Vanmiddag heb ik in een supermarkt gepind ,toen ik thuis kwam ,even controleren !!!En ja er is twee keer het zelfde bedrag afgeschreven ,op de zelfde tijd en de zelfde code,s.De bank gebeld en daar kreeg ik te horen dat als hun (SNS)gingen uitzoeken kost dat 24,50,dat is toch van de gekke ,mijn boodschappen waren 19,45.Weet iemand wat ik kan doen om het terug te krijgen???.Gr Bonjuk
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Ga om te beginnen eens terug naar de winkel waar het fout is gegaan. Doe dat nu nog de meeste supers zijn open tot 20 uur. Daar kunnen ze namelijk ook controleren of het twee keer bij hun is geboekt. Mogelijk krijgt u het dan direct mee terug.
Ik heb de supermarkt gebeld en die hebben gezegd dat ik een uitprint moest maken ,en dan morgen langs komen ,want dan is die persoon er, die er over gaat ,deze is om 6 uur dicht ,dus pech !!!
[quote=bonjuk schreef op maandag 14 nov 2011, 19:22]Ik heb de supermarkt gebeld en die hebben gezegd dat ik een uitprint moest maken ,en dan morgen langs komen ,want dan is die persoon er, die er over gaat ,deze is om 6 uur dicht ,dus pech !!!
Laat u morgen hier dan nog even weten hoe het afgelopen is? Alvast bedankt.
@Tenormin dat overkomt ons allemaal wel eens een keer.
[quote=zwemmer schreef op maandag 14 nov 2011, 19:25]Dit is mij een aantal malen overkomen en bleek zich 's nachts vanzelf te herstellen. Ik hoop voor je dat het in dit geval ook zo opgelost wordt.
Zwemmer
Mij ook de volgende dag alles weer in orde zonder dat ik er mededeling hier over heb gedaan.
Het is inderdaad heel vervelend dat het bedrag twee keer is afgeschreven. Zoals Zwemmer aangeeft, wordt een dubbele afschrijving meestal weer hersteld. Als je je adresgegevens en telefoonnummer mailt naar webcare@sns.nl, nemen we contact met je op en zoeken we het voor je uit.
[quote=snsbank webcare schreef op dinsdag 15 nov 2011, 11:18]Beste Bonjuk,
Het is inderdaad heel vervelend dat het bedrag twee keer is afgeschreven. Zoals Zwemmer aangeeft, wordt een dubbele afschrijving meestal weer hersteld. Als je je adresgegevens en telefoonnummer mailt naar webcare@sns.nl, nemen we contact met je op en zoeken we het voor je uit.
Met vriendelijke groet,
Wilma SNS Bank Webcare
Waarom moet een klant voor het uitzoeken betalen als er bij pinverkeer een dubbele afboeking gemaakt wordt?
Het nieuwe pinnen neem ik aan. Het is simpel te verklaren, als je pint wordt het bedrag eerst op gereserveerd bedrag gezet pas later wordt die definitief en verdwijnt de melding. Het bedrag is éénmalig afgeschreven maar bij internet bankieren kan het voorkomen dat je het pinbedrag tweemaal ziet.
kan er bij mij niet in, de super heeft met het pinbetalingsverkeer helemaal niets vandoen. Ik zie op mijn rekening ook vaak dubbele afschrijvingen van de lokale super maar als ik mijn saldo bekijk is er maar één keer daadwerkelijk geld afgeschreven. De SNS bank zal voor de eerste pinbetaling een sterretje plaatsen als zijnde gereserveerd, als de betaling definitief wordt lijkt er dubbel betaald te zijn omdat het bedrag met dat sterretje nog even zichtbaar blijft. Er is geen sprake van een dubbele betaling maar een transactie tussen de bank en de pin maatschappij.
wat jij aangeeft is echt niet zo, is 2 maal van mijn bank gehaald en geen sterretje te zien ,ik heb de uitdraai er van met de zelfde code,s .dus waar is mijn geld???
Sorry denk eens na je doet 1 keer een pin betaling bij de super hoe kan het dan dat er 2 keer het zelfde bedrag wordt afgerekend, dus de persoon achter de kassa moet dan om een tweede betaling hebben gevraagd. Er is vrijwel zeker een misverstand tussen reservering en definitieve afschrijving. De overschrijving bij het nieuwe pinnen gaat van de supermarkt naar een tussenrekening van Currence de pinbetaling afhandelaar in Nederland, als je direct na het betalen inlogt op internetbankieren zie je dus een afschrijving van het gereserveerde bedrag die nog op een een tussenrekening staat en de daadwerkelijke afboeking als Currence de pintransactie verwerkt heeft. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
Is het wel maar jij wil er niet aan, je staart je blind op die twee keer afschrijving. Doe eens rustig en kijk morgen de rekening nog eens na dan zul je zien dat de eerste betaling er helemaal niet meer is. Je maakt je een boel zorgen om een normale transactie.
Nou, ron 530 is niet helderziend. Maar, hij weet gewoon dat het goed moet komen, ik ook. De winkel heeft geen recht op de dubbele betaling en dit is een foutje (!) van het systeem. O.K.?
Zucht, bij het nieuwe pinnen wordt het bedrag even door currence in bewaring genomen alvorens het daadwerkelijk van je rekening wordt afgeschreven. Log je direct na de pin betaling in op de eigen bank kan het zijn dat de betaling nog niet definitief is maar wel afgeschreven, wordt de betaling definitief dan is de zaak correct afgehandeld en verdwijnt de eerste afschrijving. Zo moeilijk is dat toch niet.
Heel soms komt dit wel eens voor. We hebben al 18 jaar 2 supermarkten en hebben dit in totaal misschien wel 4 keer meegemaakt. Dus het kan echt wel 2 keer afgeschreven zijn.
Wat moet u doen? Bel naar de supermarkt of ga met uw afschrift naar de supermarkt. Deze kunnen in hun pinsysteem/programma kijken of het bedrag ook daadwerkelijk 2 keer bijgeschreven is op hun rekening. Als dat zo is, krijgt u het bedrag terug. En geloof mij, wij hebben het nog altijd teruggevonden en de klant heeft zijn teveel betaalde geld altijd teruggekregen.
Let inderdaad wel op of het geen gereserveerd bedrag is. Dan staat er inderdaad een sterretje bij het bedrag. Maar u heeft op een door de weekse dag gepind en dan wordt het meestal dezelfde dag afgehandeld. Dat sterretje staat meestal bij bedragen die op vrijdagavond of in het weekend gepind zijn. Deze worden dan op maandag verwerkt door Equins.
Zinook ,ik heb gedaan wat u aan heeft gegeven en ze betaalde na mijn uitdraai te hebben gezien en ook gezegt te hebben dat dit maar enkele keren voor is gekomen ,het is nog steeds niet bijgeboekt op de bank en als dat wel nog zal gebeuren,ga ik die 19,45 weer terug brengen.Mijn buurt super is Hoogvliet en ik vind dat deze naam nu wel genoemd mag worden ,dank je wel .Gr Bonjuk.
[quote=bonjuk schreef op dinsdag 15 nov 2011, 23:32]Zinook ,ik heb gedaan wat u aan heeft gegeven en ze betaalde na mijn uitdraai te hebben gezien en ook gezegt te hebben dat dit maar enkele keren voor is gekomen ,het is nog steeds niet bijgeboekt op de bank en als dat wel nog zal gebeuren,ga ik die 19,45 weer terug brengen.Mijn buurt super is Hoogvliet en ik vind dat deze naam nu wel genoemd mag worden ,dank je wel .Gr Bonjuk.
Dat is precies wat ik vertelde toen u uw vraag hier gesteld had. Gelukkig is het ook "gewoon" in orde gekomen.
[quote=tdehond schreef op dinsdag 15 nov 2011, 11:48][quote=snsbank webcare schreef op dinsdag 15 nov 2011, 11:18] Waarom moet een klant voor het uitzoeken betalen als er bij pinverkeer een dubbele afboeking gemaakt wordt?
Of valt dit weer onder lucratief bankzaken doen?
Beste Tdehond,
Je vraagt waarom een klant moet betalen als er onderzoek wordt gedaan naar een dubbele afschrijving. Hierbij geven we je verdere uitleg.
Het gaat hier om een betaalautomaat transactie, deze wordt gezien als een contante betaling. We kunnen helaas niet altijd achterhalen waarom een bedrag tweemaal is afgeschreven, tenzij er een storing is gemeld binnen het betalingsverkeer. Een dubbele afschrijving wordt meestal binnen zeven dagen automatisch gecorrigeerd. Indien dit niet gebeurd, verwijzen we de klant naar de winkelier waar de dubbele afschrijving heeft plaatsgevonden om het onderling op te lossen. Wij kunnen het bedrag niet zelf corrigeren en zullen daarom ook geen kosten voor de klant in rekening brengen.
Quote: "Indien dit niet gebeurd". Het werkwoord is gebeuren, 3e persoon enkelvoud, stam +t, dus: het gebeurT. Een bankmedewerkster die op een forum klanten benadert (ja, met een t), mag dit soort fouten niet maken.
[quote=rosette schreef op maandag 21 nov 2011, 15:51]Quote: "Indien dit niet gebeurd". Het werkwoord is gebeuren, 3e persoon enkelvoud, stam +t, dus: het gebeurT. Een bankmedewerkster die op een forum klanten benadert (ja, met een t), mag dit soort fouten niet maken. Ben je nou speciaal lid geworden om hier de schoolmeester uit te hangen?
[quote=naitsoezn schreef op maandag 21 nov 2011, 16:03][quote=rosette schreef op maandag 21 nov 2011, 15:51]Quote: "Indien dit niet gebeurd". Het werkwoord is gebeuren, 3e persoon enkelvoud, stam +t, dus: het gebeurT. Een bankmedewerkster die op een forum klanten benadert (ja, met een t), mag dit soort fouten niet maken. Ben je nou speciaal lid geworden om hier de schoolmeester uit te hangen?
"Ik benaderte ook iemand". Nee naitzoezn, schooljuffrouw!!
Nee, ik ben niet speciaal daarvoor lid geworden. Maar iemand die een bedrijf vertegenwoordigt zou geen taalfouten moeten maken. Ik bepaal dat niet, het is mijn mening en die geef ik zoals ook anderen dat hier doen.
Ik heb het zelfs 2 maal meegemaakt dat ik bij thuiskomst op de computer zag dat alles wat ik die dag overal gepint had dubbel was afgehouden. Maar de volgende dag (na het weekend) was het hersteld.
[quote=rosette schreef op maandag 21 nov 2011, 16:45]Nee, ik ben niet speciaal daarvoor lid geworden. Maar iemand die een bedrijf vertegenwoordigt zou geen taalfouten moeten maken. Ik bepaal dat niet, het is mijn mening en die geef ik zoals ook anderen dat hier doen.
In de Spelregels staat niet dat de mensen geen fouten mogen maken bij stellen van vragen of beantwoorden van vragen.
Iedereen op dit forum heeft dus het recht zijn eigen taalfouten te maken.
Het corrigeren van een taalfout draagt m.i. niet bij tot oplossing van het probleem wat aan de orde gesteld wordt.
De bijdrage van SNSbank Webcare wel.
De uitleg was duidelijk. Vraagsteller weet nu wat hem te doen staat mocht dit nog eens voor komen.
Mij is dus hetzelfde overkomen met de Zara. Eerst heeft de SNS navraag gedaan, conclusie: zoek het maar uit met de Zara. De Zara heeft dit nagekeken en zij hebben dit geld nooit 2x ontvangen. Maar gewoon 1x. Weer 15 euro klantenservice kosten verder van de lange wachttijden, nu is er een casus aangemaakt. Binnen 48 uur krijg ik bericht. Dit is toch belachelijk!! Zij maken een fout ik wordt telkens van hot naar her gestuurd, en dan nog maar te zwijgen over de telefoonkosten die ik telkens maak.Het blijft een feit dat zij een geldbedrag zoek hebben gemaakt en dit niet gewoon vergoeden.
Wat vervelend dat het bedrag dubbel is afgeschreven en dat je al zo lang bezig bent om dit uit te zoeken. Je geeft aan dat er een case voor je is aangemaakt. Heb je hier al antwoord op gekregen?
We hopen natuurlijk voor je dat het opgelost is. Indien dat niet het geval is willen we je graag helpen. Stuur je gegevens naar webcare@sns.nl, dan nemen we je zaak gelijk in behandeling.
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd. Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap? Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend. Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de
...
Lees meer
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen. Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde. Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Hallo allemaal, Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen. Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer