ak
door akino Jan 4, 2012 om 15:09
Geldzaken & recht

Post.nl

Post.nl licht de consument verkeerd voor.
Ik had bij hun vóóraf informatie opgevraagd, over prijzen van postzegel zoals de decemberpostzegels van 't vorig jaar en het jaar er vóór. Dus 2011 en 2010.
Deze zouden volgens Post.nl maar tot € 0,10 bijgeplakt hoeven, maar eenmaal bij een postagentschap aangekomen, blijkt dat dit niét waar te zijn.

Deze moeten allemaal tot € 0,50 worden bijgeplakt, omdat dit de prijs is geworden van 2012.

Dus een postzegel van € 0,34 moet € 0,16 bijgeplakt worden, die van 2010 was.
Een postzegel van € 0,36 "waar géén waarde op staat" moet tóch € 0,14 bijgeplakt worden, maar zoals Post.nl mij had vóór gespiegeld zou dit bij deze niet hoeven.

Zélf vind ik het schandalig, dat een bedrijf als Post.nl de consument verkeerd durft voor te lichten.

Ook zou ik het beter vinden, als Post.nl op hun web-site zetten hoeveel de postzegels aan waarde zijn, ipv alleen er een "1" of een "2" op te zetten of zoals de decemberzegel dit jaar helemaal niets.

Ze denken toch niet, dat zij hun machtspositie kunnen verdedigen over ons mensen, want als iedereen gaat mailen, zullen ze wel eens anders piepen wrs en verkopen zij niets meer.

Akino

1983 15 Rapporteer

kaneeltje
door kaneeltje - May 10, 2012 om 13:32
18 Antwoorden / 0 Vragen

Nou doen dan!!!!!!!
Begin met je eigen vrienden kring , en die weer met hun vrienden kring.
Laat het maar eens voelen aan al die bedrijven.
En postzegels bijplakken is niet eens zo erg , Als je de post maar ontvangt , maar dat is de laatste weken zo erg!!!!!
Te laat of kwijtgeraakt !
Nederlanders ga eens iets doen dan alleen maar klagen en zeuren!.
Iedere dag zie ik de zelfde discussies op Vara Kassa.
Maar alleen maar klagen helpt niets,.
Dus vorm een keten en ga er iets aan doen!!!.

tdehond
door tdehond - May 10, 2012 om 16:28
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Bij postzegels met 1 of 2 erop hoeft niet bijgeplakt te worden.

postzegels waar de waarde op staat wel.

ak
door akino - May 11, 2012 om 12:07
50 Antwoorden / 52 Vragen

Kaneeltje:

Als we dan wat moeten doen, geef dan eens een voorbeeld van wat we zouden moeten doen, maar zég niét alléén van dat wij iets moeten doen.

Anders sta je "nét als alle andere mensen" gewoon langs de zij-lijn in de woestijn te roepen, want dan gebeurd er óók niets.

Akino

ak
door akino - May 11, 2012 om 12:08
50 Antwoorden / 52 Vragen

tdehond:

Wat is dan de waarde van die 1 of 2 postzegel?
Daar gaat het juist om?

Akino

tot15karakters
door tot15karakters - May 11, 2012 om 19:36
2189 Antwoorden / 14 Vragen

De Cent zegels moeten tot de huidige waarde bijgeplakt worden

De 1 en 2 zegels blijven geldig en dus in december voor de prijsverhoging hamsteren mag.
U betaalde toen dus ze vangen vele jaren lang rente winst dus zo compenseren ze de hamsterende klanten.

Er is nog steeds 1 of 2 op nodig afhankelijk van gewicht en die zijn altijd geldig.
Zo stond het enkele jaren terug en ik heb nog nooit een brief gehad dat ze dit aanpasten.
Dus die toenmalige info is dus zonder einddatum dus geldig.

ak
door akino - May 11, 2012 om 20:58
50 Antwoorden / 52 Vragen

tot15karakters:

Weet u de waarde van de 1 of 2 wat op de zegel staat, want dat vroeg ik ook aan tdehond, waar ik géén antwoord op eb gekregen.

Lijkt tóch moeilijker dan gedacht, niet waar?
Hoop tóch op dat antwoord.

Akino

empyria
door empyria - May 11, 2012 om 23:10
504 Antwoorden / 3 Vragen

1= 50 cent

2= 1 euro

empyria
door empyria - May 11, 2012 om 23:15
504 Antwoorden / 3 Vragen

en 3, 4, 5, steeds 50 cent meer

valerius-2
door valerius-2 - May 11, 2012 om 23:28
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=empyria schreef op vrijdag 11 mei 2012, 23:15]en 3, 4, 5, steeds 50 cent meer

Kan u niet van 1 tot 5 tellen i 1 keer ? Lol

ak
door akino - May 12, 2012 om 08:57
50 Antwoorden / 52 Vragen

Empyria:

Mag ik u bedanken, voor het énige échte antwoord.
De andere mensen denken dat ze antwoord geven, maar zwetsen maar wat.

