natuurmens
door natuurmens Feb 27, 2012 om 13:52
Geldzaken & recht

Privacy in de zorg

Tot mijn stomme verbazing vragen ze bij het Hefpunt waterschap belasting ook inzicht in je PGB uitgaven van het afgelopen kwartaal. Ik heb daar bezwaar tegen gemaakt omdat ik me privacy gestoord vind worden omdat hierbij ook medische gegevens en kennis over mezelf prijs geef. De instantie zegt dat ze zich aan privacy wetgeving houden hoewel bij het Hefpunt toch al nog wat instanties betrokken zijn en ik heb grote twijfels volgens mij zijn dit loze gegevens omdat de gegevens door meerdere instanties gebruikt moeten worden om in aanmerking te komen voor kwijtschelding van waterschap belasting en verontreinigingsheffing. Mijn gevoel zegt dat ik te veel van mezelf bloot moet geven wat door andere instanties zoals zorg kantoor en het CAK worden gecontroleerd.

1932 32 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 27, 2012 om 13:58
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Bij een kwijtscheldigsverzoek moet je volledig "met de billen bloot". Daar heb je geen keuze in. Je vraagt of je hoeft te betalen omdat je dat niet zou kunnen. Het zou ook zo kunnen zijn dat je dat niet zou willen. En om kunnen en willen te controleren zal je je hele boekhouding ter inzage moeten geven. Stel je voor dat je (als bizar voorbeeld) elke week luxe uit eten gaat voor € 200,00 en dat je daarom iets niet kan betalen? Dan krijg je dus geen kwijtschelding. Eenvoudiger kunnen we het niet maken in Nederland.

stacey
door stacey - Feb 27, 2012 om 14:11
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Gaat wat mis met de dubbelpost, dus kopieer mijn eerder reactie nog maar even hier:

---natuurmens schreef op maandag 27 feb 2012, 13:53
Tot mijn stomme verbazing vragen ze bij het Hefpunt waterschap belasting ook inzicht in je PGB uitgaven van het afgelopen kwartaal. .----

Je hebt zelf toestemming gegeven voor controle van je (inkomens) gegevens...........
Ga er vanuit dat je kwijtschelding hebt aangevraagd waarvoor de controle nodig is, dus keus is aan jou, geen controle geen kwijtschelding en ja voor dat geld moet je met de billen bloot.........

mahadma
door mahadma - Feb 27, 2012 om 14:12
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Dank voor je correctie.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 27, 2012 om 14:13
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja controle moet dus wel, als je weet hoeveel fraudeurs er nog steeds zijn. De goede moeten onder de kwade dus ook gecontroleert kunnen worden.

loreleigil
door loreleigil - Feb 27, 2012 om 16:14
678 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, dit is onzin. Een PGB is geoormerkt geld en heeft niets met kwijtscheldingen etc. te maken.

mahadma
door mahadma - Feb 27, 2012 om 16:23
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Loreleigil,

waarom is dit onzin? Iemand vraagt kwijtschelding aan van een te betalen belasting/vergoeding/of iets anders en moet dan als de instantie dat vraagt ook meewerken aan het onderzoek of de persoon terecht of onterecht kwijtschelding aanvraagt. Niet meewerken? Geen kwijtschelding.

loreleigil
door loreleigil - Feb 27, 2012 om 16:27
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 27 feb 2012, 16:23]Loreleigil,

waarom is dit onzin? Iemand vraagt kwijtschelding aan van een te betalen belasting/vergoeding/of iets anders en moet dan als de instantie dat vraagt ook meewerken aan het onderzoek of de persoon terecht of onterecht kwijtschelding aanvraagt. Niet meewerken? Geen kwijtschelding. Heel simpel, een PGB is geen inkomen. Het is geoormerkt geld dat je enkel mag uitgeven aan zorg. Dat staat dus helemaal los van je kwijtschelding. Je PGB hoef je ook niet op te geven bij de Belasting, het is namelijk geen inkomen. ;-)

stacey
door stacey - Feb 27, 2012 om 16:42
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=loreleigil schreef op maandag 27 feb 2012, 16:14]Nee, dit is onzin. Een PGB is geoormerkt geld en heeft niets met kwijtscheldingen etc. te maken.

