dus pech !!!

Laat u morgen hier dan nog even weten hoe het afgelopen is?
Alvast bedankt.

@Tenormin dat overkomt ons allemaal wel eens een keer.

Vr.gr. poltol

valerius-2
door valerius-2 - Nov 14, 2011 om 19:55
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=zwemmer schreef op maandag 14 nov 2011, 19:25]Dit is mij een aantal malen overkomen en bleek zich 's nachts vanzelf te herstellen. Ik hoop voor je dat het in dit geval ook zo opgelost wordt.

Zwemmer

Mij ook de volgende dag alles weer in orde zonder dat ik er mededeling hier over heb gedaan.

bonjuk
door bonjuk - Nov 14, 2011 om 20:02
55 Antwoorden / 21 Vragen

Als het weer goed is zal ik jullie bedanken voor de reacties.Gr Bonjuk

snsbank webcare
door snsbank webcare - Nov 15, 2011 om 11:18
54 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Bonjuk,

Het is inderdaad heel vervelend dat het bedrag twee keer is afgeschreven. Zoals Zwemmer aangeeft, wordt een dubbele afschrijving meestal weer hersteld. Als je je adresgegevens en telefoonnummer mailt naar webcare@sns.nl, nemen we contact met je op en zoeken we het voor je uit.

Met vriendelijke groet,

Wilma
SNS Bank Webcare

tdehond
door tdehond - Nov 15, 2011 om 11:48
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=snsbank webcare schreef op dinsdag 15 nov 2011, 11:18]Beste Bonjuk,

Het is inderdaad heel vervelend dat het bedrag twee keer is afgeschreven. Zoals Zwemmer aangeeft, wordt een dubbele afschrijving meestal weer hersteld. Als je je adresgegevens en telefoonnummer mailt naar webcare@sns.nl, nemen we contact met je op en zoeken we het voor je uit.

Met vriendelijke groet,

Wilma
SNS Bank Webcare

Waarom moet een klant voor het uitzoeken betalen als er bij pinverkeer een dubbele afboeking gemaakt wordt?

Of valt dit weer onder lucratief bankzaken doen?

ro
door ron530 - Nov 15, 2011 om 11:51
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Het nieuwe pinnen neem ik aan. Het is simpel te verklaren, als je pint wordt het bedrag eerst op gereserveerd bedrag gezet pas later wordt die definitief en verdwijnt de melding. Het bedrag is éénmalig afgeschreven maar bij internet bankieren kan het voorkomen dat je het pinbedrag tweemaal ziet.

bonjuk
door bonjuk - Nov 15, 2011 om 12:17
55 Antwoorden / 21 Vragen

Het is wel dubbel van mijn rekening afgehaald!!!!,dus dure boodschappen.Gr Bonjuk

ro
door ron530 - Nov 15, 2011 om 12:34
4084 Antwoorden / 17 Vragen

kan er bij mij niet in, de super heeft met het pinbetalingsverkeer helemaal niets vandoen. Ik zie op mijn rekening ook vaak dubbele afschrijvingen van de lokale super maar als ik mijn saldo bekijk is er maar één keer daadwerkelijk geld afgeschreven. De SNS bank zal voor de eerste pinbetaling een sterretje plaatsen als zijnde gereserveerd, als de betaling definitief wordt lijkt er dubbel betaald te zijn omdat het bedrag met dat sterretje nog even zichtbaar blijft. Er is geen sprake van een dubbele betaling maar een transactie tussen de bank en de pin maatschappij.

bonjuk
door bonjuk - Nov 15, 2011 om 14:13
55 Antwoorden / 21 Vragen

wat jij aangeeft is echt niet zo, is 2 maal van mijn bank gehaald en geen sterretje te zien ,ik heb de uitdraai er van met de zelfde code,s .dus waar is mijn geld???

zwemmer
door zwemmer - Nov 15, 2011 om 14:15
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Even melden in de winkel. Het komt wel terug. Zwemmer.

zwemmer
door zwemmer - Nov 15, 2011 om 14:20
2638 Antwoorden / 35 Vragen

bonjuk, heb je nu wat snsbank webcare om 11:18 vroeg hierboven gedaan?

ro
door ron530 - Nov 15, 2011 om 14:49
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Sorry denk eens na je doet 1 keer een pin betaling bij de super hoe kan het dan dat er 2 keer het zelfde bedrag wordt afgerekend, dus de persoon achter de kassa moet dan om een tweede betaling hebben gevraagd. Er is vrijwel zeker een misverstand tussen reservering en definitieve afschrijving. De overschrijving bij het nieuwe pinnen gaat van de supermarkt naar een tussenrekening van Currence de pinbetaling afhandelaar in Nederland, als je direct na het betalen inlogt op internetbankieren zie je dus een afschrijving van het gereserveerde bedrag die nog op een een tussenrekening staat en de daadwerkelijke afboeking als Currence de pintransactie verwerkt heeft. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.

bonjuk
door bonjuk - Nov 15, 2011 om 15:45
55 Antwoorden / 21 Vragen

Zwemmer ik heb naar de SNS bank gemaild ,dank je wel ,Gr Bonjuk

ro
door ron530 - Nov 15, 2011 om 16:06
4084 Antwoorden / 17 Vragen

En dat allemaal om een misverstand, die extra pin betaling zie je morgen niet eens meer terug.

bonjuk
door bonjuk - Nov 15, 2011 om 16:14
55 Antwoorden / 21 Vragen

Ron530 het bedrag is 2 maal van mijn bank afgehaald ,hoe haal jij dat terug ,?????het is beslist geen misverstand!!!!

ro
door ron530 - Nov 15, 2011 om 16:40
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Is het wel maar jij wil er niet aan, je staart je blind op die twee keer afschrijving. Doe eens rustig en kijk morgen de rekening nog eens na dan zul je zien dat de eerste betaling er helemaal niet meer is. Je maakt je een boel zorgen om een normale transactie.

bonjuk
door bonjuk - Nov 15, 2011 om 17:47
55 Antwoorden / 21 Vragen

Ben jij helderziend of zo???

zwemmer
door zwemmer - Nov 15, 2011 om 18:08
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Nou, ron 530 is niet helderziend. Maar, hij weet gewoon dat het goed moet komen, ik ook. De winkel heeft geen recht op de dubbele betaling en dit is een foutje (!) van het systeem. O.K.?

ro
door ron530 - Nov 15, 2011 om 18:14
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Zucht, bij het nieuwe pinnen wordt het bedrag even door currence in bewaring genomen alvorens het daadwerkelijk van je rekening wordt afgeschreven. Log je direct na de pin betaling in op de eigen bank kan het zijn dat de betaling nog niet definitief is maar wel afgeschreven, wordt de betaling definitief dan is de zaak correct afgehandeld en verdwijnt de eerste afschrijving. Zo moeilijk is dat toch niet.

zwemmer
door zwemmer - Nov 15, 2011 om 18:31
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Goed, het is dus geen foutje als zodanig maar heeft te maken met de verwerking van betalingen. In ieder geval is het n i e t 'gejat'.

zinook
door zinook - Nov 15, 2011 om 23:26
261 Antwoorden / 7 Vragen

Heel soms komt dit wel eens voor. We hebben al 18 jaar 2 supermarkten en hebben dit in totaal misschien wel 4 keer meegemaakt. Dus het kan echt wel 2 keer afgeschreven zijn.

Wat moet u doen? Bel naar de supermarkt of ga met uw afschrift naar de supermarkt. Deze kunnen in hun pinsysteem/programma kijken of het bedrag ook daadwerkelijk 2 keer bijgeschreven is op hun rekening. Als dat zo is, krijgt u het bedrag terug. En geloof mij, wij hebben het nog altijd teruggevonden en de klant heeft zijn teveel betaalde geld altijd teruggekregen.

