va
door vanhemert May 14, 2018 om 12:01
Geldzaken & recht

Playstation abonnement

Onze zoon heeft 1 jaar geleden een palystation gekocht en kreeg er een gratis abonnement bij.Nu 1 jaar later wordt zonder enige mededeling of waarschuwing het abonnement stilzwijgend omgezet naar een betaald abonnement voor 60 euro per jaar. Na telefonisch contact en een email zetten ze het abonnement stop, maar betalen het bedrag niet terug. Ze zetten het op een playstation tegoed. Mag dit zomaar. Weer gebeld, maar ze staan je brutaal en afwijzend te woord. Ze gaan niets doen.Dit is ons antwoord en daar moet je het maar mee doen. Gaan ze nu al eigen rechter spelen. Help!!!!!!!!!

7381 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 14, 2018 om 12:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En bij dat 'gratis' (proef)abonnement zaten geen Voorwaarden waarin stond dat er een automatische verlenging na de gratis periode zou plaatsvinden?
Als ze 'zomaar' € 60 van je rekening afschrijven (hoe komen ze trouwens aan je rek.nr.?) dan zou ik het bedrag laten storneren.
https://www.juridischloket.nl/schulden-en-incasso/incasso-en-betalingsachterstand/automatische-incasso-terugboeken/

tijger1
door tijger1 - May 14, 2018 om 12:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een GRATIS abonnement waarvoor een bankrekeningnummer bekend gemaakt moest worden? Storneren en zelf één of twee maanden betalen.

marita5
door marita5 - May 14, 2018 om 12:50
11649 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo VanHemert ,

Als dit het Playstation Plus abonnement is , verlengd dit automatisch lees hier , klik op de rode regels . ( zie ook de reacties benedenaan ) .

https://www.psx-sense.nl/25447/pas-op-playstation-plus-verlengt-zich-automatisch/

Opmerking: bij aankoop van een abonnementsservice zoals PlayStation®Plus ga je akkoord met een doorlopend abonnement met periodieke facturering (bijv. jaarlijkse facturering). Je kunt de betalingen op elk gewenst moment stopzetten door [Automatische verlenging] uit te schakelen  (klik hier voor meer informatie), maar na de eerste 14-daagse annuleringsperiode ontvang je geen restitutie voor gedane betalingen. Als je [Automatische verlenging] uitschakelt, blijft je abonnement actief totdat de volgende betaling is verschuldigd. Daarna wordt het abonnement beëindigd.

https://www.playstation.com/nl-nl/get-help/help-library/services/playstation-now/playstation-now-cancellation-policy/

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 14, 2018 om 13:37
16959 Antwoorden / 202 Vragen

Zie m.n. de reactie van MARITA@ en verder ook de opmerkingen dat uw zoon kennelijk wel een accoord heeft gegeven en in ieder geval een banknummer heeft verstrekt. In dit geval kunt er er niets aan doen en zal zelfs een rechter u in het ongelijk stellen zou u er een zaak van maken.

Maar u zou ondanks mijn kritische opmerking wel een poging tot storneren kunnen doen als het daarvoor al niet te laat is en dan afwachten wat men doet.

koekeloer
door koekeloer - May 16, 2018 om 12:32
562 Antwoorden / 19 Vragen

zonder enige mededeling of waarschuwing het abonnement stilzwijgend omgezet "

Stilzwijgend betekent dat U niet van te voren bericht krijgt.

aurora1
door aurora1 - May 16, 2018 om 14:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gelukkig voor u zijn uitroeptekens niet belast.

Pi
door PimJoris - May 16, 2018 om 14:48
78 Antwoorden / Vragen

Had uw zoon dan een eeuwigdurend gratis abonnement verwacht? Klinkt te mooi.
En als het te mooi klinkt, is het dat meestal ook.

Check de voorwaarden bij het abonnement. Hierin moet dan staan dat sprake is van stilzwijgende verlenging. Is dat niet het geval, dan eindigt dit soort abonnementen van rechtswege na afloop van de abonnementsperiode.

Staat het er wel in, dan mag u blij zijn dat u het geld niet helemaal kwijt bent, en dat ze uw abonnement toch hebben willen beeindigen. En een volgende keer die voorwaarden lezen voor u/uw zoon iets koopt. Die zijn er niet zomaar.

Informatie over opzegging van allerlei abonnementen kunt u vinden op www.consuwijzer.nl onder consumententhema's.