Nee hoor, PGB is pas PGB als het juist besteed en verantwoord is,
kun je dat niet dan kun je het ook terugbetalen............
Het is dus een financieel middel en dat (inkomsten en bestedingen) mogen ze dus controleren.

loreleigil
door loreleigil - Feb 27, 2012 om 16:52
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 27 feb 2012, 16:42][quote=loreleigil schreef op maandag 27 feb 2012, 16:14]Nee, dit is onzin. Een PGB is geoormerkt geld en heeft niets met kwijtscheldingen etc. te maken.

Nee hoor, PGB is pas PGB als het juist besteed en verantwoord is,
kun je dat niet dan kun je het ook terugbetalen............
Het is dus een financieel middel en dat (inkomsten en bestedingen) mogen ze dus controleren.
Nee, dat mogen ze echt niet. Het PGB wordt niet door het Hefpunt verstrekt en het is niet aan hen om te controleren of je het goed uitgeeft. Dat mag enkel de uitkerende instantie. Het is geen inkomen en dus telt het ook niet mee voor kwijtscheldingen en toeslagen. De Belastingdienst vraagt je ook niet om inzage voor zorg- of huurtoeslag. Ook niet bij je inkomstenbelasting etc. Het is geen inkomen en gaat het Hefpunt niets aan.

mahadma
door mahadma - Feb 27, 2012 om 16:57
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Loreleigil,

je zegt dat PGB geen inkomen is, kan je dat met een link ergens aantonen?

Cookies
door Cookies - Feb 27, 2012 om 17:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoe kom je er trouwens bij dat je PGB op moet geven? Daar hoef je het bij invullen van het kwijtscheldingsformulier helemaal niet over te hebben.

ru
door ruitenheer - Feb 27, 2012 om 17:05
120 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 27 feb 2012, 17:01]Hoe kom je er trouwens bij dat je PGB op moet geven? Daar hoef je het bij invullen van het kwijtscheldingsformulier helemaal niet over te hebben.
Je moet het saldo van al je betaal- en spaarrekeningen opgeven. Als je je pgb op een aparte rekening hebt staan, is het wel handig bij het opgeven van het saldo aan te geven dat dat je pgb is.

stacey
door stacey - Feb 27, 2012 om 17:06
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=loreleigil schreef op maandag 27 feb 2012, 16:52] Nee, dat mogen ze echt niet. Het PGB wordt niet door het Hefpunt verstrekt en het is niet aan hen om te controleren of je het goed uitgeeft. Dat mag enkel de uitkerende instantie. Het is geen inkomen en dus telt het ook niet mee voor kwijtscheldingen en toeslagen. De Belastingdienst vraagt je ook niet om inzage voor zorg- of huurtoeslag. Ook niet bij je inkomstenbelasting etc. Het is geen inkomen en gaat het Hefpunt niets aan.

Het wordt bij verkeerde besteding toch echt als inkomen gerekent en teruggevorderd.......
En heftpunt betaald mijn WAO ook niet maar dat gaan ze ook na, inkomen ongeacht waar het vandaan komt en uitgaven/lasten worden gecontroleerd.
Staat het je niet aan dan kun je weigeren en dan zul je geen kwijtschelding krijgen.
Wat dat betreft is het een feit dat je niet meer zoveel/geen privacy (rechten) hebt als je geld van een ander wilt ............dat is de andere kant, voor niets gaat de zon op.
--regels voor kwijtschelding vastgesteld aan de hand van bepalingen van de minister van Financiën--
Neem aan dat ze zich aan de bepalingen houden en niet zelf zomaar wat verzinnen......

loreleigil
door loreleigil - Feb 27, 2012 om 17:07
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 27 feb 2012, 16:57]Loreleigil,

je zegt dat PGB geen inkomen is, kan je dat met een link ergens aantonen? Tuurlijk.

Het persoonsgebonden budget geldt niet als inkomen, maar als een belastingvrije toeslag. Het PGB heeft dus geen invloed op andere financiële regelingen, zoals toeslagen of uitkeringen. Wel is er sprake van een inkomensafhankelijke eigen bijdrage.

