Praxis
wij hebben bij de Praxis een buitenlamp met sensor gekocht ,op al deze lampen zit volgens de online folder 25% korting ,op de folder in de zaak van Praxis Oosterhout staat precies het zelfde ,maar bij de kassa aan gekomen kregen wij de korting niet ,omdat het om het huismerk ging van Praxis (baseline) zelfs de Vestigings maneger (Dhr A Hurks) wilde de korting niet geven ,er werd gezegt dit doen wij niet ,en zijn onbeschoft weg gezet .op alle folders van Praxis staat nergens dat je de 25 % niet krijg op eigen producten .de gene die achter de kassa zat was het eens met ons ,maar nogmaals de maneger liep gewoon weg en verschuurde de folder ,.Nee Praxis Oosterhout (NB) zo ga je niet met je klanten om
Op de site staat voor dit merk geen korting vermeld https://www.praxis.nl/search?text=baseline+buitenlamp
En op blz. 14/15 van de folder staat: Prijs- en modelwijzigingen en zetfouten voorbehouden.
Ik vind het geen zetfout. Een zetfout is bijvoorbeeld dit: Setfout.
Ik ken de folder niet, maar het zou er in moeten staan dat huismerken worden uitgesloten van de korting. Verder, een manager die de folder van Praxis verscheurt ten overstaan van een klant, nee, die vent is niet voor zijn beroep in de wieg gelegd.
Zetfout is een fout die door de zetter gemaakt is. Heeft zeker niet alleen betrekking op een taal- en/of spelfoutje. De fout kan in dit geval zijn het vergeten van de melding: n.v.t. op eigen merk. Maar goed, het gedrag van bedrijfsleider is ronduit schandalig. Beetje overspannen misschien van al die fouten die in hun folders staan.:-)
Drukfouten en zetfouten worden niet meer gemaakt. Het zijn deels foute begrippen uit de tijd van de hoogdruk. Tegenwoordig wordt er digitaal gewerkt met vlakdruk/offset en hoogstens een typefout gemaakt of een tekstdeel verkeerd of niet geplakt, dat heet dan een layout-fout.
Vermoedelijk is dit nu verworden tot een alomvattende juridische escape voor alle soorten van fouten, dus ook 'vergeten' teksten, waardoor de klant altijd achter het net vist bij een reclamatie.
Zo ook in deze case.
Als het om * deze * folder gaat, dan behoort Praxis Oosterhout deze korting te geven. Sterker nog: dat is zij verplicht.
Er wordt geen uitzondering gemaakt. Er staat heel duidelijk: '25 % korting op alle buitenverlichting met sensor'. Niet meer en niet minder.
Dat deze zin bij een bepaald merk staat afgebeeld doet niets af aan korting voor andere buitenverlichting met sensor.
beste @jorisw, Vindt regelmatig lege, dus nietszeggende, reacties van u op dit forum. Misschien toch ff de gebruiksaanwijzing lezen??
@Hutch, ja het gaat om die folder (poster) dus wij dachten ook dat we in ons gelijk stonden ,en wij denken ook om het is even door te geven aan hoofdkantoor ,bedankt voor U reactie
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer