jo
door jongwil Oct 9, 2011 om 22:02
Geldzaken & recht

Postnl raakt mijn verzending kwijt...

Hallo Kassa,

Via Postnl is er een pakje naar mij verzonden.
Tenminste dat was de bedoeling.

Op 14/9/11 is er een normaal pakje van een normaal gewicht en afmetingen naar Postnl gebracht. Er is toen 6,75 euro aan verzendkosten betaald.

Via track en trace kon ik het pakje volgen.
14/9 zending opgehaald en in sorteerproces.
14/9 de zending is aangemeld nij Postnel en wordt volgbaar.
14/9 zending gesorteerd in sorteercentrum.
15/9 zending nog niet gesorteerd. Bezorging op volgende werkdag.
16/9 zending nog niet verwerkt.

Tot de dag van vandaag (09/10/11) is de melding van 16/9 het laatste.

Ik heb toen via de site van Postnl een klacht ingediend.
Toen kreeg ik alleen de reactie dat ze het vervelend vonden, maar dat de verzender alleen een klacht tot onderzoek in kan dienen.

De verzender heeft dat toen gedaan.

Uiteindelijk heeft de verzender een brief ontvangen met:
"Dat het onderzoek geen positief resultaat heeft. Dat ze geen schadevergoeding kunnen geven. En hun excuus".

Dit is kort omschreven mijn klacht over PostNL.
Uiteraard heb ik alle mailwisseling bewaard.

Mijn frustatie:
Ik betaal geld voor een dienst. Vervolgens krijg ik daar een barcode (track en trace) van om het te volgen en dan raken hun mijn eigendom "kwijt" (verduistering).
En het enige wat ik dan krijg is sorry en dat ze me geen schadevergoeding kunnen geven.

Kortom ze kunnen doen en laten wat ze willen met eigendommen van andere.

Als je telefonisch contact opneemt, moet je ook nog eens 0,45 cent per min betalen. Waarna je eerst 6 min in de wacht moet staan.

Mijn rechtvaardigheisgevoel is zwaar aangetast.
En mijn eigendom gejat door PostNL.

Help! Wat kan ik hiermee doen???
Op wat voor manier enz...

Graag uw reactie!
Alvast bedankt!

Vr groet,
Wilfred

10436 35 Rapporteer

druifje01
door druifje01 - Oct 9, 2011 om 22:09
1712 Antwoorden / 140 Vragen

U kunt een vermissingsformulier invullen. Dat is bij post.nl op te vragen. Natuurlijk garandeert dat niet dat het wat oplevert.

sw
door swat1500 - Oct 10, 2011 om 00:33
3794 Antwoorden / 0 Vragen

Als u de ontvanger zou zijn van het pakketje dan kunt u niets doen. Uitsluitend de verzender kan een klacht indienen een schadevergoeding bedingen als hij het pakketje tenminste verzekerd heeft verzoenden.

Zoek raken in de post is een zekere vorm van nalatigheid maar nog geen verduistering (verduistering vereist een vorm van opzet).

Overdragen van goederen aan derden houdt altijd een zekere vorm van risico in.

nb
door nbw - Oct 10, 2011 om 02:27
521 Antwoorden / 24 Vragen

Beste Wilfred,

Hier klagen lost niets op. Je hebt alles bewaard en samen met de verzender onderzoek verricht. Ga heel snel een advocaat inhuren en maak er werk van.
Duurt ff en kost moeite maar voor je het weet krijg je gelijk en excuses.

hutch
door hutch - Oct 10, 2011 om 02:47
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Wilfred,

om te beginnen is deze werkwijze van Postnl 'normaal'. althans in hun ogen.
Er werken figuren bij dit bedrijf die, heel netjes gezegd, niet bepaald een schoon verleden hebben en bepaalde zaken graag in hun eigen bezit willen hebben.

Daarnaast schermt dit bedrijf met hun algemene voorwaarden. Dat houdt eigenlijk in dat zij nooit aansprakelijk zijn. Op zich, vanuit hun oogpunt, is dit inderdaad 'normaal', want dit bedrijf weet heel goed wat voor een personeel zij (ook) in dienst hebben. Die bezorgdienst is dus niet betrouwbaar, waarvoor de 'Dikke van Dale' een heel mooi woord heeft: malafide.

Maar is dit pakje verzonden door een webshop? In dat geval is de verzender verantwoordelijk en aansprakelijk en moeten zij (die webshop) dus het gekochte/bestelde opnieuw aan u opsturen/verzenden of uw geld terug geven.

Dit laatste is opgenomen in het Burgerlijk Wetboek, boek 7 en dienen zij zich aan te houden, ook al zou het in de (algemene) voorwaarden opgenomen zijn, dat zij niet verantwoordelijk zijn. Voorwaarden in strijd met de wet hebben geen geldigheid.

Gr. Hutch

tdehond
door tdehond - Oct 10, 2011 om 09:25
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Dat is een bekend verschijnsel bij dit bedrijf. Het verbaast mij dat mensen nog via dit bedrijf pakketten durven te versturen.

Als niet aangetekend + verzekerd verstuurd wordt, dan lost dit bedrijf uw probleem niet op. Ik begin onderhand te vermoeden dat er een paar werknemers mogelijk wat pakketten achterover drukken.

audb
door audb - Oct 10, 2011 om 12:27
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Postwet uit 2009:

§ 4.6. Aansprakelijkheid verlener van de universele postdienst

?

Artikel 29

1. Een verlener van de universele postdienst is voor schade als gevolg van verlies, beschadiging of vertraagde aflevering van binnenlandse poststukken slechts aansprakelijk indien door de afzender gebruik wordt gemaakt van een wijze van vervoer waarbij een poststuk volgens daartoe in de algemene voorwaarden van het postvervoerbedrijf te stellen regels wordt geregistreerd.

2. De aansprakelijkheid bedoeld in het eerste lid bestaat niet indien de schade uitsluitend het gevolg is van een of meer van de volgende omstandigheden:

a. de aard of een gebrek van het vervoerde zelf;

b. onvoldoende verpakking van het vervoerde door een ander dan een verlener van de universele postdienst of diens ondergeschikten;

c. een oorzaak die aan de afzender kan worden toegerekend;

d. een oorlogshandeling of een gewapend conflict;

e. aanhouding op last van daartoe bevoegd gezag.

3. Vorderingen kunnen slechts worden ingediend door de afzender. Indien de schade is geleden door een ander dan de afzender, is de afzender van rechtswege bevoegd ten behoeve van die ander, hetzij op eigen naam hetzij als diens vertegenwoordiger, de vordering in te stellen.

4. Bij algemene maatregel van bestuur worden bedragen vastgesteld waarboven de aansprakelijkheid, bedoeld in het eerste lid, zich niet uitstrekt, waarbij de hoogte van de afzonderlijke bedragen kan worden bepaald naar gelang van onder meer de soorten van registratie alsmede naar gelang van de aard en de waarde van een poststuk.

5. Een verlener van de universele postdienst kan zich niet beroepen op een uit de voorgaande leden van dit artikel voortvloeiende uitsluiting of beperking van zijn aansprakelijkheid voor zover de schade is ontstaan uit zijn eigen handelen of nalaten, geschied hetzij met het opzet die schade te veroorzaken, hetzij roekeloos en met de wetenschap dat die schade er waarschijnlijk uit zou voortvloeien.

6. Ter zake van het postvervoer van of naar gebieden buiten Nederland is een verlener van de universele postdienst slechts aansprakelijk overeenkomstig de bepalingen van de akten van de Wereldpostunie dan wel andere voor Nederland bindende verdragen of besluiten van volkenrechtelijke organisaties.

7. Nietig is ieder beding, waarbij van dit artikel wordt afgeweken.

jo
door jongwil - Oct 10, 2011 om 12:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo audb,

Kunt u ook aangeven wat u wilt zeggen met de genoemde postwet 2009.

Vr groet,
Jongwil

robtien
door robtien - Oct 10, 2011 om 13:02
269 Antwoorden / 10 Vragen

hellaas is dit een normaal verschijnsel bij PostNL.

geregeld poststukken kwijt of die niet aan komen.
ook gewoon met briefpost!

maar je krijgt idd niet meer te horen dan een sorry en u krijgt geen schadevergoeding.

misschien pakketjes in het vervolg maar verzekerd versturen moet natuurlijk het waarde van het pakketje post stuk natuurlijk niet nog minder zijn dan het bedrag voor verzekerd versturen.

fe
door felixria - Oct 10, 2011 om 13:13
2 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, als er iets zoek rfaakt bij Post.Nl kan je op z1n hoogst een excuus krijgen en wordt het zgn. uitgezocht.Verder krijg je niets meer te horen.Service? Nee tegenwoordig is niets meer zoals het zou moeten zijn .Het zal mijn een zorg zijn gevoel!

robtien
door robtien - Oct 10, 2011 om 13:15
269 Antwoorden / 10 Vragen

de service is idd niet meer zoals eht was toen het nog ptt heette
en daarbij die belachelijk hoge prijzen tegenover vroeger voor de postzegels

audb
door audb - Oct 10, 2011 om 13:20
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het paketje is met track and trace verzonden.
De chauffeur moet bij het afleveren ook de barcode scannen en daarmee hebben ze naar mijn inzien de schijn van betrouwbaarheid geschonden.

Immers is het pakket niet afgeleverd door de chauffeur en daar deze hem in zijn bezit had kan deze dan ook aansprakelijk worden gesteld voor het geleden schade.

fr
door frankema - Oct 10, 2011 om 13:34
3 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb van af april 7 klachten op postnl in gedient dat ik afrekeningen van ins of week bladen niet ontvang en post van buren of andere straat van post nl een standaartd brief met excuses maar het probleem lost niet op .
de in voering van partime bezorgers die door de uwv worden gestuurd leverd postnl veel euro's op maar gaat tenkosten van de burger

tdehond
door tdehond - Oct 10, 2011 om 13:39
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=frankema schreef op maandag 10 okt 2011, 13:34]ik heb van af april 7 klachten op postnl in gedient dat ik afrekeningen van ins of week bladen niet ontvang en post van buren of andere straat van post nl een standaartd brief met excuses maar het probleem lost niet op .
de in voering van partime bezorgers die door de uwv worden gestuurd leverd postnl veel euro's op maar gaat tenkosten van de burger

Mijn klacht over verkeerd bezorgde brieven heeft post nl wel serieus genoemen en er heeft een onderzoek gelopen naar het verkeerd bezorgen van de parttime postbodes bij mij in de straat.
De Belastingdienst is bezig met een onderzoek naar mogelijk verkeerd bezorgde brief met uiterst persoonlijke gegevens over mijn inkomsten.

Dus ook elke verkeerd bezorgde brief aanmelden bij postnl.

fe
door felixria - Oct 10, 2011 om 13:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ja je kan klacht op klacht indienen en het kan zijn dat ze soms onderzoek doen, maar het blijft zoals het is: slechte en foute bezorging.Poststukken die zoek raken of pas na weken bezorgd worden.Alles te danken aan die goede "marktwerking die er moest komen. Dat zou voordeliger zijn voor de consument. Maar het enige wat er van terecht is gekomen is dat er een graaierscultuur is ontstaan.En het alleen maar slechter is geworden. Rijken worden steeds rijker enz. U kunt hem vast wel zelf verder invullen .

valerius-2
door valerius-2 - Oct 10, 2011 om 14:15
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=nbw schreef op maandag 10 okt 2011, 02:27]Beste Wilfred,

Hier klagen lost niets op. Je hebt alles bewaard en samen met de verzender onderzoek verricht. Ga heel snel een advocaat inhuren en maak er werk van.
Duurt ff en kost moeite maar voor je het weet krijg je gelijk en excuses.
Als je een advocaat neemt moet het wel de moeite waard zijn en niet veel meer kosten dan dat het pakketje waard is.

hfrantzen
door hfrantzen - Oct 10, 2011 om 14:24
15 Antwoorden / 15 Vragen

Ook 2 keer een pakketje niet bij mij bezorgd, wel voor getekend volgens de afzender, kwijt dus en nooit meer gevonden. Zarterdag 8 oktober vewachtte ik wederom een pakketje maar helaas, we moesten werken en waren dus niet thuis.
Post.nl aan de deur geweest en dan horen ze een briefje in de brievenbus te deponeren. DUS NIET. ik heb maar een woord voor dit bedrijf
'BAGGER BEDRIJF."

he
door henkelfering - Oct 10, 2011 om 14:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hier in Nunspeet gooit post.nl alle paketjes voor de buitendeur of je nu thuis bent of niet en op klachten wordt niet gereageerd!!

ha
door hanneke - Oct 10, 2011 om 16:05
321 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals al is gezegd, is de verzending een overeenkomst tussen de verzender en PostNL. U bent daar (hoe raar dit misschien ook klinkt) formeel geen partij in, maar een derde.
De verzender moet dit probleem (het zoekgeraakte pakket) met PostNL oplossen. Als hij daar met PostNL niet uitkomt, is dat (even lomp gezegd) zijn probleem. U kunt daar echter niets mee.

Echter, als het gaat om een webwinkel of zoiets, dan heeft u ondertussen wel een overeenkomst met die webwinkel. En zij moeten u ook gewoon uw spullen leveren. Ook al hebben zij misschien in hun voorwaarden staan dat zij niet verantwoordelijk zijn voor problemen bij de verzending. U heeft gewoon recht op de door u bestelde (en betaalde) spullen. Of u moet uw geld terugkrijgen.

elisya
door elisya - Oct 10, 2011 om 16:33
11 Antwoorden / 2 Vragen

postNL is al jaen geen goed bedrijf meer.Er raakt veel weg en het maakt postNL niks uit want ze doen er niks aan en wordt alleen maar erger.
Heb er een keer vakantie werk gedaan tijdens kerst periode.Doe maar niet want je ziet ze stelen als gekke,post die tussen machines komen laten ze liggen(krijg je dus nooit).Ik melde dat er gestolen werdt en ik dat niet prettig vond,maar ze deden niks.
Ik dacht ik meld het want zelfs ik wil me post,enz op tijd en goed hebben.
Het maakt ze echt niks uit dus ja wat kan je dan doen?
WOu dat ik beter nieuws kon melden,maar postNl is en blijft klote

robtien
door robtien - Oct 10, 2011 om 16:55
269 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=frankema schreef op maandag 10 okt 2011, 13:34]ik heb van af april 7 klachten op postnl in gedient dat ik afrekeningen van ins of week bladen niet ontvang en post van buren of andere straat van post nl een standaartd brief met excuses maar het probleem lost niet op .
de in voering van partime bezorgers die door de uwv worden gestuurd leverd postnl veel euro's op maar gaat tenkosten van de burger

Ook bij het Uwv zitten mensen met arbiedsongeschikthied die hun werk wel serieus nemen u kunt wel denken dat het daardoor komt. maar overal zitten er slechte en goede tussen ongeacht welk nivo of arbiedsgeschikthied.

Postnl is al tijden slecht ook al toen het nog tnt post was.

hier ook geregeld fout bezorgde post voor buren of zelfs 3 straaten verderop verder pakketjes die niet aankomen. maar je kunt klagen wat je wilt ze doen toch niks zoals ik al las dat er hier meerdere last van hebben/hadden.

jantom
door jantom - Oct 10, 2011 om 18:52
377 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds PTT is geprivatiseerd is het met de postbezorging bergafwaarts gegaan.
En dan ga ik het nog niet eens hebben over de extreem gestegen kosten.
Van tijd tot tijd krijg ik post die voor een andere straat + postcode is bestemd. Alleen het huisnummer is dan vaak wel goed...
Ik zag het woord "bagger" - daar sluit ik me bij aan.
Ik heb geen enkel respect voor dit bedrijf. En ook niet voor het besluit van de toenmalige regering om uberhaupt PTT te privatiseren.

be
door benzje - Oct 10, 2011 om 18:58
6 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Jaren geleden moest een postbode een bestellerscursus volgen. Een eed afleggen. Hij kreeg strafdienst als er iets niet goed ging. Een zgn rapportje.

Kijk nu eens wie de post bezorgd. Er lopen erbij, die te beroerd zijn hun voeten op te tillen.Niet gewassen en geschoren. Neen het is een schande. Leven het privatiseren. De politici maken er een zooitje van. Hun post wordt beveiligd verstuurd. De gewone burger is altijd de dupe en dat wordt alleen maar erger.

Kortom, we moeten eens met z'n allen de barricades op. En laten weten dat we het niet meer pikken.

jo
door johros - Oct 10, 2011 om 23:07
8 Antwoorden / 1 Vragen

beste allmaal
het zal post .nl een zorg zzijn in de voorwaarden staat dat hun niet verantwoordelijk zijn heb zelf op 1 dag 2 brieven verstuurd opzegging van een krant en een claim bij uvw allebei niet aangekomen kost mij nu een een extra kwaRTAAL VAN DE KRANT EN 5 MAANDEN MINDER UITKERING KAN IK NERGENS OP VERHALENWANT ZEGGEN ZE KEIHARD HAD JE MAAR VERZEKERD OF AAN GETEKEND MOETEN VERSTUREN KOSTEN 7 EURO PER BRIEF
mijn schoonmoeder is pas overleden rouwkaarten kwamen 2 dagen na de begrafenis aan zal ze een zorg zijn al betaal je daar voor een aparte rouwpostza al 6.45 euro voor verjaardags kaarten komen niet aan of veel te laat .
heb bij ons opgelet hoe vaak post .nl bezorgt nu dat is dus nog maar 2 keer per week geen wonder dus dat alles verdwijnt en enigste wat post .nl zegt lees onze voorwaarden wij zijn niet verantwoordelijk maar wordt wel 6 cent per postzegel duurder straks hoe wordt slecht werk betaald zolang kinderen van 14 of 15 jaar post bezorgen zal er dingen kwijt raken maar at interessert post ,nl niet die gaan alleen voor de winst ook hebben we advocaat gevraagd en die zegt kan je niks aan doen staat in de voorwaarden

anduril
door anduril - Oct 11, 2011 om 14:35
167 Antwoorden / 1 Vragen

Op de website van PostNL staat: "Wanneer u kiest voor Aangetekend versturen, heeft u zekerheid van verzending (verzendbewijs) én zekerheid van ontvangst (handtekening van ontvangst)". Niks zekerheid, maar wel betalen. Ook als je het verzekert - nog duurder! - heb je geen enkele zekerheid en als de zending unieke stukken bevat (bijv. oude familiefoto's), dan krijg die er niet mee terug.
Als je reclameert dan krijg je een lullig bericht terug met de mededeling dat ze niets hebben kunnen terugvinden.
Dat alleen de afzender mag reclameren is wel begrijpelijk, maar onbevredigend. De ontvanger is de benadeelde partij (bij een privé zending) en het zal de verzender vaak worst zijn (denk aan een koop op Marktplaats).
Het is ook opvallend dat een zending met interessante inhoud verdwijnt (lees: wordt gestolen) en een zending met oninteressante inhoud later weer opduikt (opnieuw gelabeld in mijn geval).

tdehond
door tdehond - Oct 11, 2011 om 16:55
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Vandaag weer post van een huis verderop ontvangen.

Ik heb nu naast klacht bij postnl ook klacht bij Consuwijzer over de bezorging van postnl ingediend. Met verzoek om onderzoek naar de postbezorging door postnl.

hutch
door hutch - Oct 12, 2011 om 02:01
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ach ja....... wat een 'bedrijf', zeg!!

Hoe lang duurt het nog, voordat zij de post een maand lang verzamelen en dan ergens in het centrum van een dorp of stad op een markt bij elkaar gooien, met een bordje er bij: 'zoek het maar uit' . . . . . . . (letterlijk en figuurlijk).

ch
door chrisantonis - Oct 12, 2011 om 02:25
63 Antwoorden / 4 Vragen

Snapt nu niemand hoe het zit, PTT is geprivatiseerd!!! Het enige wat nu nog teld is dat de aandeelhouders er zoveel mogelijk geld uit kunnen trekken! Denkt u echt dat PostNL geld kan uitgeven voor betrouwbare medewerkers als iemand die ze nergens meer willen aannemen maar de helft kost? (die andere helft kunnen ze toch bij elkaar sprokkelen uit uw post!) En als het dan slecht weer is gooien ze toch alles in de papiercontainer! Dan hoeft u zich ook niet meer op te winden over die blauwe envelop, die krijgt u dan niet meer, ja misschien wel een vervelende deurwaarder die dan tegen u zegt dat iedereen zegt dat hij nooit iets heeft ontvangen! Het word nooit meer beter.... misschien nog slechter...

rj
door rjw - Oct 12, 2011 om 09:04
3277 Antwoorden / 5 Vragen

Even een beetje off-topic n.a.v. van de opmerkingen dat de kwaliteit slechter is geworden omdat PTT geprivatiseerd is. Ik neem aan dat niet iedereen op dit forum ambtenaar is, en dat toch een redelijk deel van de mensen voor een particuliere onderneming werkt. Vraag aan die mensen: leveren jullie op je werk slechte kwaliteit OMDAT je voor een particuliere onderneming werkt?

Daarnaast is het ook onzin om te denken dat de kwaliteit beter zou zijn als het een overheidsinstelling was, want daar gaat immers ook het nodige fout. Zie bijvoorbeeld de belastingdienst en de dienst toeslagen.

Kortom, niet privatisering is het probleem, maar de mentaliteit binnen de organisatie.

tdehond
door tdehond - Oct 12, 2011 om 10:26
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=rjw schreef op woensdag 12 okt 2011, 09:04]Even
Kortom, niet privatisering is het probleem, maar de mentaliteit binnen de organisatie.
De huidige parttime postbezorgers worden m.i. te kort ingewerkt. Daar nam dit bedrijf vroeger meer de tijd voor.
Ik hoorde dat ook in een te hoog tempo een wijk van post voorzien moet worden. Dat gaat duidelijk ten koste van de kwaliteit van het werk.
M.b.t. verdwijnen van pakketten:
Het bedrijf zou personeel beter moeten screenen op betrouwbaarheid.

discovery
door discovery - Oct 14, 2011 om 20:14
91 Antwoorden / 23 Vragen

[quote=anduril schreef op dinsdag 11 okt 2011, 14:35]Op de website van PostNL staat: "Wanneer u kiest voor Aangetekend versturen, heeft u zekerheid van verzending (verzendbewijs) én zekerheid van ontvangst (handtekening van ontvangst)". Niks zekerheid, maar wel betalen. Ook als je het verzekert - nog duurder! - heb je geen enkele zekerheid en als de zending unieke stukken bevat (bijv. oude familiefoto's), dan krijg die er niet mee terug.
Als je reclameert dan krijg je een lullig bericht terug met de mededeling dat ze niets hebben kunnen terugvinden.
Dat alleen de afzender mag reclameren is wel begrijpelijk, maar onbevredigend. De ontvanger is de benadeelde partij (bij een privé zending) en het zal de verzender vaak worst zijn (denk aan een koop op Marktplaats).Het is ook opvallend dat een zending met interessante inhoud verdwijnt (lees: wordt gestolen) en een zending met oninteressante inhoud later weer opduikt (opnieuw gelabeld in mijn geval).

@ Anduril
Ik vind het een beetje kort door de bocht om aan te nemen dat het een verzender worst zal zijn als je bv via Marktplaats iets verkoopt het dan wel of niet ontvangen wordt.
Dan kent u waarschijnlijk het reglement van Marktplaats niet. Als verzender blijf je altijd verantwoordelijk voor de zending, ook al geef ik het hele proces uit handen aan PTT.NL en er zelf verder geen enkele invloed meer op heb. Zij maken niet waar waarvoor ik heb betaald maar blijf wel de verantwoording houden. Blijf dat een rare zaak vinden. Ik heb al een aantal maal via Marktplaats iets verkocht en wilde de ontvanger alleen de gewone verzendkosten betalen en het niet laten verzekeren. Dat ga ik ook niet uit eigen zak betalen en betaal dan ook (maar!) 6,75 per pakket.
Nu is het al diverse keren gebeurd dat het niet is aangekomen. Bij PTT.NL gemeld, alle stadia daar doorlopen met uiteraard nul op het request. Zelfs mijn aanbod om zelf in het depot met niet afgeleverde goederen te komen kijken, aangezien het een heel herkenbaar en kleurig pakket was, werd afgeslagen. Dan moet ik als verzender het bedrag aan de koper terug betalen. Ik schiet er dus altijd bij in en heb de hele administratieve rompslomp terwijl ik niets meer heb om te verkopen en de koper gewoon zijn geld terug krijgt.
Dit alles heeft voor mij geresulteerd dat ik alleen de goederen nog op laat halen en niets meer verstuur.

Groet Discovery

jo
door jongwil - Nov 7, 2011 om 20:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

Een wonder!
Ik snap er niets van maar dat gekke bedrijf heeft 3/11/11 alsnog mijn pakketje afgegeven bij de buren.
Snap je dat nou???

Maar ik ben blij dat mijn slot binnen is
BEDANKT voor de reacties!
Groeten,
Wil

=jongwil schreef op zondag 9 okt 2011, 22:02: Hallo Kassa,

Via Postnl is er een pakje naar mij verzonden.
Tenminste dat was de bedoeling.

Op 14/9/11 is er een normaal pakje van een normaal gewicht en afmetingen naar Postnl gebracht. Er is toen 6,75 euro aan verzendkosten betaald.

Via track en trace kon ik het pakje volgen.
14/9 zending opgehaald en in sorteerproces.
14/9 de zending is aangemeld nij Postnel en wordt volgbaar.
14/9 zending gesorteerd in sorteercentrum.
15/9 zending nog niet gesorteerd. Bezorging op volgende werkdag.
16/9 zending nog niet verwerkt.

Tot de dag van vandaag (09/10/11) is de melding van 16/9 het laatste.

Ik heb toen via de site van Postnl een klacht ingediend.
Toen kreeg ik alleen de reactie dat ze het vervelend vonden, maar dat de verzender alleen een klacht tot onderzoek in kan dienen.

De verzender heeft dat toen gedaan.

Uiteindelijk heeft de verzender een brief ontvangen met:
"Dat het onderzoek geen positief resultaat heeft. Dat ze geen schadevergoeding kunnen geven. En hun excuus".

Dit is kort omschreven mijn klacht over PostNL.
Uiteraard heb ik alle mailwisseling bewaard.

Mijn frustatie:
Ik betaal geld voor een dienst. Vervolgens krijg ik daar een barcode (track en trace) van om het te volgen en dan raken hun mijn eigendom "kwijt" (verduistering).
En het enige wat ik dan krijg is sorry en dat ze me geen schadevergoeding kunnen geven.

Kortom ze kunnen doen en laten wat ze willen met eigendommen van andere.

Als je telefonisch contact opneemt, moet je ook nog eens 0,45 cent per min betalen. Waarna je eerst 6 min in de wacht moet staan.

Mijn rechtvaardigheisgevoel is zwaar aangetast.
En mijn eigendom gejat door PostNL.

Help! Wat kan ik hiermee doen???
Op wat voor manier enz...

Graag uw reactie!
Alvast bedankt!

Vr groet,
Wilfred

ja
door jan1964_1 - Dec 12, 2011 om 19:17
2 Antwoorden / 1 Vragen

N.a.v. een publicatie in METRO moet ik als ondernemer even kwijt dat het een hele kromme zaak is dat de afzender verantwoordelijk blijft voor het onverzekerd verzonden pakket.
De klant kan er dus van alles mee doen,PostNL de schuld geven en dan een claim bij de webwinkel voor een nieuw exemplaar neer leggen of gewoon zijn geld terug vragen.

Hoe raar zit de wereld in elkaar.
Waar betaal ik c.q. de klant dan verzendkosten voor als PostNL alle verantwoordelijkheid bij de verzender neer legt????

Dat hier nog nooit naar gekeken is hoe krom deze "wet" in elkaar zit en wanneer komen wij als webwinkels hier tegen in opstand?

ha
door hanneke - Dec 12, 2011 om 20:11
321 Antwoorden / 1 Vragen

@Jan1964
Tja, uw vraag kan net zo goed andersom gesteld worden.
Als consument ben ik immers ook volledig afhankelijk van de eerlijkheid van de verzender (denk daarbij overigens niet alleen aan vanuit bedrijven gestuurde post, maar ook particuliere pakketten zoals bijvoorbeeld bij handel via Marktplaats).
Als consument sta ik dan volledig met mijn rug tegen de muur zodra de verzender beweert dat hij iets afgegeven heeft. En als het dan niet aankomt, moet IK aantonen waar het gebleven is?

Ook heb ik als ontvanger (vrijwel) geen enkele invloed op hoe (of via welk bedrijf) mijn bestelling wordt verstuurd. Hoogstens door te "stemmen met mijn voeten", oftewel mijn bestelling ergens anders te plaatsen.