Te lezen bij het kopje 'inkomenseffecten'.

loreleigil
door loreleigil - Feb 27, 2012 om 17:09
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 27 feb 2012, 17:06][quote=loreleigil schreef op maandag 27 feb 2012, 16:52] Nee, dat mogen ze echt niet. Het PGB wordt niet door het Hefpunt verstrekt en het is niet aan hen om te controleren of je het goed uitgeeft. Dat mag enkel de uitkerende instantie. Het is geen inkomen en dus telt het ook niet mee voor kwijtscheldingen en toeslagen. De Belastingdienst vraagt je ook niet om inzage voor zorg- of huurtoeslag. Ook niet bij je inkomstenbelasting etc. Het is geen inkomen en gaat het Hefpunt niets aan.

Het wordt bij verkeerde besteding toch echt als inkomen gerekent en teruggevorderd.......
En heftpunt betaald mijn WAO ook niet maar dat gaan ze ook na, inkomen ongeacht waar het vandaan komt en uitgaven/lasten worden gecontroleerd.
Staat het je niet aan dan kun je weigeren en dan zul je geen kwijtschelding krijgen.
Wat dat betreft is het een feit dat je niet meer zoveel/geen privacy (rechten) hebt als je geld van een ander wilt ............dat is de andere kant, voor niets gaat de zon op.
--regels voor kwijtschelding vastgesteld aan de hand van bepalingen van de minister van Financiën--
Neem aan dat ze zich aan de bepalingen houden en niet zelf zomaar wat verzinnen......
WAO = inkomen. PGB = [u]geen[/u] inkomen. Ook niet als je het verkeerd besteed. Dan moet je het wel terugbetalen, maar dan is het geen inkomen, je hoeft er geen belasting over te betalen. Je kunt het kul vinden, maar zo is het wel.

natuurmens
door natuurmens - Feb 27, 2012 om 17:28
158 Antwoorden / 4 Vragen

Ik weet dat het geld geoormerkt is en ik het alleen voor zorg kan uitgeven. Maar ze stellen wel de vraag op de kwijtscheldingsformulier, ik heb wel een afwijzing gekregen dat ik voldoende saldo zou hebben om het betalen. Dat verbaas me omdat de bank geen bankgegevens verstrekt. Bovendien was de afwijzing onvoldoende gemotiveerd waarom. Ik zie het niet zitten om andere instanties inzicht te gegeven wat feitelijke medische gegevens zijn.

loreleigil
door loreleigil - Feb 27, 2012 om 17:34
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=natuurmens schreef op maandag 27 feb 2012, 17:28]Ik weet dat het geld geoormerkt is en ik het alleen voor zorg kan uitgeven. Maar ze stellen wel de vraag op de kwijtscheldingsformulier, ik heb wel een afwijzing gekregen dat ik voldoende saldo zou hebben om het betalen. Dat verbaas me omdat de bank geen bankgegevens verstrekt. Bovendien was de afwijzing onvoldoende gemotiveerd waarom. Ik zie het niet zitten om andere instanties inzicht te gegeven wat feitelijke medische gegevens zijn. Ik zou opnieuw kwijtschelding aanvragen met de vermelding dat de PGBrekening voor een PGB is. Zij hoeven geen inzage te hebben in medische gegevens, deze melding zou voldoende moeten zijn. Heeft u dat wel aangegeven, dat het een rekening voor een PGB was?

stacey
door stacey - Feb 27, 2012 om 17:38
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Met een budget heeft u rechten en plichten. Eén van die plichten is dat u moet laten zien hoe u uw budget gebruikt heeft. Om te laten zien dat u het budget op de juiste manier gebruikt, moet u één of twee keer per jaar laten zien hoe u uw budget heeft gebruikt.
Dit noemen we verantwoording van het budget.

Budget terugbetalen
Het budget is gemeenschapsgeld dat bestemd is voor de inkoop van zorg. Wanneer uit de verantwoording blijkt dat het budget niet volgens de regels is besteed, wordt het geld door het zorgkantoor teruggevorderd en het voorschot stopgezet--

De belasting heeft lijkt mij dus wel recht het uit belasting betaalde budget en de uitgaven hiervan ook even te checken............
Zoals ik al zei zijn voor kwijtschelding ed regels vastgesteld en die verzinnen ze niet ter plekke.
Maar ze kijken echt niet wat jij allemaal precies doet hoor, ze zullen de verantwoording opvragen/navragen of die klopt en als het klopt dan is het daarmee wel klaar, ze kijken echt niet naar je medische gegevens, zal hun worst zijn, weet je hoeveel zooi er bij ze langs kom.........

Maar Wil je privacy ? Dan moet je geen vergoedingen of kwijtscheldingen aanvragen wat mij betreft, het betreft geld van de gemeenschap en wat mij betreft mogen ze dan ook controleren of dat terecht vergoed of kwijtgescholden wordt en dat geldt voor iedereen en ook voor mij, geen enkel probleem mee.

natuurmens
door natuurmens - Feb 27, 2012 om 17:43
158 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 27 feb 2012, 17:38]--Met een budget heeft u rechten en plichten. Eén van die plichten is dat u moet laten zien hoe u uw budget gebruikt heeft. Om te laten zien dat u het budget op de juiste manier gebruikt, moet u één of twee keer per jaar laten zien hoe u uw budget heeft gebruikt.
Dit noemen we verantwoording van het budget.

Budget terugbetalen
Het budget is gemeenschapsgeld dat bestemd is voor de inkoop van zorg. Wanneer uit de verantwoording blijkt dat het budget niet volgens de regels is besteed, wordt het geld door het zorgkantoor teruggevorderd en het voorschot stopgezet--

De belasting heeft lijkt mij dus wel recht het uit belasting betaalde budget en de uitgaven hiervan ook even te checken............
Zoals ik al zei zijn voor kwijtschelding ed regels vastgesteld en die verzinnen ze niet ter plekke.
Maar ze kijken echt niet wat jij allemaal precies doet hoor, ze zullen de verantwoording opvragen/navragen of die klopt en als het klopt dan is het daarmee wel klaar, ze kijken echt niet naar je medische gegevens, zal hun worst zijn, weet je hoeveel zooi er bij ze langs kom.........

Maar Wil je privacy ? Dan moet je geen vergoedingen of kwijtscheldingen aanvragen wat mij betreft, het betreft geld van de gemeenschap en wat mij betreft mogen ze dan ook controleren of dat terecht vergoed of kwijtgescholden wordt en dat geldt voor iedereen en ook voor mij, geen enkel probleem mee.

Ik geef inzicht aan mijn PGB het word gecontroleerd door het zorg kantoor en teven het CAK het gaat hier om medische gegeven en inzichten, we praten hierover of andere instanties bevoegdheid hebben deze privacy gevoelige gegeven in te zien. Ik leg keurig mijn verantwoording af, het gaat om geoormerkt geld voor de zorg wat denk je wat een instelling het Hefpunt met deze gegeven gaan doen? Die houden ze niet voor hun zelf.

loreleigil
door loreleigil - Feb 27, 2012 om 17:44
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 27 feb 2012, 17:38]--Met een budget heeft u rechten en plichten. Eén van die plichten is dat u moet laten zien hoe u uw budget gebruikt heeft. Om te laten zien dat u het budget op de juiste manier gebruikt, moet u één of twee keer per jaar laten zien hoe u uw budget heeft gebruikt.
Dit noemen we verantwoording van het budget.

Budget terugbetalen
Het budget is gemeenschapsgeld dat bestemd is voor de inkoop van zorg. Wanneer uit de verantwoording blijkt dat het budget niet volgens de regels is besteed, wordt het geld door het zorgkantoor teruggevorderd en het voorschot stopgezet-- Juist, dit gebeurt door de uitkerende instantie en door niemand anders.
[quote=stacey schreef op maandag 27 feb 2012, 17:38]De belasting heeft lijkt mij dus wel recht het uit belasting betaalde budget en de uitgaven hiervan ook even te checken............ Nee, dat hebben ze niet! Waar haal jij vandaan dat de Belasting dat zou mogen? De Belasting beslist niet wie een PGB krijgt. De Belasting heeft dus ook niets te maken met een PGB en hoe het wordt uitgegeven. De Belasting controleert toch ook niet op bijstandsfraude en of AOW'ers wel of niet samenwonen? Dat is ook belastinggeld, maar controles liggen bij de daartoe bevoegde instanties.

