ad
door addepat Dec 30, 2003 om 15:21
Geldzaken & recht

Prijsverhoging na sluiting overeenkomst?

Afgelopen zaterdag heb ik op een website een artikel besteld voor 240 Euro plus verzendkosten 15 Euro. Totaal 255 Euro.
Ik krijg een mailtje toegestuurd dat ik weer moet terugsturen om de overeenkomst te bevestigen. Daarna ga ik naar die bewuste website en zie dat het artikel met maar liefst 35 euro is gestegen.
Ik wil graag weten indien men mij dit bedrag wil laten betalen of dit zo maar kan. Het betreft hier Budgetwinkel.nl
Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.

Ad

647 4 Rapporteer

webzapper
door webzapper - Apr 16, 2004 om 12:23
207 Antwoorden / 4 Vragen

In het mailtje dat je hebt teruggestuurd staat toch de juiste prijs en de juiste verzendkosten vermeld! Als dat het geval is zou ik me maar geen zorgen maken. Dan is het duidelijk dat je een overeenkomst bent aangegaan onder bepaalde prijscondities en leveringskosten. Als je in de bevestiging geen prijs en kosten hebt genoemd, heb je nog wel steeds recht op een levering voor de toenmalige prijs, maar het aantonen daarvan zal een stuk moeilijker zijn. In dat geval zou ik nu alsnog een mailtje sturen waarin je vraagt om de bedongen prijs en de afleveringskosten te bevestigen.
Bij sommige artikelen is de prijs afhankelijk van de dollarkoers (vliegreizen bijvoorbeeld) of zijn er voorbehouden gemaakt ten aanzien van beschikbaarheid (microchips/geheugens), dat zijn dan condities waarmee je impliciet akkoord bent gegaan. Ook op de site van www.budgetwinkel.nl staat op de site een voorbehoud op prijswijzigingen en drukfouten. Ik hoop voor je dat dit in jouw geval niet aan de orde is! Succes!

ad
door addepat - Apr 16, 2004 om 12:23
6 Antwoorden / 5 Vragen

Bedankt voor je antwoord. Ik heb inmiddels een mailtje naar Budgetwinkel gestuurd en heb antwoord teruggekregen dat ik inderdaad de afgesproken prijs betaal. In het mailtje stond het bedrag wel als getal vermeld vermeld maar niet echt duidelijk. Het was meer als een code opgeschreven. Budgetwinkel houd zich toch aan de afspraak.

ad
door addepat - Apr 16, 2004 om 12:23
6 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi webzapper. Ik heb eigenlijk in een nieuwe vraag een vervolg op mijn vorige gesteld.
Vandaag kreeg ik van Tpg de door mij geannuleerde bestelling alsnog aangeboden voor de prijs die destijds overeengekomen is. Hier wil ik dus niet meer op in gaan.
Wat zijn mijn rechten en plichten als Budgetwinkel moeilijk gaat doen. Ik ben alle emailcorrespondentie kwijt.

Alvast bedankt.

ad
door addepat - Apr 16, 2004 om 12:23
6 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ben vergeten te melden dat na mijn vorige bericht aan jou, ik een tijd later bericht van Budgetwinkel kreeg dat ik de bestelling toch voor de duurdere prijs moest nemen.
Vervolgens heb ik de zaak geannuleerd. Nu hebben ze alsnog de besteling dus opgestuurd