ro
door rockynight Jan 21, 2016 om 12:18
Geldzaken & recht

Praxis

wij hebben bij de Praxis een buitenlamp met sensor gekocht ,op al deze lampen zit volgens de online folder 25% korting ,op de folder in de zaak van Praxis Oosterhout staat precies het zelfde ,maar bij de kassa aan gekomen kregen wij de korting niet ,omdat het om het huismerk ging van Praxis (baseline) zelfs de Vestigings maneger (Dhr A Hurks) wilde de korting niet geven ,er werd gezegt dit doen wij niet ,en zijn onbeschoft weg gezet .op alle folders van Praxis staat nergens dat je de 25 % niet krijg op eigen producten .de gene die achter de kassa zat was het eens met ons ,maar nogmaals de maneger liep gewoon weg en verschuurde de folder ,.Nee Praxis Oosterhout (NB) zo ga je niet met je klanten om

3461 7 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 21, 2016 om 12:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Op de site staat voor dit merk geen korting vermeld https://www.praxis.nl/search?text=baseline+buitenlamp

En op blz. 14/15 van de folder staat: Prijs- en modelwijzigingen en zetfouten voorbehouden.

zoekster1
door zoekster1 - Jan 21, 2016 om 13:22
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind het geen zetfout. Een zetfout is bijvoorbeeld dit: Setfout.

Ik ken de folder niet, maar het zou er in moeten staan dat huismerken worden uitgesloten van de korting. Verder, een manager die de folder van Praxis verscheurt ten overstaan van een klant, nee, die vent is niet voor zijn beroep in de wieg gelegd.

Cookies
door Cookies Jan 21, 2016 om 16:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zetfout is een fout die door de zetter gemaakt is. Heeft zeker niet alleen betrekking op een taal- en/of spelfoutje. De fout kan in dit geval zijn het vergeten van de melding: n.v.t. op eigen merk. Maar goed, het gedrag van bedrijfsleider is ronduit schandalig. Beetje overspannen misschien van al die fouten die in hun folders staan.:-)

hansje klein
door hansje klein Jan 21, 2016 om 16:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Drukfouten en zetfouten worden niet meer gemaakt. Het zijn deels foute begrippen uit de tijd van de hoogdruk. Tegenwoordig wordt er digitaal gewerkt met vlakdruk/offset en hoogstens een typefout gemaakt of een tekstdeel verkeerd of niet geplakt, dat heet dan een layout-fout.

Vermoedelijk is dit nu verworden tot een alomvattende juridische escape voor alle soorten van fouten, dus ook 'vergeten' teksten, waardoor de klant altijd achter het net vist bij een reclamatie.

Zo ook in deze case.

jo
door jorisw - Jan 21, 2016 om 13:58
4340 Antwoorden / 1 Vragen

29 fout....

reflecs
door reflecs Jan 21, 2016 om 17:55
1859 Antwoorden / 4 Vragen

boeie ..._______________________ Edit: spatie toegevoegd ;P

hutch
door hutch - Jan 21, 2016 om 16:56
4521 Antwoorden / 29 Vragen

Als het om * deze * folder gaat, dan behoort Praxis Oosterhout deze korting te geven. Sterker nog: dat is zij verplicht.

Er wordt geen uitzondering gemaakt. Er staat heel duidelijk: '25 % korting op alle buitenverlichting met sensor'. Niet meer en niet minder.
Dat deze zin bij een bepaald merk staat afgebeeld doet niets af aan korting voor andere buitenverlichting met sensor.

gerbera
door gerbera - Jan 21, 2016 om 17:18
7459 Antwoorden / 14 Vragen

beste @jorisw, Vindt regelmatig lege, dus nietszeggende, reacties van u op dit forum. Misschien toch ff de gebruiksaanwijzing lezen??

hutch
door hutch - Jan 21, 2016 om 19:48
4521 Antwoorden / 29 Vragen

U zou ook een klacht kunnen indienen bij het moederbedrijf Maxeda en kijken of en hoe zij reageren.
Klik * hier * voor contact met Maxeda.

ro
door rockynight - Jan 22, 2016 om 10:02
49 Antwoorden / 38 Vragen

@Hutch, ja het gaat om die folder (poster) dus wij dachten ook dat we in ons gelijk stonden ,en wij denken ook om het is even door te geven aan hoofdkantoor ,bedankt voor U reactie