natuurmens
door natuurmens - Feb 27, 2012 om 17:48
158 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=loreleigil schreef op maandag 27 feb 2012, 17:34][quote=natuurmens schreef op maandag 27 feb 2012, 17:28]Ik weet dat het geld geoormerkt is en ik het alleen voor zorg kan uitgeven. Maar ze stellen wel de vraag op de kwijtscheldingsformulier, ik heb wel een afwijzing gekregen dat ik voldoende saldo zou hebben om het betalen. Dat verbaas me omdat de bank geen bankgegevens verstrekt. Bovendien was de afwijzing onvoldoende gemotiveerd waarom. Ik zie het niet zitten om andere instanties inzicht te gegeven wat feitelijke medische gegevens zijn. Ik zou opnieuw kwijtschelding aanvragen met de vermelding dat de PGBrekening voor een PGB is. Zij hoeven geen inzage te hebben in medische gegevens, deze melding zou voldoende moeten zijn. Heeft u dat wel aangegeven, dat het een rekening voor een PGB was?
Er staat dat ze een kwartaal overzicht willen hebben van de rekening dus deze vlieger gaat niet op.

loreleigil
door loreleigil - Feb 27, 2012 om 17:56
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=natuurmens schreef op maandag 27 feb 2012, 17:48]Er staat dat ze een kwartaal overzicht willen hebben van de rekening dus deze vlieger gaat niet op. Ja, maar daar hebben ze ook recht op. Dat is om te controleren hoe hoog het saldo is, of de rekening echt op uw naam staat etc. Dat heeft niets met medische gegevens te maken. Zij vragen niets vreemds, dat staat als het goed is ook op het formulier.

natuurmens
door natuurmens - Feb 27, 2012 om 18:02
158 Antwoorden / 4 Vragen

Volgens mij krijgen ze hierdoor inzicht in welke zorg je krijgt welke categorie zorg je valt en het geld moet ik zo en zo verantwoorden ik kan er niets anders mee doen dan zorg inkopen. Uit drie maanden administratie kan je heel veel gegevens zorgverleners en zo een heel inzicht krijgen in welke zorg je krijgt en zo de medische inzicht in de verkregen zorg die ik inkoop. Het is bijna hetzelfde dat je je medische dossier van de huisarts aan je buurman geeft.

loreleigil
door loreleigil - Feb 27, 2012 om 18:06
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=natuurmens schreef op maandag 27 feb 2012, 18:02]Volgens mij krijgen ze hierdoor inzicht in welke zorg je krijgt welke categorie zorg je valt en het geld moet ik zo en zo verantwoorden ik kan er niets anders mee doen dan zorg inkopen. Uit drie maanden administratie kan je heel veel gegevens zorgverleners en zo een heel inzicht krijgen in welke zorg je krijgt en zo de medische inzicht in de verkregen zorg die ik inkoop. Het is bijna hetzelfde dat je je medische dossier van de huisarts aan je buurman geeft. Nee, sorry, maar daar zit heel veel verschil in. Als mijn waterschap op een afschrift ziet dat ik via de Wmo een PGB voor huishoudelijke hulp krijg, weten ze enkel het bedrag dat ik krijg, het bedrag dat ik mijn hulp betaal, het gereserveerde bedrag dat over is en wie mijn hulp is. Meer weten zij niet. Zij kunnen niet zien wat ik heb. Datzelfde geldt voor u. Uw financiën staan los van uw beperkingen en in dit geval staat uw waterschap in hun recht.

stacey
door stacey - Feb 27, 2012 om 18:08
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=loreleigil schreef op maandag 27 feb 2012, 17:56][quote=natuurmens schreef op maandag 27 feb 2012, 17:48]Er staat dat ze een kwartaal overzicht willen hebben van de rekening dus deze vlieger gaat niet op. Ja, maar daar hebben ze ook recht op. Dat is om te controleren hoe hoog het saldo is, of de rekening echt op uw naam staat etc. Dat heeft niets met medische gegevens te maken. Zij vragen niets vreemds, dat staat als het goed is ook op het formulier.