Let inderdaad wel op of het geen gereserveerd bedrag is. Dan staat er inderdaad een sterretje bij het bedrag. Maar u heeft op een door de weekse dag gepind en dan wordt het meestal dezelfde dag afgehandeld. Dat sterretje staat meestal bij bedragen die op vrijdagavond of in het weekend gepind zijn. Deze worden dan op maandag verwerkt door Equins.

bonjuk
door bonjuk - Nov 15, 2011 om 23:32
55 Antwoorden / 21 Vragen

Zinook ,ik heb gedaan wat u aan heeft gegeven en ze betaalde na mijn uitdraai te hebben gezien en ook gezegt te hebben dat dit maar enkele keren voor is gekomen ,het is nog steeds niet bijgeboekt op de bank en als dat wel nog zal gebeuren,ga ik die 19,45 weer terug brengen.Mijn buurt super is Hoogvliet en ik vind dat deze naam nu wel genoemd mag worden ,dank je wel .Gr Bonjuk.

bonjuk
door bonjuk - Nov 15, 2011 om 23:34
55 Antwoorden / 21 Vragen

Ik dank iedereen die gereageerd heeft.Gr Bonjuk

poltol
door poltol - Nov 15, 2011 om 23:53
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=bonjuk schreef op dinsdag 15 nov 2011, 23:32]Zinook ,ik heb gedaan wat u aan heeft gegeven en ze betaalde na mijn uitdraai te hebben gezien en ook gezegt te hebben dat dit maar enkele keren voor is gekomen ,het is nog steeds niet bijgeboekt op de bank en als dat wel nog zal gebeuren,ga ik die 19,45 weer terug brengen.Mijn buurt super is Hoogvliet en ik vind dat deze naam nu wel genoemd mag worden ,dank je wel .Gr Bonjuk.

Dat is precies wat ik vertelde toen u uw vraag hier gesteld had.
Gelukkig is het ook "gewoon" in orde gekomen.

Vr.gr. poltol

spooky01
door spooky01 - Nov 16, 2011 om 00:19
418 Antwoorden / 56 Vragen

[quote=bonjuk schreef op dinsdag 15 nov 2011, 12:17]Het is wel dubbel van mijn rekening afgehaald!!!!,dus dure boodschappen.Gr Bonjuk

Heeft u al contact opgenomen met de webcare van de snsbank?

spooky01
door spooky01 - Nov 16, 2011 om 00:21
418 Antwoorden / 56 Vragen

Sorry voor de bijdrage van mij, had niet gezien dat er 2 pagina's waren. Het is tijd om naar bed te gaan.

snsbank webcare
door snsbank webcare - Nov 16, 2011 om 10:20
54 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tdehond schreef op dinsdag 15 nov 2011, 11:48][quote=snsbank webcare schreef op dinsdag 15 nov 2011, 11:18] Waarom moet een klant voor het uitzoeken betalen als er bij pinverkeer een dubbele afboeking gemaakt wordt?

Of valt dit weer onder lucratief bankzaken doen?

Beste Tdehond,

Je vraagt waarom een klant moet betalen als er onderzoek wordt gedaan naar een dubbele afschrijving. Hierbij geven we je verdere uitleg.

Het gaat hier om een betaalautomaat transactie, deze wordt gezien als een contante betaling. We kunnen helaas niet altijd achterhalen waarom een bedrag tweemaal is afgeschreven, tenzij er een storing is gemeld binnen het betalingsverkeer. Een dubbele afschrijving wordt meestal binnen zeven dagen automatisch gecorrigeerd. Indien dit niet gebeurd, verwijzen we de klant naar de winkelier waar de dubbele afschrijving heeft plaatsgevonden om het onderling op te lossen. Wij kunnen het bedrag niet zelf corrigeren en zullen daarom ook geen kosten voor de klant in rekening brengen.

Met vriendelijke groet,

Mariella
SNS Bank Webcare

ro
door rosette - Nov 21, 2011 om 15:51
11 Antwoorden / 3 Vragen

Quote: "Indien dit niet gebeurd". Het werkwoord is gebeuren, 3e persoon enkelvoud, stam +t, dus: het gebeurT. Een bankmedewerkster die op een forum klanten benadert (ja, met een t), mag dit soort fouten niet maken.

naitsoezn
door naitsoezn - Nov 21, 2011 om 16:03
842 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=rosette schreef op maandag 21 nov 2011, 15:51]Quote: "Indien dit niet gebeurd". Het werkwoord is gebeuren, 3e persoon enkelvoud, stam +t, dus: het gebeurT. Een bankmedewerkster die op een forum klanten benadert (ja, met een t), mag dit soort fouten niet maken.
Ben je nou speciaal lid geworden om hier de schoolmeester uit te hangen?

tenormin
door tenormin - Nov 21, 2011 om 16:09
16877 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=naitsoezn schreef op maandag 21 nov 2011, 16:03][quote=rosette schreef op maandag 21 nov 2011, 15:51]Quote: "Indien dit niet gebeurd". Het werkwoord is gebeuren, 3e persoon enkelvoud, stam +t, dus: het gebeurT. Een bankmedewerkster die op een forum klanten benadert (ja, met een t), mag dit soort fouten niet maken.
Ben je nou speciaal lid geworden om hier de schoolmeester uit te hangen?

