theus
door theus May 29, 2005 om 23:54
Geldzaken & recht

Postbank wil niet terugboeken

Zonder dat ik enig bericht had gekregen dat de kosten van de Postbank met ruim 20% werden verhoogd, werd het bedrag daarvoor automatisch van mijn Postbankrekening afgeschreven. Op mijn verzoek binnen 30 dagen, om het bedrag terug te boeken, kreeg ik als antwoord dat men dat niet deed bij een dergelijke betaling. Op deze manier toont Postbank zich wel erg onbetrouwbaar door met 2 maten te meten. Wanneer ik een mededeling van deze (zoveelste) prijsverhoging had gekregen, zou ik met die prijsverhoging niet accoord zijn gegaan, met als gevolg: geen pasje en dus de rekening opzeggen na ruim 50 jaar gebruik. Voor de bandieten van de Postbank betekent een klant kennelijk NIETS!


Wie heeft een idee wat ik hier nog aan kan doen?

342 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

johandv
door johandv - May 30, 2005 om 10:20
94 Antwoorden / 4 Vragen
0

om wat voor betaling/kosten gaat het precies? Ik heb 2 giropassen en betaal voor ééntje de toeslag voor geldopnemen bij andere dan postbankautomaten. Voor de 2e heb ik dat niet. Verder betaal geen kosten aan de Postbank. nGraag meer gegevens, dan kan ik misschien helpen!

marijke77
door marijke77 - May 30, 2005 om 19:28
162 Antwoorden / 3 Vragen
0

De postbank is nog het goedkoopste, andere banken zijn duurder met de kosten voor een bankpasje.

user123
door user123 - May 30, 2005 om 21:37
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ik denk dat de vraagsteller bedoelt dat de Postbank niet de regels toepast met betrekking tot een machtiging. (terugboeking binnen 30 dagen) De reden is feitelijk: wij zijn niet gek! wij zijn de begunstigde.

Helaas denk ik dat de bank bij het openen van uw rekening deze afspraak met u heeft gemaakt. Ongeveer als volgt : De bank is gerechtigd alle kosten met betrekking tot deze rekening van deze rekening af te schrijven.

Terugboeken kan dan niet.

be
door bestevaer - May 31, 2005 om 22:25
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Maar het blijft onredelijk !

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer