ge
door gerritrus Sep 20, 2004 om 13:35
Geldzaken & recht

PrimeLine

Koop nu en betaal in 2006, actie van PrimeLine.Als ik zeker weet dat ik mijn aanschaf(een computer) in 2006 in EEN KEER keer kan betalen is het dan WEL een verstandig besluit en van PrimeLine dus een leuke actie? De creditkaart van PrimeLine zou door mij niet gebruikt worden.Of zitten er toch wat addertjes onder het gras?

Groeten

Mike

1729 5 Rapporteer

ir
door irene157 - Oct 6, 2004 om 00:40
24 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Mike,

Ja bij deze bedrijven zitten vaak addertjes onder het gras, je moet maar eens naar de voorwaarden vragen en een keer goed doorlezen. Je zult merken dat er een heleboel maars aanzitten. Je zult ook merken dat als je het een en ander nakijkt dat er net zoveel bedrijven als primeline zijn, dat als er winkels zijn als je goed zoekt hebben winkels vaak meerdere regelingen onder verschillende namen. Niet doen dus, je snijd je eigen in de vingers.

me
door mercedes1 - Oct 24, 2004 om 16:27
9 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Mike,

Ik zou hier niet aan beginnen. De kredietkaart zeg je niet te gebruiken, maar de praktijk wijst uit dat dit wel gebeurd. Een onverwachte tegenvaller is dan makkelijk weggewerkt, maar jij moet wel de rente en aflossing betalen, waardoor je alleen maar duurder uit bent. Daarnaast is de rente vaak schikbarend hoog. Daarnaast is 2006 echt niet zover weg hoor en moet jij ook nog eens zeker weten dat jij het geld hebt in 2006. Heb jij het niet dan kunnen er twee dingen gebeuren. PrimeLine eist de vordering op, zodat jij het bedrag ineens moet betalen en als dat niet gaat heb je de kans dat de deurwaarder op de stoep staat. Is het de deurwaarder niet dan is het wel weer een incassobureau en die rekenen over het algemeen alleen al 25 % incassokosten. Het andere dat kan gebeuren is dat zij het bedrag dat jij in 2006 verschuldigd bent omzetten naar een doorlopend krediet, waarop jij dan een door hen opgegeven maandelijkse aflossing verschuldigd bent. Dit is over het algemeen voor een periode van 5 jaar.

Als jij een computer wilt kopen adviseer ik jouw, als jij er nu geen geld voor hebt en deze echt nodig hebt, om naar je eigen bank te gaan of een andere reguliere bank en daar een doorlopend krediet voor het bedrag dat jij nodig hebt af te sluiten. Het voordeel van een doorlopend krediet is dat jij daarop tussentijds boetevrij versneld af kan lossen. Het nadeel is wel dat de rente per maand kan wijzigen.

Let wel op dat als jij een doorlopend krediet afsluit en als deze is afgelost deze lening niet automatisch komt te vervallen. Deze moet jij dan tzt schriftelijk opzeggen, anders blijft de kredietmogelijkheid bestaan en de registratie bij het Bureau Krediet Registratie te Tiel ook.

Alle consumptieve leningen die iemand aangaat, dus ook de creditkaart, worden bij het Bureau Krediet Registratie geregistreerd.

Groeten,

Sylvia

cats
door cats - Oct 24, 2004 om 17:03
153 Antwoorden / 16 Vragen

Het lijkt mij geen enkel probleem.Ik heb dit  ongeveer 5 jaar geleden ook eens gedaan met de comfort card. (Via Dixon) Als je nu koopt en pas in 2006 betaalt, en je weet zeker, dat je geen extra rente hoeft te betalen (vaak is dat zo!), dan ben je natuurlijk voordelig uit. Je credit card via  PrimeLine zo goed opbergen, dat je hem niet meer terug kunt vinden, dan gebruik je hem zeker niet.

Deel het totaal bedrag van je computer door het resterende aantal maanden, stort elke maand dat bedrag op een (internet)spaarrekening en op het moment dat je moet betalen reken je af. Je hebt dan je rentewinst opgestreken. (Je moet dus wel zeker weten, dat je die uitgestelde betaling niet hoeft in te kopen, dus geen extra kosten hoeft te maken)

ea
door eagle75 - Nov 5, 2004 om 04:58
9 Antwoorden / 0 Vragen

Dit soort bedrijven hopen dat je in 2006 niet kan betalen zodat je dan een lening bij hen open hebt staan van  bijv € 1000. Dit soort bedrijven hanteren soms een maandrente van 1% of hoger (ligt aan de soort financiering) en een kleine aflossing zodat de schuld groot blijft. Oftewel je kan dit doen maar dan moet je zeker weten dat je het geld op tijd bij elkaar hebt.

ha
door hajopieter - Nov 9, 2004 om 13:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mike,

Doe het niet, want wij hebben via Primeline een caravan gefinancieerd en ook direct aangegeven geen credit card te willen.Niet alleen moest ik meer betalen dan op het contract stond, maar kreeg ik ongevraagd toch de creditcard en ben (nu nog steeds!) in oeverloze correspondentie bezig om elke maand de onterechte incasso te annuleren. Doe alles aangetekend als je het toch doeet en schrijf op het contract eigenhandig dat je GEEN creditcard wilt. Dat hadden wij ook moeten doen, hoewel uitdrukkelijk op het contract een ja/neen vinkje staat voor zo'n card. Maar ongeacht of je daar neen op zegt, sturen ze toch de hele zaak op.