Zoals tdehond die meent dat je bij een waarde zegel van 1 of 2 geen verschil ziet, want daar hoef je niets bij te plakken. Néé, maar dan heb je wél té véél betaald, als er maar een zegel van 1 op hoeft wat 50 cent van waarde heeft.
Niét écht een slim antwoord dus, lijkt mij.

Empyria: Bendakt dus.

Akino

Cookies
door Cookies - May 12, 2012 om 09:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Op postzegels voor brieven en kaarten tot en met 20 gram binnen Nederland staat een 1.

Voor zendingen van 20 tot en met 50 gram binnen Nederland zijn er postzegels met een 2.

Postzegels met een cijfer, blijven altijd geldig. Bijplakken is niet meer nodig.

empyria
door empyria - May 12, 2012 om 09:31
504 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 11 mei 2012, 23:28][quote=empyria schreef op vrijdag 11 mei 2012, 23:15]en 3, 4, 5, steeds 50 cent meer

Kan u niet van 1 tot 5 tellen i 1 keer ? Lol

Neuh, moet punten scoren...:-P

tdehond
door tdehond - May 12, 2012 om 09:53
4744 Antwoorden / 9 Vragen

U hoeft alleen maar te kijken waarop u deze postzegels moet plakken.

Op het postzegel vel staat welk soort postzegel u moet plakken op b.v. een brief van 0 -20 gram ( 1 nr 1 postzegel).

In 2010 was de waarde van een zegel nr 1: euro 0,44
In 2012: nr 1: euro 0,50
klik hier

=akino schreef op vrijdag 11 mei 2012, 12:08: tdehond:

Wat is dan de waarde van die 1 of 2 postzegel?
Daar gaat het juist om?

Akino

tdehond
door tdehond - May 12, 2012 om 10:47
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Dank voor het tonen van gebrek aan respect naar mij toe. Ik zie vaker een gebrek aan respect naar een respondent toe, dus echt afwijkend lijkt uw gedrag hier niet te zijn. Jammer.

Akino, ik kan lezen omdat ik niet blind ben. Op de postzegels die ik in 2010 kocht staat een 1. Ik heb meteen een paar velletjes gekocht waarbij elke zegel 44 eurocent kostte.

Onderop het velletje staat welke zegel van nummer 1 op een brief van 0-20 gram geplakt moet worden en wat erop moet als de brief zwaarder weegt.

Als u nu naar de winkel stapt betaalt u voor een nummer 1 zegel: 50 eurocent per stuk. U betaalt nu dus 6 cent meer per zegel terwijl de kwaliteit van bezorging aanzienlijk verslechterd is.

Als u even gegoogeld had dan had u hier de vraag niet hoeven stellen zie mijn eerder geplaatste link.

=akino schreef op zaterdag 12 mei 2012, 08:57: Empyria:

Mag ik u bedanken, voor het énige échte antwoord.
De andere mensen denken dat ze antwoord geven, maar zwetsen maar wat.

Zoals tdehond die meent dat je bij een waarde zegel van 1 of 2 geen verschil ziet, want daar hoef je niets bij te plakken. Néé, maar dan heb je wél té véél betaald, als er maar een zegel van 1 op hoeft wat 50 cent van waarde heeft.
Niét écht een slim antwoord dus, lijkt mij.

Empyria: Bendakt dus.

Akino

empyria
door empyria - May 12, 2012 om 13:05
504 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tdehond schreef op zaterdag 12 mei 2012, 10:47]Dank voor het tonen van gebrek aan respect naar mij toe. Ik zie vaker een gebrek aan respect naar een respondent toe, dus echt afwijkend lijkt uw gedrag hier niet te zijn. Jammer.

Akino, ik kan lezen omdat ik niet blind ben. Op de postzegels die ik in 2010 kocht staat een 1. Ik heb meteen een paar velletjes gekocht waarbij elke zegel 44 eurocent kostte.

Onderop het velletje staat welke zegel van nummer 1 op een brief van 0-20 gram geplakt moet worden en wat erop moet als de brief zwaarder weegt.

Als u nu naar de winkel stapt betaalt u voor een nummer 1 zegel: 50 eurocent per stuk. U betaalt nu dus 6 cent meer per zegel terwijl de kwaliteit van bezorging aanzienlijk verslechterd is.

Als u even gegoogeld had dan had u hier de vraag niet hoeven stellen zie mijn eerder geplaatste link.

Ik heb de informatie ook maar gewoon van de website van postnl gehaald.

Simple as that...:-)

Kind kan de was doen.