ch
door charl1e Feb 10, 2012 om 17:21
Geldzaken & recht

Post zoek

Postnl heeft voor de zoveelste maal post c.q. een pakket niet goed/niet afgeleverd.
De bezorger van Postnl heeft een pakket bij de buren afgeleverd, twee huizen verder, het probleem is, dat ik nu al een week op mijn goederen/pakket zit te wachten, deze buren zijn/geven nooit thuis als ik thuis ben/kom.
Postnl zegt nu dat zij correct gehandeld hebben en voor hun is nu de zaak afgesloten.
Wat kan ik nu doen om mijn spullen toch te krijgen?.

(Ik werk op zeer onregelmatige tijden kom vaak midden in de nacht thuis bik oven dien heb ook i.m.diensten, vooral met dit weer)

1350 13 Rapporteer

getty
door getty - Feb 10, 2012 om 17:35
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Heeft u een briefje in de deur gekregen dat het bij uw buren is afgeleverd?
Zo ja, toch nog een keer bij de buren proberen. Als ze de deur niet open doen, doe ze een brief door de bus heen en stel dat ze onrechtmatig uw eigendom in hun bezit houden en dat u daarvan aangifte gaat doen als ze het niet aan u overdragen. MOgelijk geven ze het dan wel af.
U kunt natuurlijk ook een klacht indienen bij postnl, maar of dat wat oplevert...

valerius-2
door valerius-2 - Feb 10, 2012 om 17:39
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Doe een briefje in de bus van de ontvanger van het pakje , en geef je telfoon nummer, en vraag om een afspraak te maken dat is toch niet zo moeilijk

ch
door charl1e - Feb 10, 2012 om 17:43
14 Antwoorden / 3 Vragen

Beste beantwoorders tot nu toe, bedankt voor jullie reacties, maar dit heb ik allemaal al gedaan, zelfs tussendoor opstaan na een werkdag van 15 uur.

charl1e

getty
door getty - Feb 10, 2012 om 18:16
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=charl1e schreef op vrijdag 10 feb 2012, 17:43]Beste beantwoorders tot nu toe, bedankt voor jullie reacties, maar dit heb ik allemaal al gedaan, zelfs tussendoor opstaan na een werkdag van 15 uur.

charl1e

Rest niets anders dan officieel te klagen bij post.nl. Dus niet bellen maar schrifteljk klagen.

de
door desireebrandsma - Feb 10, 2012 om 18:34
4 Antwoorden / 1 Vragen

Is dit een bestelling bij een webshop? Niet betalen, de webshop moet aantonen dat je de goederen ontvangen hebt. Wel al betaald of betreft het hier geen bestelling? Aangifte van verduistering. Een gesprekje met de wijkagent kan al veel oplossen.

ch
door charl1e - Feb 10, 2012 om 18:37
14 Antwoorden / 3 Vragen

Beste mensen,

Ben me suf aan het bellen en mailen en al 2 brieven verstuurd, waarvan één aangetekend (vandaag) dus ?

charl1e

getty
door getty - Feb 10, 2012 om 18:51
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=charl1e schreef op vrijdag 10 feb 2012, 18:37]Beste mensen,

Ben me suf aan het bellen en mailen en al 2 brieven verstuurd, waarvan één aangetekend (vandaag) dus ?

charl1e

misschien dan maar even een paar dagen afwachten wat ze ermee doen?

zwemmer
door zwemmer - Feb 10, 2012 om 19:41
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Post.nl heeft het goed gedaan daar hoeft u niet naartoe te schrijven. De buren zouden mee moeten werken. Maar hoe krijg je ze zover? Leeft in een goede verstandhouding met de betreffende buren? Al je het telefoonnummer hebt dan zou de kwestie op te lossen moeten zijn. Het is niet ongebruikelijk dat iemand van het adres waar de post afgegeven is het even komt brengen. Dus er is een conflict met de buren?

Zwemmer

su
door susannef - Feb 10, 2012 om 20:02
303 Antwoorden / 9 Vragen

Als iemand werkdagen maakt van 15 uur hebben de buren ook weinig kans om iets af te geven...

Wanneer er bij mij een pakketje wordt bezorgd voor mijn onregelmatig werkende buren wil ik best één of twee keer daar aanbellen. Als ze dan nog niet thuis geven, is het toch echt aan hen om het op te komen halen.

Ik zou zeker niet het advies van getty opvolgen om de buren een bericht te sturen dat ze je pakket onrechtmatig in bezit hebben. De buren doen het vast niet met opzet en hebben zelf vast ook meer te doen dan thuis te zitten tot de buren hun pakket af komen halen.
Gewoon ff een vriendelijk briefje in de bus met de vraag om even te mailen oid gaat beter werken.

zwemmer
door zwemmer - Feb 10, 2012 om 20:27
2638 Antwoorden / 35 Vragen

17:43 legde TS uit dat hij al het mogelijke al ondernomen heeft. Dan ligt de gedachte van aangifte wel voor de hand. Het is een wat agressieve manier maar TS kan erbij uitleggen dat het een noodoplossing is.

Zwemmer

ch
door charl1e - Feb 10, 2012 om 20:35
14 Antwoorden / 3 Vragen

Beste reageerders,

Waar gaat het nu om?, Postnl m.n. de pakketpost bezorging is gewoon slecht, in de 3 jaar dat ik op dit adres woon zijn er minstens 5 pakketjes "verdwenen" dit zijn pakketjes waarvan Postnl beweert dat ze zijn afgegeven op het goede, lees mijn adres, of bij de buren, en op tijden, in ieder geval bij aflevering op mijn adres dat ik bewijsbaar niet thuis was.
Heb nu over vorig jaar een zaak lopen waarbij de afzender geld wil zien, voor een nooit bij mij afgegeven pakket, ging toen over ongeveer 150 euro nu opgelopen door o.a. incasso kosten tot bijna 400 euro.
Heb na ongeveer 2 weken geinformeerd waar het pakket bleef, antwoord v.d. post was dat het pakket was afgeleverd, bij nadere informatie, 3 weken later was het antwoord dat men het niet meer kon nagaan, ondanks de verzendcode, daar het te lang geleden was.
Moet ik dan nog langer wachten met aktie te ondernemen.
charl1e

ch
door charl1e - Feb 10, 2012 om 20:41
14 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=susannef schreef op vrijdag 10 feb 2012, 20:02]Als iemand werkdagen maakt van 15 uur hebben de buren ook weinig kans om iets af te geven...

Wanneer er bij mij een pakketje wordt bezorgd voor mijn onregelmatig werkende buren wil ik best één of twee keer daar aanbellen. Als ze dan nog niet thuis geven, is het toch echt aan hen om het op te komen halen.

Ik zou zeker niet het advies van getty opvolgen om de buren een bericht te sturen dat ze je pakket onrechtmatig in bezit hebben. De buren doen het vast niet met opzet en hebben zelf vast ook meer te doen dan thuis te zitten tot de buren hun pakket af komen halen.
Gewoon ff een vriendelijk briefje in de bus met de vraag om even te mailen oid gaat beter werken.

Hoeveel briefjes moet ik nog in de brievenbus gooien of op de deur v.d. buren plakken, heb iedere dag minstens één keer aangebeld op tijden dat dat met goed fatsoen kon en een briefje op de deur geplakt of in de bus gedaan.
Niet de buren zijn volgens mij verkeerd bezig maar vooral Postnl, daar er geen 2e aanbieding is geweest c.q. aflevering op het postagentschap.

zwemmer
door zwemmer - Feb 10, 2012 om 20:42
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Vergeef me, ik heb heel andere ervaringen, ook met het bezorgen van pakketjes bij de buren. Dat het in jouw geval zeer nadelig voor je loopt wil ik best wel geloven. Maar het lijkt mij allereerst zaak om je te concentreren op het terug krijgen van het pakketje. Wat de service van post.nl betreft daar kan men zo gauw niets aan doen.

Zwemmer