ga
door gastonf May 8, 2015 om 17:38
Geldzaken & recht

Prepaid Creditcard

Ik ga op vakantie en ik wil gebruik maken van een prepaid creditcard, waar moet ik op letten bij de aankoop van een card en wat zijn de valkuilen en voordelen van een prepaid creditcard

3444 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 8, 2015 om 17:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gastonf,

Wat leesvoer: klik hier.

Bekijk/lees hier de info van Kassa.

Prettige vakantie.

Cookies
door Cookies - May 8, 2015 om 17:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hier KLIK kun je informatie vinden over gebruik van prepaid creditcard.

ti
door tilpend - May 11, 2015 om 14:44
134 Antwoorden / 0 Vragen

Voor een reis naar de USA wilde ik een USD Prepaid Creditcard. In eerste instantie gekozen voor Skrill maar er ging wat mis bij de aanvraag (mijn schuld) en ik kreeg pas na 3 weken antwoord via de Helpdesk. Geen aanrader dus.

Uiteindelijk gekozen voor een USD-Cashpassport van het GWK maar als ik een EUR Prepaid Creditcard nodig zou hebben, zou ik kiezen voor https://prepaid.yourmastercard.nl/

Reden: in verhouding met andere cards redelijke tarieven en ICS is ook de partij die o.a. voor ABN AMRO de gewone Credit Cards verzorgd, een betrouwbare partij in mijn ogen.

Let vooral goed op in welke valuta je een card nodig hebt, wat de tarieven zijn bij opnames en betalingen en hoe je de creditcard kan opladen en/of saldo kan opnemen.

dokun
door dokun - May 11, 2015 om 14:49
152 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al jaren ( naast een gewone creditcard) de prepaid Visa creditcard van 3V. Dit tot volle tevredenheid. De kosten van het gebruik behoren bij de 3Vcard tot de laagste icm de Visa prepaid creditcard. Ik ken zelf geen andere aanbieder van de Visa creditcard waarbij de kosten lager zijn dan bij de 3Vcard.

Je moet wel opletten dat als je bv een auto wilt huren je vooraf een (soms hoog) bedrag op je kaart moet zetten omdat het verhuurbedrijf (en ook sommige hotels) een bedrag reserveren op je kaart, gelijk aan de door hun verwachte totale kosten e/o een borgbedrag. Dit word verrekend met het bedrag dat je uiteindelijk moet gaan betalen. Als het gereserveerde bedrag hoger is dan wordt het resterende bedrag weer vrijgegeven. Maar daar kan enkele dagen duren.

Als je een prepaid Mastercard gaat aanschaffen dan is dit anders geregeld. Persoonlijk vind ik dit veel te duur, ook zijn er hogere kosten aan een prepaid Mastercard dan aan de (veel simpelere, en met minder mogelijkheden) Visa prepaidcard.

Je kunt met de 3Vcard meestal geen abonnements-diensten aangaan. Dit kan met de Mastercard wel.

Ook is de Mastercard niet anoniem, de 3Vcard is dat wel (mits je contant opwaardeert bij een oplaadpunt).

Let er goed op als je de prepaid creditcard gaat aanschaffen dat je geen extra hoge kosten moet gaan betalen. Er zijn veel aanbieders actief waar je extreem hoge kosten hebt en die niet altijd duidelijk zijn vermeld.

labren
door labren - May 11, 2015 om 18:36
862 Antwoorden / 0 Vragen

ga eerst eens even praten met je eigen bank want als je een bank heb waar iedere maand je geld gestort wordt kan je daar ook een creditkaart krijgen , als het goed is krijg je die automatische van je eigen bank