"Ik benaderte ook iemand". Nee naitzoezn, schooljuffrouw!!

ma
door marnix1 - Nov 21, 2011 om 16:16
256 Antwoorden / 22 Vragen

rosette, bepaalt u in welke beroepsgroep welke fouten gemaakt mogen worden?
tenormin, uw reactie is mij een raadsel, zelfs na drie keer herlezen.

tenormin
door tenormin - Nov 21, 2011 om 16:24
16877 Antwoorden / 108 Vragen

marnix1, tja, dat blijft dan puzzelen. Ook wat betreft het geld van TS, want er is nog steeds geen terugkoppeling of het nu wel of niet is opgelost.

ro
door rosette - Nov 21, 2011 om 16:45
11 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, ik ben niet speciaal daarvoor lid geworden. Maar iemand die een bedrijf vertegenwoordigt zou geen taalfouten moeten maken. Ik bepaal dat niet, het is mijn mening en die geef ik zoals ook anderen dat hier doen.

li
door lizmol - Nov 21, 2011 om 16:55
61 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb het zelfs 2 maal meegemaakt dat ik bij thuiskomst op de computer zag dat alles wat ik die dag overal gepint had dubbel was afgehouden.
Maar de volgende dag (na het weekend) was het hersteld.

tdehond
door tdehond - Nov 21, 2011 om 17:44
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=rosette schreef op maandag 21 nov 2011, 16:45]Nee, ik ben niet speciaal daarvoor lid geworden. Maar iemand die een bedrijf vertegenwoordigt zou geen taalfouten moeten maken. Ik bepaal dat niet, het is mijn mening en die geef ik zoals ook anderen dat hier doen.

In de Spelregels staat niet dat de mensen geen fouten mogen maken bij stellen van vragen of beantwoorden van vragen.

Iedereen op dit forum heeft dus het recht zijn eigen taalfouten te maken.

Het corrigeren van een taalfout draagt m.i. niet bij tot oplossing van het probleem wat aan de orde gesteld wordt.

De bijdrage van SNSbank Webcare wel.

De uitleg was duidelijk. Vraagsteller weet nu wat hem te doen staat mocht dit nog eens voor komen.

ki
door kirstenrvn - Nov 1, 2012 om 20:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mij is dus hetzelfde overkomen met de Zara. Eerst heeft de SNS navraag gedaan, conclusie: zoek het maar uit met de Zara. De Zara heeft dit nagekeken en zij hebben dit geld nooit 2x ontvangen. Maar gewoon 1x.
Weer 15 euro klantenservice kosten verder van de lange wachttijden, nu is er een casus aangemaakt. Binnen 48 uur krijg ik bericht.
Dit is toch belachelijk!! Zij maken een fout ik wordt telkens van hot naar her gestuurd, en dan nog maar te zwijgen over de telefoonkosten die ik telkens maak.Het blijft een feit dat zij een geldbedrag zoek hebben gemaakt en dit niet gewoon vergoeden.

snsbank webcare
door snsbank webcare - Nov 6, 2012 om 09:51
54 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Kirstenrvn,

Wat vervelend dat het bedrag dubbel is afgeschreven en dat je al zo lang bezig bent om dit uit te zoeken. Je geeft aan dat er een case voor je is aangemaakt. Heb je hier al antwoord op gekregen?

We hopen natuurlijk voor je dat het opgelost is. Indien dat niet het geval is willen we je graag helpen. Stuur je gegevens naar webcare@sns.nl, dan nemen we je zaak gelijk in behandeling.

Met vriendelijke groet,

Wilma
SNS Bank Webcare

bonjuk
door bonjuk - Nov 6, 2012 om 16:03
55 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zie toch dat het meer gebeurt ,de sns bank heeft het bij mij helemaal goed opgelost, en was daar wel blij mee!!!Gr Bonjuk