Bovendien is verzending een overeenkomst tussen de afzender en het postbedrijf, en ben ik als ontvanger daarin slechts een zogenaamde 'derde'. Ik ben dus geen contractpartij.

Dat ik als ontvanger dus niet met de gebakken peren word opgescheept, vind ik niet heel erg onlogisch.

Het is overigens niet verplicht om als webwinkel de verzendkosten aan een klant door te berekenen. Er zijn genoeg webwinkels die geen verzendkosten hanteren, al dan niet boven een bepaald bedrag.
Het staat een ondernemer volledig vrij om verzendkosten een-op-een door te rekenen, een tegemoetkoming te rekenen, een standaard (gemiddeld) tarief te gebruiken, of gewoon op ieder product een bepaalde extra marge te zetten en de verzending "gratis" te maken. Echter, de ondernemer moet uiteindelijk wel verzendkosten betalen, en een winkel is geen liefdadige instelling, dus hoe dan ook betaal je als klant de verzendkosten toch wel, alleen soms is het niet direct zichtbaar maar gewoon in de totaalprijs verwerkt.

discovery
door discovery - Dec 12, 2011 om 22:33
91 Antwoorden / 23 Vragen

@ Hanneke,

@Jan1964
Tja, uw vraag kan net zo goed andersom gesteld worden.
Als consument ben ik immers ook volledig afhankelijk van de eerlijkheid van de verzender (denk daarbij overigens niet alleen aan vanuit bedrijven gestuurde post, maar ook particuliere pakketten zoals bijvoorbeeld bij handel via Marktplaats).
Als consument sta ik dan volledig met mijn rug tegen de muur zodra de verzender beweert dat hij iets afgegeven heeft. En als het dan niet aankomt, moet IK aantonen waar het gebleven is?

Ik handel regelmatig via Marktplaats en ben dan ook verantwoordelijk voor de zending. Maar IK kan aantonen dat ik het pakket heb afgeleverd door middel van mijn bewijs van afgifte. Wat er daarna mee gebeurt heb ik geen enkele invloed meer op. Ik heb dan betaald voor een dienst en als die niet geleverd wordt ben ik verantwoordelijk. Hoe krom kan het zijn! Naar mijn mening is zowel de afzender als de ontvanger niet aansprakelijk maar degene die het pakket heeft aangenomen tegen betaling ter aflevering en dat niet nakomt. Hoe lang moet het nog duren voordat daar eens verandering in komt. Dat degene die zijn afspraak niet nakomt verantwoordelijk is in plaats van de onschuldige afzender en ontvanger.
Als je dan een formulier invult om het pakket op te laten sporen krijg je in eerste instantie totaal geen antwoord, moet je er zelf steeds achteraan zitten met als eindconclusie dat je steeds dezelfde standaardbrief krijgt dat het pakket "verdwenen" is en er niets meer aan gedaan wordt.
Daar maak ik me toch wel redelijk boos over.

Discovery

hfrantzen
door hfrantzen - Dec 12, 2011 om 23:04
15 Antwoorden / 15 Vragen

Ja hoor, wederom weer wat verdwenen, ik bestel op 27 november 2011 kerstzegels bij Post.nl en na een week toch maar gebeld met post.nl waar mijn kerstzegels bleven. Als antwoord kreeg ik dat de kerstzegels op 28 november waren verstuurd door Post.nl en dat als de kerstzegels op 13 december nog niet in huis waren ik dan terug moest bellen. Daar ga ik niet op wachten, we hebben het over kerstzegels. 7 December terug gebeld en er werd ook bij Post.nl gezegd dat er een onderzoek gestart zou worden maar daar ga ik niet op wachten. Ook volgens Post.nl werd geopperd dat de zegels misschien gepikt zouden kunnen zijn of verkeerd zijn bezorgt. Post.nl bood wel aan om onmiddellijk nieuwe zegels te sturen maar ik durf niets meer te bestellen wat door Post.nl wordt verzorgt. Dit is in een jaar tijd al de 3e keer dat er post verkeerd wordt bezorgt of helemaal niet aankomt. Het overgrote deel van de postbezorgers is '' het spijt me voor de goeie"' gewoon bagger, ze nemen alles maar aan daar en zo goedkoop mogelijk. Maak dan de zegel iets duurder en neem betrouwbaar en geschoold personeel aan