Oke, nu hebben we het over de controle van het overzicht wat ik net ook heb genoemd en nu mogen ze het volgens jou wel weer controleren ?!
Dat zitten we de hele tijd al te zeggen..........

loreleigil
door loreleigil - Feb 27, 2012 om 18:19
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=stacey schreef op maandag 27 feb 2012, 18:08]Oke, nu hebben we het over de controle van het overzicht wat ik net ook heb genoemd en nu mogen ze het volgens jou wel weer controleren ?!
Dat zitten we de hele tijd al te zeggen.......... Jij had het over controle van de manier van besteden van het PGB. Jij vergeleek een PGB met inkomen. Ik heb het puur over het controleren van het hoogte van het saldo. Dat is anders dan verantwoording afleggen over het uitgeven van je PGB.

natuurmens
door natuurmens - Feb 27, 2012 om 18:26
158 Antwoorden / 4 Vragen

Dat begrijp ik maar ze willen die drie maanden uitgaven inzicht hebben

mahadma
door mahadma - Feb 27, 2012 om 18:28
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Als je om welke reden dan ook plotseling meer als gebruikelijk veel geld op je rekening hebt (gehad) telt dat mee. Vandaar de drie maanden norm.

loreleigil
door loreleigil - Feb 27, 2012 om 18:33
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=natuurmens schreef op maandag 27 feb 2012, 18:26]Dat begrijp ik maar ze willen die drie maanden uitgaven inzicht hebben En daar hebben ze recht op. Zoals Mahadma al aangeeft, zij weten niet of jij echt die rekening voor enkel je PGB gebruikt. Het gaat hen niet om medische gegevens. Maar als jij ineens € 1000,- van die rekening afhaalt, omdat je daar een paar jaar vakantiegeld hebt geparkeerd en er nu een leuke TV met entertainmentsysteem van koopt, dan willen zij dat kunnen zien. Als jij die rekening als spaarrekening gebruikt, willen zij dat controleren. En tot zover is er niets aan de hand. Zij hebben geen inzage in medische gegevens als ze drie maanden afschriften bekijken, dus je privacy wordt in die zin niet geschonden.

stacey
door stacey - Feb 27, 2012 om 18:37
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=loreleigil schreef op maandag 27 feb 2012, 18:19][quote=stacey schreef op maandag 27 feb 2012, 18:08]Oke, nu hebben we het over de controle van het overzicht wat ik net ook heb genoemd en nu mogen ze het volgens jou wel weer controleren ?!
Dat zitten we de hele tijd al te zeggen.......... Jij had het over controle van de manier van besteden van het PGB. Jij vergeleek een PGB met inkomen. Ik heb het puur over het controleren van het hoogte van het saldo. Dat is anders dan verantwoording afleggen over het uitgeven van je PGB.

Dat gaat via zo`n overzicht ja, daar staat niets medisch vermeld en wellicht krijgen ze ook enkel melding accoord en niets eens de bedragen.
Laat onverlet dat je al je financiele/inkomensgegevens/saldo`s ed door moet geven en ze dit kunnen/mogen controleren.
Als duidelijk is (door controle) dat het PGB geld betreft telt dat niet mee als vanzelfsprekend want anders kreeg niemand met PGB kwijtschelding.
Wellicht is daar een misverstand of miscommunicatie over ontstaan, misschien heb ik het te onduidelijk gezegd ? ik vergeleek het met inkomen maar bedoelde het feitelijk als saldo/tegoed maar misschien had ik het duidelijker moeten zeggen.
Ik heb nergens gezegd dat PGB kwijtschelding in de weg zou staan omdat je daardoor teveel geld zou hebben, enkel dat ze het mogen controlen zoals jij nu ook aangeeft......
Feit blijft dat je met dit soort zaken met de billen bloot moet en dat heeft Niets met medisch zorg/privacy te maken.

loreleigil
door loreleigil - Feb 27, 2012 om 19:10
678 Antwoorden / 3 Vragen

Nou, zitten we toch gewoon op één lijn, alleen zeiden we het gewoon allebei anders. We komen er wel! ;-)

stacey
door stacey - Feb 27, 2012 om 19:11
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=loreleigil schreef op maandag 27 feb 2012, 19:10]Nou, zitten we toch gewoon op één lijn, alleen zeiden we het gewoon allebei anders. We komen er wel! ;-)

Duurt alleen ff............