ma
door marita43 Jun 8, 2012 om 14:45
Geldzaken & recht

Postcodeloterij

Wij krijgen sinds jaar en dag reclame van de postcodeloterij, terwijl wij nog nooit iets van deze loterij hebben gekocht/aangevraagd of wat dan ook. Onze taktiek was altijd alles wat wij kregen terug te sturen naar hun antwoordnummer, met het verzoek ons niets meer toe te sturen. Vergeet het maar ze blijven doorgaan. Vorig jaar zijn wij verhuisd, wij hadden toen de stille hoop dat dat ervoor zou zorgen dat hun reclame zou stoppen. Neen dus.

Hoe stoppen wij dit onbehoorlijke gedrag?

3560 34 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo marita43,

Wil je geen geadresseerde reclamepost meer ontvangen van de Postcode Loterij? Dan kun je je afmelden op www.postfilter.nl. Houd rekening met een overgangsperiode, het kan dus zijn dat je nog 1 maal post ontvangt van Postcode Loterij.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

marita 43, stuur het dan niet naar antwoordnummer maar adres:
Nationale Postcodeloterij N.V.
van Eeghenstraat 70
1071 GK Amsterdam

vermeld er duidelijk bij: retour afzender anders moet je toch betalen.
Doe er desnoods nogmaals een brief bij met heel duidelijk:
wij zijn geen lid van uw loterij!!!

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin,

off topic:
.....Doe er desnoods nogmaals een brief bij met heel duidelijk:
wij zijn geen lid van uw loterij!!!
.....
Nee, daarom krijg je juist reclame! ;-)

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op vrijdag 8 jun 2012, 15:00: marita 43, stuur het dan niet naar antwoordnummer maar adres:
Nationale Postcodeloterij N.V.
van Eeghenstraat 70
1071 GK Amsterdam

vermeld er duidelijk bij: retour afzender anders moet je toch betalen.
Doe er desnoods nogmaals een brief bij met heel duidelijk:
wij zijn geen lid van uw loterij!!!

Waarom zou je geld gaan uitgeven hieraan? Gewoon in de oud-papier bak gooien en je verder niet druk maken. Dat is wel zo gezond.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

jorisw schreef op vrijdag 8 jun 2012, 15:33:
tenormin schreef op vrijdag 8 jun 2012, 15:00: marita 43, stuur het dan niet naar antwoordnummer maar adres:
Nationale Postcodeloterij N.V.
van Eeghenstraat 70
1071 GK Amsterdam

vermeld er duidelijk bij: retour afzender anders moet je toch betalen.
Doe er desnoods nogmaals een brief bij met heel duidelijk:
wij zijn geen lid van uw loterij!!!

Waarom zou je geld gaan uitgeven hieraan? Gewoon in de oud-papier bak gooien en je verder niet druk maken. Dat is wel zo gezond.

Of onderin de kattenbak, waar het thuis hoort en dan hou je je bak ook nog schoon! ;-)

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

marita43 wil niets meer ontvangen, dus leuke oplossing: dat kattenbak en oud-papierbak, gewoon een brievenbus waarin geen post zit van die verrekte loterij. Dat moet toch kunnen?

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op vrijdag 8 jun 2012, 15:49: marita43 wil niets meer ontvangen, dus leuke oplossing: dat kattenbak en oud-papierbak, gewoon een brievenbus waarin geen post zit van die verrekte loterij. Dat moet toch kunnen?

Ja, zoals ik al aangegeven heb: aanmelden bij postfilter.nl!!

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op vrijdag 8 jun 2012, 14:59: Hallo marita43,

Wil je geen geadresseerde reclamepost meer ontvangen van de Postcode Loterij? Dan kun je je afmelden op www.postfilter.nl. Houd rekening met een overgangsperiode, het kan dus zijn dat je nog 1 maal post ontvangt van Postcode Loterij.

Met vr.gr.

Bedankt! gelijk gedaan.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weer al je gegevens doormelden naar een instantie?
Er komt geen einde aan.... George Orwell

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 18:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

misschien helpt het met een baksteen eraan bevestigd naar gratis antwoordnummer:
Postcodeloterij - Antwoordnummer 17960 - 1000 WR Amsterdam :)

tenormin schreef op vrijdag 8 jun 2012, 15:00: marita 43, stuur het dan niet naar antwoordnummer maar adres:
Nationale Postcodeloterij N.V.
van Eeghenstraat 70
1071 GK Amsterdam

vermeld er duidelijk bij: retour afzender anders moet je toch betalen.
Doe er desnoods nogmaals een brief bij met heel duidelijk:
wij zijn geen lid van uw loterij!!!

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Twee mogelijkheden:
- alles versnipperd in het antwoordenvelop doen en retour zenden;
- iets luguber: melden dat "geadresseerde is gestorven † (alt 0134)" en retour zenden.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

† helpt niet. Niet bij Postcodeloterij en veel meer bedrijven, ook als het geen leugen is.
En bij versnipperd zenden weten ze ook niet van wie het afkomstig is. En gaat de post dus gewoon door bij de TS.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad aanmelden bij Postfilter helpt, als ik dan nog steeds geadreseerde reclames ontvang, gewoon naam adres doorstrepen en er retour afzender opschrijven en op de post doen, doe ik trouwens ook met reclames "aan de bewoners van dit adres".
Als iedereen dat doet houden ze er vanzelf wel mee op! Ik heb dit jaar niks meer ontvangen! ;-)

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op vrijdag 8 jun 2012, 19:28: Inderdaad aanmelden bij Postfilter helpt, als ik dan nog steeds geadreseerde reclames ontvang, gewoon naam adres doorstrepen en er retour afzender opschrijven en op de post doen, doe ik trouwens ook met reclames "aan de bewoners van dit adres".
Als iedereen dat doet houden ze er vanzelf wel mee op! Ik heb dit jaar niks meer ontvangen! ;-)
Dat helpt in mijn geval in ieder geval niet. Ik krijg ook altijd post van die waardeloze loterij, niet om naam maar 'aan de bewoner(s)' van... en ik stuur het altijd retour, maar ze blijven sturen hoor.

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

niet om naam = niet op naam

ve
door verwijderd - Jun 8, 2012 om 20:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon retour afzender blijven sturen!

ve
door verwijderd - Jun 9, 2012 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

hereistom schreef op vrijdag 8 jun 2012, 20:16: Gewoon retour afzender blijven sturen!

Een van de redenen dat ik het nooit "retour afzender" verstuurde is dat de kosten dan door de post worden gedragen. Ik stuurde het altijd naar hun antwoordnummer. Bakstenen heb ik er nog net niet in gedaan maar ieder stukje papier dat zij stuurden, stuurde ik terug, met de mededeling dat ik post van hen niet op prijs stelde. Niets hielp. Zelfs toen wij verhuisden achterhaalden ze dat.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2012 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

marita43, ik denk toch dat retour afzender voor rekening komt van de afzender, hoor. In dit geval het door jou zo geliefde gokspelletje!!

ve
door verwijderd - Jun 9, 2012 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

toevoeging: als je het niet openmaakt.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2012 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas werkt dat niet altijd. Ook mijn hoog bejaarde moeder werd pas lastig gevallen met geadresseerde post door een loterij ondanks haar aanmelding bij postfilter.nl

hereistom schreef op vrijdag 8 jun 2012, 19:28: Inderdaad aanmelden bij Postfilter helpt, als ik dan nog steeds geadreseerde reclames ontvang, gewoon naam adres doorstrepen en er retour afzender opschrijven en op de post doen, doe ik trouwens ook met reclames "aan de bewoners van dit adres".
Als iedereen dat doet houden ze er vanzelf wel mee op! Ik heb dit jaar niks meer ontvangen! ;-)

ve
door verwijderd - Jun 9, 2012 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik schreef ook dat het helpt, niet dat het voor 100% werkt ;-)

En afzender retour sturen is voor rekening van de verzender! En al zou het postbedrijf het betalen, wat dan nog? Zei hebben het toch ook ongevraagd bij je in de bus gestopt en verdienen kapitalen aan dat soort mailings!

ve
door verwijderd - Jun 9, 2012 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het helpt niet als mijn hoogbejaarde moeder toch een geadresseerde brief toegestuurd krijgt Tom. :)

Ik zal eens kijken of ze per mail bereikbaar zijn, dan dien ik een klacht in.

Ik stuur troep retour als ik het op de deurmat vind. :)

hereistom schreef op zaterdag 9 jun 2012, 17:49: Ik schreef ook dat het helpt, niet dat het voor 100% werkt ;-)

En afzender retour sturen is voor rekening van de verzender! En al zou het postbedrijf het betalen, wat dan nog? Zei hebben het toch ook ongevraagd bij je in de bus gestopt en verdienen kapitalen aan dat soort mailings!

ve
door verwijderd - Jun 9, 2012 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op vrijdag 8 jun 2012, 20:00:
Dat helpt in mijn geval in ieder geval niet. Ik krijg ook altijd post van die waardeloze loterij, niet om naam maar 'aan de bewoner(s)' van... en ik stuur het altijd retour, maar ze blijven sturen hoor.

Idd, tegenwoordig zetten ze de naam van bewoner er niet meer bij. Kan je afmelden wat je wilt, helpen zal het niet.

ve
door verwijderd - Jun 9, 2012 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op zaterdag 9 jun 2012, 19:20: Het helpt niet als mijn hoogbejaarde moeder toch een geadresseerde brief toegestuurd krijgt Tom. :)

Ik zal eens kijken of ze per mail bereikbaar zijn, dan dien ik een klacht in.

Ik stuur troep retour als ik het op de deurmat vind. :)

Dan moet je hier wezen; https://www.postfilter.nl/rechtvanverzet

ve
door verwijderd - Jun 10, 2012 om 00:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op vrijdag 8 jun 2012, 19:26: † helpt niet. Niet bij Postcodeloterij en veel meer bedrijven, ook als het geen leugen is.
En bij versnipperd zenden weten ze ook niet van wie het afkomstig is. En gaat de post dus gewoon door bij de TS.

Ongeopend retour met de mededeling verhuisd of geëmigreerd een mogelijkheid?

ve
door verwijderd - Jun 10, 2012 om 03:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees dit alles en vraag me dan 1 ding af mbt tot de postcodeloterij. Waarom wars van alle bezwaren toch maar telkens weer blijven mailen? Ik kan maar 1 ding bedenken. Geld verdienen met een commerciële loterij. Het blijven bestoken met miljoenen winst die buren vooral niet mogen krijgen. En het wel haast onvoorstelbaar dat je geen loten koopt. Onder het mom van goede doelen maken we commerciële gelikte tv en betalen we de sterren fors.

Schat dat maar 30% echt bij de goede doelen belandt. Bovendien is dit niet te controleren, want dat mag niet en is geheim. Ondanks de filmpjes van exact 23 seconden.Langer mag niet want dan zappen de kijkers weg.

Heb gewerkt in de schuldhulpverlening en als 1e werden incasso's van loterijen gestopt en opgezegd. En onder fel protest want stel ik win .Heb liever geen gas meer dan dat u mij de kans op winst afneemt.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2012 om 08:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is even wachten tot een site gebouwd is wat ik kan bezoeken zonder toestemming voor cookies te geven. Dan dien ik een klacht in.

Ik doe wel even een oefening van geduld.

Ze staat aangemeld bij postfilter, dus hoort ze geen troep op naam te ontvangen.

hereistom schreef op zaterdag 9 jun 2012, 19:42:
tdehond schreef op zaterdag 9 jun 2012, 19:20: Het helpt niet als mijn hoogbejaarde moeder toch een geadresseerde brief toegestuurd krijgt Tom. :)

Ik zal eens kijken of ze per mail bereikbaar zijn, dan dien ik een klacht in.

Ik stuur troep retour als ik het op de deurmat vind. :)

Dan moet je hier wezen; https://www.postfilter.nl/rechtvanverzet

ve
door verwijderd - Jun 10, 2012 om 10:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op zondag 10 jun 2012, 10:24:
edrick3 schreef op zondag 10 jun 2012, 10:20: @@@,

Dit is niet de Discussie-rubriek!

En dit niet de chatrubriek!

In ieder geval: een glimlach is nooit weg op een sombere Zondagmorgen.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2012 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

We hopen natuurlijk allemaal dat een directielid van de Postcodeloterij dit leest en zich ineens bedenkt te stoppen met al die waardeloze, ongevraagde en opdringerige post... Naast glimlachen, mag je ook dromen op zondagmorgen.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2012 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja blijf maar heerlijk dromen, want die zakkenvullers van de postcodeloterij lezen dit wel, maar glimlachen dan ook en sturen gelijk de volgende mailing de deur uit omdat er toch altijd van die sukkels zijn die erin trappen ;-)

ve
door verwijderd - Jun 10, 2012 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon een doos in de hal/gang. Gaat gelijk al die rommel (en niet alleen de postcodeloterij) in voor bij het oud papier.

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 10, 2012 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja met die doos schiet je ook niks op, gewoon 'Retour Afzender' erop en in de brievenbus, als iedereen dat zou doen, dan helpt het misschien!
Zoals ik al eerder schreef heb ik dat met o.a. de Postcodeloterij envelopen heel lang gedaan en dit jaar heb ik nog niks van ze ontvangen! ;-)

ve
door verwijderd - Jun 10, 2012 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

sinds 2005 heeft de overheid daar een sticker voor,de nee-nee of de nee-ja sticker die je op de brievenbus kuntplakken.

bij de nee-nee sticker krijg je helemaal geen reclame.

bij de nee-ja sticker krijg je alleen gedresseerde reclame die op basis van adres verstuurt worden."aan bewoners van......".

indien de reclame op naam staat "fam. Jansen" en je wilt dit stoppen dan kunt aan het bedrijf waar de reclame van is vragen hoe zij aan uw adresgegevens zijn gekomen en vragen om de gegevens uit hun bestand te verwijderen.omdat u geen prijs stelt op deze reclame,of u kunt zich zoals al gemeld zich afmelden via postfilter.

indien niks helpt kunt u een klacht indienen bij de adverteerder of verspreider, deze moeten dan binnen 4 week de klacht onderzoeken en reageren,indien de klacht niet naar tevredenheid is opgelost kunt u een klacht indienen bij de stichting reclame code.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2012 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

miraltje schreef op zondag 10 jun 2012, 12:36: sinds 2005 heeft de overheid daar een sticker voor,de nee-nee of de nee-ja sticker die je op de brievenbus kuntplakken.

bij de nee-nee sticker krijg je helemaal geen reclame.

bij de nee-ja sticker krijg je alleen gedresseerde reclame die op basis van adres verstuurt worden."aan bewoners van......".

indien de reclame op naam staat "fam. Jansen" en je wilt dit stoppen dan kunt aan het bedrijf waar de reclame van is vragen hoe zij aan uw adresgegevens zijn gekomen en vragen om de gegevens uit hun bestand te verwijderen.omdat u geen prijs stelt op deze reclame,of u kunt zich zoals al gemeld zich afmelden via postfilter.

indien niks helpt kunt u een klacht indienen bij de adverteerder of verspreider, deze moeten dan binnen 4 week de klacht onderzoeken en reageren,indien de klacht niet naar tevredenheid is opgelost kunt u een klacht indienen bij de stichting reclame code.
Onzin. Bij een nee-nee sticker wordt 'aan de bewoner(s) van' reclame gewoon bezorgt.